Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum > Spanskkurs

Skriftlig oversettelse i Bergen?

Spanskkurs Forum for spanskkurs.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-07, 14:04   #1
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Skriftlig oversettelse i Bergen?

I need to oversette a letter for the Colombian embassy. Where can I do it in Bergen?
I know about the Tolketjenesten i Bergen kommune. But that cost (pr. A4 ark): (300 ord) kr. 725,00!!!

Help??

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 15:17   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Fra spansk til norsk? Norsk -> spansk?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 15:25   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

MÅ man være godkjent for å oversette? Det er jo flere som snakker spansk her inne mener jeg! (Gremli f.eks)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 15:35   #4
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

jeap, må være godkjent, fra Engelsk til Spanks.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 17:09   #5
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Det er en dame, om jeg ikke tar helt feil, er hun fra Colombia (er ikke helt sikker), som har noe translatør-firma på Bryggen, men jeg husker absolutt ikke hva det heter, men du kan sikkert slå opp translatør på GuleSider.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:18   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Jeg måtte oversette noen ark fra norsk til spansk for noen år tilbake, og det var dyrt! Oversettelsen i seg selv kunne jeg ha gjort selv, så enkel var den, så de tok seg godt betalt. Den prisen du har fått er nok ikke så ille.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 19:47   #7
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Thanks Nabbe, I will check it out.

Jeg trenger oversette min tilsagn om norsk statsborgerskap. Colombianske embassade ønsker den på spanks!!!! som de kunne ikke engelsk!!!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 20:04   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av vicky79, her.

Thanks Nabbe, I will check it out.

Jeg trenger oversette min tilsagn om norsk statsborgerskap. Colombianske embassade ønsker den på spanks!!!! som de kunne ikke engelsk!!!

Høh, da kunne de vel betalt for det selv? :veldig velferdsstat-tankegang preget:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 21:41   #9
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Gratulerer med norsk statsborgerskap da!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 21:49   #10
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Tusen takk! det er litt blandede følelser. Jeg er veldig glad men Colombiana para siempre seré!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 09:04   #11
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Gratulerer med norsk statsborgerskap.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:14   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Skjønner at du har blandede følelser. Mannen min har tenkt å søke om norsk statsborgerskap, men han vil ikke slutte å være meksikansk av den grunn. Håper du fikk oversettelsen til en grei pris, har hatt samme opplevelse som IOA.. de tar seg godt betalt!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 07:23   #13
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Gracias Estrella & Gremli.

En la constitucion mexicana dice que la nacionalidad mexicana no es renunciable, por lo tanto ellos no la pierden.
Mi esposo mando un email a UDI preguntando si es posible que me reenvien la carta en español.


Sist redigert av Botero : 15-06-07 kl 09:29. Årsak: ortogafía :)
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:02   #14
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Skjønner at du har blandede følelser. Mannen min har tenkt å søke om norsk statsborgerskap, men han vil ikke slutte å være meksikansk av den grunn. Håper du fikk oversettelsen til en grei pris, har hatt samme opplevelse som IOA.. de tar seg godt betalt!

Får de ikke beholde dobbelt, altså?

Eller, det er vel opp til hjemlandets regler, er det ikke? Trodde alle land skulle bli mindre restriktive med dette nå.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:04   #15
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Gratulerer med norsk statsborgerskap!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:20   #16
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Får de ikke beholde dobbelt, altså?

Eller, det er vel opp til hjemlandets regler, er det ikke? Trodde alle land skulle bli mindre restriktive med dette nå.

Det er kun statsborgere fra noen få land som kan ha dobbelt statsborgerskap hvis de får norsk. Etter den nye statsborgerloven som kom 1. september 2006 har dette blitt strengere faktisk. Men datteren min kan ha dobbelt, fordi hun har rett på norsk statsborgerskap pga meg og dominikansk pga faren fra fødselen av. Det over her gjelder kun de som søker om norsk statsborgerskap.

Sjekk www.udi.no for mer info om det!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:47   #17
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Exmannen min fikk vite før da, at han kunne beholde det algeriske, så lenge Algerie godtar det. Slik slipper han søke visum hver gang han skal hjem. Det algeriske passet er ikke gyldig ellers i verden da, fordi han da må ha visum uansett hvor han skal, nesten.

Barna våre har dobbelt, fordi de i det øyeblikk de lander på algerisk jord, er algerere.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 08:59   #18
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Nei, jeg kan ikke beholde den. Som norsk jeg trenger ikke visum til Colombia.
Men vis jeg kunne beholde den, og jeg reiser til Colombia med colombiansk pass blir dette en problem:

Opprinnelig lagt inn av UDI

Legg merke til at det kan være vanskelig for norske myndigheter å gi deg diplomatisk hjelp, dersom du oppholder seg i det landet hvor du har ditt andre statsborgerskap.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 09:10   #19
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Gratulerer med statsborgerskap!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 10:56   #20
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skriftlig oversettelse i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av vicky79, her.

Nei, jeg kan ikke beholde den. Som norsk jeg trenger ikke visum til Colombia.
Men vis jeg kunne beholde den, og jeg reiser til Colombia med colombiansk pass blir dette en problem:

Ja det problemet er litt teit... Er man norsk så er man norsk, liksom, skulle jo ikke ha noe å si.

Jeg kan da risikere å ikke få hjelp til ungene mine i Algerie, om noe skjer...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no