Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-07, 19:51   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jeg har igrunnen bare klippet neglene og lakket dem i en lys lakk. Men i fjor ble huden veldig "skitten" når jeg gikk i sandaler og det gikk ikke vekk i dusjen.
Så fotfil :kvalm: må vel til...

Så hva trenger jeg for å få peeene sandalføtter uten å betale 500 til en fotpleier hver gang??

Og hva gjør man?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 19:59   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Kjøp noe fotbadesalt og en forpeelingskrem. Ta et langt fotbad, få noen til å massere dem etterpå, og smør dem med en god fuktighetskrem. Jeg snakker som om jeg gjør dette regelmessig, det gjør jeg ikke (tvert imot alt for sjelden), men de gangene jeg har gjort det er det jo himmelsk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 20:10   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Bodyshop har mange deilige fotprodukter. Jeg pleier å sette beina i en balje vann og skrubbe med en pimpstein under føttene. Etterpå gnir jeg hele foten og ankelen med Bodyshops pimpstein-peeling, den er supergod. Avslutter med litt peppermyntekrem som virker avkjølende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 20:15   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jeg peeler føttene året igjennom like ofte som jeg peeler ansiktet og kroppen, jeg. Bruker som oftest en litt grovere peeling som jeg kjøper på Vita ol. som jeg bruker på kroppen. Kjempedeilig. Ellers kan man jo bruke den man bruker i ansiket.
HAr aldri kjøpt en egen for føttene men det finnes jo men disse er sikkert myyye dyrere!
Smører inn med bodylotion også så da slipper jeg vel sånn sjau på våren. Det har blitt en vane og da er det jo ikke så pes.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 21:12   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Pimpestein eller en god fil. ikke kjøp en som rasper opp huden. Det blir det lett sår av.

Ellers hadde jeg spandert på meg en fotpleietime første gang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 21:35   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Huff ja, jeg får også sånne sorte føtter. I fjor var jeg hos fotpleier et par ganger, og det hjalp. Fikk imidlertid blod på tann etter å ha sett fotpleieren "in action", så jeg kjøpte meg en sånn elektrisk fot-boble-bad-dings, kremer - og sånn ostehøvel. ( ) Den er veldig mye mer effektiv til å fjerne hard hudd enn disse raspesakene. For å fjerne "skitten" hud som ikke går bort, synes jeg det hjelper å sitte lenge med bena i varmt vann. Ca 15-20 minutter tror jeg fotpleieren anbefalte. Lykke til med fotpleie!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 21:59   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Best av alt er å ha ei fil i dusjen som du sveipe over med kvar gong du dusje på samme måte som med barberhøvelen. Dermed rekke det ikkje bli så møkkete og kvalmt.

Eg hadde derimot villa starta sesongen med en time hos fotpleier og få tatt grunnarbeidet. Deretter er det berre å vedlikeholde sjøl.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:00   #8
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jeg har en fotkrem fra Scholl som jeg liker veldig godt. Husker ikke hva den heter, men den er egentlig for sprukne hæler. Jeg har ikke sprukne hæler, men kremen er fyldig og god, og den eneste fotkremen jeg har hatt som faktisk virker bedre enn en vanlig fuktighetskrem.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:17   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jeg hadde spandert på meg en time med fotpleie. Kanskje det finnes en skole i nærheten av der du bor som utdanner fotpleiere? Da kan du få elevbehandling til en rimelig penge, og du slipper å skaffe inn alt utstyret selv. Deretter kan du "vedlikeholde" med fotfil og en god fet krem når du legger deg om kvelden, så vil nok føttene dine holde seg pene sommeren igjennom

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:38   #10
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Noen som kan anbefale en god fotpleier i Oslo? Og hva gjør de egentlig?

Jeg liker ikke føtter asså. Ekkelt!

Sier jeg som steller sår på føtter og amputerte tær/bein daglig...

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:38   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Hvis du går til en litt større salong tror jeg du er ganske "safe".

Du sitter med beina i vann, får dem massert, smurt med krem, kanskje fuktighetsgivende fotmaske, skåret/slipt vekk hard hud, slipt negler, fikset neglebånd, evt. lakk av negler. Det er sikkert lokale variasjoner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 11:02   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jeg var på SPA og fikk fotpleie en gang. Det var en blandet opplevelse. Det var kjempekjedelig å sitte stille så lenge med beina i vann i tussmørket med pling-plong musikk , fotmassasjen var alt for snill og mild, og da jeg skulle gå derfra skled jeg rundt i olje i skoene i lang tid.

Bortsett fra det var det OK, altså.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 11:09   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Abonerer.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 17:36   #14
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

I første omgang nå gikk jeg på hm og kjøpte fotfil, fotsalt til badet, fotkrem, skrubbkrem.
Prøver det i første omgang for jeg ser ikke for meg at jeg går til fotpleie og noen skal massere føttene mine.
Jeg hadde typisk bedt om uten massaje og at fotpleieren satt inne hos meg og holdt meg med selskap uten pling plong musikken

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:20   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jeg har fått fotpleie en gang, men problemet er at jeg er så kilen under bena at det rett og slett ikke fungerte. Fotpleieren ble ganske irritert til slutt.

Jeg liker også fotproduktene fra Bodyshop - den Hemp-kremen er fantastisk; smør et tykt lag på føttene etter skrubbing og peeling, og ta på et par tynne bomullsstrømper over natten.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:32   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Jeg synes det er helt nydelig å gå til fotpleier. Nå er hun jeg bruker en gammel kollega, så det er hyggelig i tillegg.

Det hun gjør er stort sett å file og klippe negler. Ordner også med en tidligere nedgrodd negl ( setter bøyle på denne).

Hvis man sklir i skoene etter å ha fått fotbehandling har vel forpleieren brukt en smule mye krem vil jeg tro.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 17:16   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Når du har gjort et godt "grunnarbeid" er det lurt å smøre inn føttene med fuktighetskrem hver kveld, det holder de myke lengre, selv i sandalsesongen.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 17:42   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotpleie - hva trenger man? Sandalsesong snart her!

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har en fotkrem fra Scholl som jeg liker veldig godt. Husker ikke hva den heter, men den er egentlig for sprukne hæler. Jeg har ikke sprukne hæler, men kremen er fyldig og god, og den eneste fotkremen jeg har hatt som faktisk virker bedre enn en vanlig fuktighetskrem.


Jeg husker heller ikke navnet på den Scholl-kremen, men jeg er sikker på at vi tenker på den samme kremen. Kjempegod! Føttene mine blir som nye etter noen runder med den kremen

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no