Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 21:01   #21
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Min første tanke... Hvordan er denne hunden blitt behandlet??

Det er eierene som er problemet (eller kanskje forrige eier i dette tilfellet).

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:11   #22
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

En stor hund behøver nødvendigvis ikke være skumlere, men jeg anser likevel en diger, sinna slamp på 50 kilo som en større fare for min sikkerhet enn en liten, gneldrende rottebikkje. Forøvrig er ikke det å være livredd noen særlig god egenskap for en hund.

Nei,sikkert ikke. Men han har alltid vært sånn,og det er den eneste negative saken med han.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:12   #23
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

De hadde vel et håp om å slippe å avlive hunden på åpen gate...
Ang å skyte, så må man treffe ganske rett i hodet hvis man skal dø momentant.

Jo, det skjønner jeg at de ikke ønsket. Uansett, så så de utrolig inkompentente ut på dette området. Spraye den ihjel med pepperspray først også løpe etter den og skyte den. Hallo!!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:12   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Ja, selvfølgelig er en stor og muskuløs hund farligere for oss mennesker dersom den velger å bite/angripe enn en liten mopp man kan med litt hell kan filleriste og hive bortover...Derfor er det så utrolig synd at mange udugelige folk velger å kjøpe seg pitbull, rottweiler osv...Det er en av grunnene til at jeg er redd slike hunder, og når jeg ser en gjeng med unge gutter som står med en ubundet pitbull mens de flirer av folk som går en stor omvei for å slippe å gå forbi, så blir jeg så jævli forbanna. De aner ikke hvor lenge hjertet mitt hamrer etterpå!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:13   #25
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ja, selvfølgelig er en stor og muskuløs hund farligere for oss mennesker dersom den velger å bite/angripe enn en liten mopp man kan med litt hell kan filleriste og hive bortover...Derfor er det så utrolig synd at mange udugelige folk velger å kjøpe seg pitbull, rottweiler osv...Det er en av grunnene til at jeg er redd slike hunder, og når jeg ser en gjeng med unge gutter som står med en ubundet pitbull mens de flirer av folk som går en stor omvei for å slippe å gå forbi, så blir jeg så jævli forbanna. De aner ikke hvor lenge hjertet mitt hamrer etterpå!

Slikt gjør meg rasende også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:14   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jo, det skjønner jeg at de ikke ønsket. Uansett, så så de utrolig inkompentente ut på dette området. Spraye den ihjel med pepperspray først også løpe etter den og skyte den. Hallo!!

Jeg vil tro det var vanlige politifolk som ble tilkalt, at de f.eks ikke hadde tid til å tilkalle spesialtrente politifolk, og det var åpenbart at bikkja var en fare for omgivelsene, de kunne ikke akkurat la den svært agressive hunden løpe fritt avgårde slik at den evnt angrep andre. Man så jo at den var ute av kontroll, og de brukte vel de hjelpemidler de hadde til rådighet der og da for å beskytte omgivelsene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:18   #27
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg vil tro det var vanlige politifolk som ble tilkalt, at de f.eks ikke hadde tid til å tilkalle spesialtrente politifolk, og det var åpenbart at bikkja var en fare for omgivelsene, de kunne ikke akkurat la den svært agressive hunden løpe fritt avgårde slik at den evnt angrep andre. Man så jo at den var ute av kontroll, og de brukte vel de hjelpemidler de hadde til rådighet der og da for å beskytte omgivelsene.

Slik jeg ser det, så hadde de mange muligheter til å ta et godt skudd, de drøyde det for lenge og lot bikja løpe. Hadde de satt skuddet med en gang de tok pepperspray, så hadde de fått tatt den på en ordentlig måte, istedenfor å skyte den bakfra. Jeg syns synd på den stakkars hunden, gal eller ikke gal, dyr skal ikke lide.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 21:25   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Slik jeg ser det, så hadde de mange muligheter til å ta et godt skudd, de drøyde det for lenge og lot bikja løpe. Hadde de satt skuddet med en gang de tok pepperspray, så hadde de fått tatt den på en ordentlig måte, istedenfor å skyte den bakfra. Jeg syns synd på den stakkars hunden, gal eller ikke gal, dyr skal ikke lide.

Joda, men jeg ser ikke helt at hunden led noe mer fordi den løp litt videre og ble skutt bakfra. Jeg vil tro en hund ikke har noen følelser rundt det.
Jeg tror nok situasjonen var rimelig spent, og at alt skjedde veldig fort, det er lett å være etterpåklok.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:31   #29
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Joda, men jeg ser ikke helt at hunden led noe mer fordi den løp litt videre og ble skutt bakfra. Jeg vil tro en hund ikke har noen følelser rundt det.
Jeg tror nok situasjonen var rimelig spent, og at alt skjedde veldig fort, det er lett å være etterpåklok.


Enig.
Og jeg forstod det også sånn at de håpet peppersprayen skulle få hunden litt mer i ro. Kanskje ikke kjempe gjennomtenkt, men jeg tror de mente å ta den med seg i live

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:38   #30
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jo, det skjønner jeg at de ikke ønsket. Uansett, så så de utrolig inkompentente ut på dette området. Spraye den ihjel med pepperspray først også løpe etter den og skyte den. Hallo!!

Har du noen tips å komme med mht til hvordan politiet burde nærmet seg denne hunden som tydelig var splitter pine gal, og som nettopp omtrent hadde spist opp eieren sin, og i tillegg fortsatt befant seg i et område med masse folk? Da er vel hensikten å få stoppet hunden så kjapt som mulig. Og pepperspray er en effektiv måte å stoppe både gærne folk og hunder med....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:41   #31
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvordan den ser ut er vel i allerhøyeste grad opp til øyet som ser? Jeg synes den er utrolig fin, rent utseendemessig.

Samme her.

Og det dårlige rykte er menneskeskapt, pga vårt misbruk av (mot?) denne rasen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:44   #32
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Har du noen tips å komme med mht til hvordan politiet burde nærmet seg denne hunden som tydelig var splitter pine gal, og som nettopp omtrent hadde spist opp eieren sin, og i tillegg fortsatt befant seg i et område med masse folk? Da er vel hensikten å få stoppet hunden så kjapt som mulig. Og pepperspray er en effektiv måte å stoppe både gærne folk og hunder med....


De sprayet den rimelig mange ganger, den stoppet opp flere ganger og la seg delvis ned. Sjangsen bød seg mange ganger til å sette humant skudd i den. Ikke springe etter den å skyte den 14 ganger bakfra, før de endelig klarte å sette den kula i huet.

Jeg syns forstatt det var en tragisk måte å gjøre det på. Lite gjennomtenkt, ikke en episode de kommer ofte opp i, men de burde klart det bedre.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:49   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

De sprayet den rimelig mange ganger, den stoppet opp flere ganger og la seg delvis ned. Sjangsen bød seg mange ganger til å sette humant skudd i den. Ikke springe etter den å skyte den 14 ganger bakfra, før de endelig klarte å sette den kula i huet.

Jeg syns forstatt det var en tragisk måte å gjøre det på. Lite gjennomtenkt, ikke en episode de kommer ofte opp i, men de burde klart det bedre.

Det som gjør at denne episoder setter følelser overfor hunden i sving er ikke det at den ble avlivet og hvordan den ble avlivet, men det er det at vi fikk se hvordan, og når den ble avlivet.

Dersom det ikke hadde fulgt en filmsnutt med denne artikkelen så ville vi bare tenkt "huff, så ekkelt, enda godt de fikk avlivet den hunden før den fikk skadet/spist/drept flere".... mest sannsynlig.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:23   #34
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Jeg har ikke sett filmsnutten.

Tenk, "kamphunder" ble avlet til å IKKE bite mennesker.
De skulle kun ta dyrene de var i kamp mot, okser eller hunder.
Dersom en hund gikk til angrep på et menneske, som f.eks de som skulle skille hundene i kamp, ble avlivet.
Derfor fikk de "helt" avlet ut de "menneskevonde" individene.

Nå har enkelte mennesker (som ikke har greie på dyr og ikke vet å behandle de) ødelagt alle disse rasenes rykte.
Synd! Det er utrolig fine hunder!

Hvorfor tenker man ofte ikke på disse hundene som er avlet til å faktisk TA mennesker?
Det synes jeg personlig er mye mer skummelt.
Jeg foretrekker en Pit/Am.staff i skumle gjenger, fremfor Doberman, Schäfer eller Rottweiler.
...og det har ingenting med at jeg tror disse rasene er skumle i seg selv, men jeg tror de er farligere i feil hender.
Andre som ikke gjør seg bra i feil hender er store gjeterhunder.
(det finnes mange eksempler.)
Folk må skjønne at det ikke er rasen som er sånn, det er enkelte hunder som blir behandlet til å tro at det er sånn det skal være.
Omtrent en hvilken som helst hund kan bli agressiv i feil hender!


At noen synes hundene ikke ser pene ut, hvorfor velge en slik hund osv.
Det blir bare dumt!
Det er da mange raser som ikke tiltaler meg, men skjønner jo at andre kan synes de er pene.
Jeg synes disse rasene er de flotteste!
Dessuten er de supre barnehunder.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:35   #35
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Det kan altså se ut som om politiet ikke er topptrent med tanke på å skyte for drepe ... Kanskje like greitt ...

Jeg syns de løste det greitt, jeg. 1 stk gal, død hund. Ingen skadde. (Bortesett fra han gærningen som kjøper rottweiler brukt ...)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:37   #36
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

For å ta et eksempel.

Hvis du hadde møtt denne hunden på gata?







Sitat:

A typical flock guard in temperament, he is wary and suspicious of that which is not familiar.
This is correct temperament for the breed— and the group—as a whole.

Høres dette greiere ut fordi den SER søtere ut?

Jeg personlig ville aldri valgt en rase som er mistenkelig til alt annet enn familiemedlemmer.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:38   #37
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Mamma Rosa: Det er riktig som du sier, at hundene i utgangspunktet skulle være vennlige mot mennesker, slik at de lett kunne håndteres i hundekamper. Og for at de kunne bytte eier etter hver kamp så var det også viktig at de ikke var en-manns-hunder men åpne og vennlige mot alle. Det forandrer imidlertid ikke på at hundene er farlige når de først kommer i feil hender. Og at farepotensialen deres er mye større enn det av mange andre raser.

Du nevner Rottweilere, Dobermann og Schäfer også. Disse er også høyt oppe på bittstatistikkene, men det er likevel grunnleggende forskjell vil jeg mene. I motsetning til Pitbull og Amstaff så er ovennevnte raser vært brukt på en måte som tilsa at de må være lydige, dette gjelder spesielt Schäfer og Rottweiler. Det er hunder som er innstilte på å ha en eier og "tjene" den. Det er mye lettere å få dem lydige og kontrollerbare enn en pitbull. For så vidt meg bekjent så er det et lite problem at skumle mennesker hetser hunden sin på andre mennesker. Det er ikke slik dødsfallene skjer. Oftest skjer de at hundene kommer ut av eierens kontroll, og at eier selv ikke greier å få de i kontroll igjen. Store gjeterhunder kan være farlige også, helt riktig. Det er imidlertid lite interesse for slike hunder (kanskje fordi de ikke ser så tøffe ut?) og de er heller ikke representert på statistikkene.

For ikke snakke om pitbullens aggresjon mot andre hunder, denne er det uhyre vanskelig å få bukt med. Så hva en "vanlig" hundeeier skal med en slik hund kan jeg ikke forstå.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:41   #38
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Jeg synes ikke filmsnutten var så fæl. Fra politiet begynte å skyte, til den var død, så gikk det ikke så mange sekunder. For noen å siden fikk vi se hunder som ble flådd levende i Asia, det gjorde mye mere inntrykk på meg.

Nå det gjelder Rottweiler, så er det faktisk en de de snilleste hundene. :erfaring:

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:48   #39
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Enig med deg Olympia. Men jeg synes ikke det er rett å forby en rase fordi den kan havne i gale hender.
Da må man jo ta tak i det som er problemet da. Eierene.
Dressur, dressur, dressur!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Nå det gjelder Rottweiler, så er det faktisk en de de snilleste hundene. :erfaring:

Ja, og det finnes dårlige individer her også, men man vil da ikke forby rasen fordet?



Hva med Norsk Elghund, de finnes det vel ganske mange av her i Norge.
(har ikke sjekket)

Norsk elghund:

Sitat:

En elghund er en jakthund, og bør anskaffes med dette som formål

Tviler på at alle som skaffer seg en slik gjør det pga jakt.

Det finnes så utrolig mange mennesker som ikke burde hatt hund, og utrolig mange mennesker som skaffer seg feil rase!


Min hund kom best ut av lydighetskurset og det var moro!
Har forandret mange sitt syn på "min" rase, nettopp ved å vise hva de er istand til i de rette hendene.
(ok, hun er en hopper og en sleiker, men det får gå. )

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:52   #40
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Jeg synes det er helt OK at enkelte hunderaser er forbudt. Men det er jo som regel ikke hunden i seg selv det er noe galt med, men eieren...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no