Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 15:59   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg synes det høres ut som en rimelig sommerferie, Smilefjes. Uten at jeg aner hva slikt pleier å koste. Vi er litt håpløse på å budsjettere slikt, og ikke minst på å regnskapsføre. Vi har mer en tendens til å gjøre et overslag på forhånd, bruke mye mer enn vi tenkte, og så betale på kredittkortregningene resten av året. Det funker det også.

Nå skal vi til Italia til sommeren, og det skal bestilles og betales i mange omganger, så hva totalen blir, det aner jeg ikke. Jeg satt akkurat her og fant flybilletter til oss tur/retur Milano for omtrent 6700, og så har jeg bestilt et feriehus i en uke, men det er ganske stort, for vi skal dele det med to andre familier, og dessuten spanderer visst moren min akkurat den delen, så sånn sett slipper vi billig unna. (Men huset koster drøyt 21000 for en uke, så noe over 7000 for hver av de tre familiene som skal bo der. Pluss litt for vasking og slikt.) Og så må vi ha leiebil for den uken. Så skal vi omtrent en uke gjøre andre ting, og der er ingenting hverken bestilt eller betalt, men vi må jo ha hotellrom og litt togbilletter og sånt. Og så kommer jo mat som kjøpes og slikt i tillegg, men det er kanskje ikke vanlig å ta med i feriebudsjettet, siden man jo ville spist mat hjemme også?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:01   #62
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Hørtes helt greit ut, men erfaringsmessig går det veldig mye mer lommepenger på en slik type ferie enn på en sydenferie.
Tror vi glatt svidde av 10 lapper bare på en utvidet langhelg i Stockholm
Dere kan til sammenligning få kjempefin 3-romsleilighet på Chios i fellesferien, to uker for 30 lapper.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:04   #63
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg syns det hørtes ut som en fin pris.

Det er dyrt for oss å reise på ferie siden vi er 6. Bare flybiletter er dyrt nå som vi blir 4 stk på voksenbillett. Vi prioriterer likevel ferie ganske høyt i vårt budsjett, mens bokostnadene holdes lave. Heller ferier til 50-100 000 i året enn å betale på ett hus til 3-4 mill.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:05   #64
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Satan perkele! Ikke i fellesferien, vel?

De to første ukene i juli.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:48   #65
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Hvor fikk du kjøpt billet til legoland+lalandia der givskud var inkludert, forresten?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:51   #66
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg legger ikke sammen alle utleggene til ferie. På den måten blir selv kosbare ferier relativt sett rimelige.

Som meg .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 17:04   #67
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Dd:USA bør dere få for ca 25000 fly, hus 5000/uka, og bil ca 2500/ uke. Nøkkelen er å bestille flybilletter tidlig.

Vi skal jo til Italia, totalt ca 37500 for tre uker. Vi er tre som betaler vokse pris, og to barnepris.
Fly 5000,- bil 6000,- hytte i ferieresenter på stranda ved Venezia 10000/uke, hytte på ferieresenter ved gardasjøen 10000/ uke, hotell ved Cinque Terre (2rom, 3netter ble ca 3000), hotell 5stjerners i Milano (2rom, 3 netter ble ca 3500).

I løpet av et år ligger vi øå ca 60000-80000 i reisekostnader ser jeg... Det stemmer for de siste 4-5 årene.

Som nessie sier, det handler om prioriteringer.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 17:05   #68
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det koster ikke ti ekstra å komme til syden med noenlunde ok forhold. Det koster det dobbelte og godt over det.

Neida, ikke hvis Portugal er "Syden" og femstjerners resort er noenlunde ok forhold. Vi betaler ca 20 000 kr for 10 dager.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 17:10   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Billigste jeg fant da jeg lette etter sydenturer midt i juli, var rundt 25.000 kroner (2 uker) til småhoteller i Tyrkia. Noen var fine altså, og jeg kunne godt valgt noen av dem, men nå valgte vi å betale litt mer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 17:11   #70
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvor fikk du kjøpt billet til legoland+lalandia der givskud var inkludert, forresten?

Jeg fikk det som tilvalg på lalandia.

  Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 17:13   #71
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.358
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan svare!

Man leier et hus i "syden" (Spania, f.eks) og finner flybilletter selv på nettet! Mye billigere (halve prisen, omtrent) og med den gedigne bonusen at man slipper unna charterhelvetet.

Det gjør vi!

Dvs det er enda bedre, vi leier til ca gratis (= veldig generøs familie). Dvs vi slipper unna med ca 17000 kr for flybilletter Norge-Malaga + leilighet med alle faciliteter i 3 uker. Gleeeeder oss!

Tips: styr unna august hvis dere kan. Da er hele resten av Europa i Spania, og prisene er deretter.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 17:33   #72
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg ser at tråden spør etter billige familieferier, og turer til 30 000 pluss er for meg ikke helt i den kategorien.
Vi betaler 23 000 for to uker i 2 roms leilighet på kreta i slutten av juli, og det er helt på grensen for hva jeg syns er ok å betale for en ferie. Som mange andre sier, så kommer det alltid så mye utenom. Jeg opplevde faktisk at det var rimeligere å bestille charter enn å pakke reisen selv, men for en større familie svarer det seg sikkert å styre litt mer selv.
18 000 tusen for en familie på 5 i danmark høres ut som en veldig ok pris med tanke på hva dere får med!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 17:52   #73
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Hm, kanskje jeg må lese litt nøyere på de resortpassene våre - også tilvalg fra lalandia


Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 13:23.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 18:01   #74
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

100000 utbetalt i juni? Neinei, ikke i nærheten.

Vi bruker sjelden mer enn 20000 på ferie. Da kjører vi til Spania, låner gratis hus og kjøper stort sett mat som vi lager hjemme. Synes det er mange penger, men verdt det i bøtter og spann for en måned i paradis.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 18:04   #75
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Det koster ikke ti ekstra å komme til syden med noenlunde ok forhold. Det koster det dobbelte og godt over det.

Jeg presiserte at det var for en fin uke. Ikke to.

I fjor reiste vi med Nazar til Pegasos world, og betalte litt over 30 000 for oss fire. Det er den dyreste sydenturen vi har hatt, men også en av de fineste. Dette var AI, så behovet for mye lommepenger var ikke der.

Man kan lett få to uker på et ok sted for samme pris, men da kanskje bare med frokost. Også bør man være tidlig ute. Vi er aldri det, og må alltid reise i juli. Det er da det er dyrest. Vi orker ikke være borte mer enn en uke av gangen, så 14 dager er uaktuelt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 18:13   #76
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi ser på 1 uke i Gdansk nå, og det vil koste oss ca 10 −15 000 kr for 2 voksne og 2 barn, med fly og overnatting. I en leilighet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 29-03-12 kl 18:23.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 18:32   #77
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Fin pris. Jeg har tenkt meg til Florida. Mannen er ikke helt på gli, for å si det pent. Ikke har vi bestilt noe heller, men det ordner seg. Vi var bare på hytta i fjor (som ikke er vår engang, så det var jo kjempegratis), så jeg syns jeg fortjener det. Lukk øya og dra kortet, tenker jeg vi sier.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 21:47   #78
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

100000 utbetalt i juni? Neinei, ikke i nærheten.

.

To lærere? Da har dere vel i overkant av 80.000. Så litt i nærheten er det vel?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 21:49   #79
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

To lærere? Da har dere vel i overkant av 80.000. Så litt i nærheten er det vel?

I mitt hode så er ikke 80 000 nesten 100 000.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 21:51   #80
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

I mitt hode så er ikke 80 000 nesten 100 000.

I mitt hode så er i overkant av 80.000 (f.eks 85.000) nesten 100.000 (f.eks 95.000)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no