Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos medias dekning av Østkanten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 12:12   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos medias dekning av Østkanten

http://www.osloby.no/Del-dine-ostkan...s-7131513.html

Sitat:

Vi planlegger en reportasje om Oslos østkant i Aftenposten førstkommende lørdag, og vi vil gjerne ha hjelp av deg:
Hva kjennetegner dagens østkantungdom? Finnes bøllene fortsatt? Er ungdommen mer eller mindre pliktoppfyllende enn før?
- Mer pliktoppfyllende, fastslår politi, forskere og miljøarbeidere vi har snakket med. Men nå vil vi vite hva du mener er typisk østkant.
Hjelp oss på Instagram!

Ta bilde av ditt ultimate østkantmotiv og del det på Instagram med hashtag #minøstkant

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:18   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos medias dekning av Østkanten

Så eksotisk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:21   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.004
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apropos medias dekning av Østkanten

Her lar de fordommene sine få fritt spillerom, i hvertfall.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:22   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos medias dekning av Østkanten

Ja, det kan hende det blir et litt sånn gammeldags sosialantropologisk blikk på østkanten. Personlig syns jeg det hadde vært mer spennende med #mittoslo, enn kun østkanten. Nå man framlegger det slik så setter man automatisk øst og vest opp mot hverandre som jeg syns er uheldig for å gi en helhetsfølelse av Oslo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:32   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos medias dekning av Østkanten

Vel,vel. Tirsdag neste uke sender NRK "Dalen vår". Handler om Groruddalen (ja, østkanten er mer enn Groruddalen, men alikevel).

For 60 år siden var Groruddalen et stille bondesamfunn. I dag blir den av noen omtalt som en innvandrerghetto. I løpet av seks uker får du møte flere generasjoner groruddøler som sammen har opplevd den store omveltningen. For de som bor der, er Groruddalen likevel "vår dal". I første episode møter vi blant annet politimannen Masood og lokalavisjournalisten Heidi, som begge er kalt ut på jobb på selveste 17. mai. (1:6)

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:40   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos medias dekning av Østkanten

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Vel,vel. Tirsdag neste uke sender NRK "Dalen vår". Handler om Groruddalen (ja, østkanten er mer enn Groruddalen, men alikevel).

For 60 år siden var Groruddalen et stille bondesamfunn. I dag blir den av noen omtalt som en innvandrerghetto. I løpet av seks uker får du møte flere generasjoner groruddøler som sammen har opplevd den store omveltningen. For de som bor der, er Groruddalen likevel "vår dal". I første episode møter vi blant annet politimannen Masood og lokalavisjournalisten Heidi, som begge er kalt ut på jobb på selveste 17. mai. (1:6)

Dalen er altså så "beryktet" at den til og med får et eget NRK "reality" show. Håper programmet får frem nyansene og hvor sammensatt Groruddalen er gjennom personene vi får følge i serien og at det ikke bare blir stereotypiske karakterer.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:57   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos medias dekning av Østkanten

Jeg er jo tredje generasjon fra et sted i Groruddalen, dog bor jeg ikke der nå mer, men hele min familie og min søsters barn er da 4 generasjon. Vi har mye familiehistorikk der, tradisjoner, minner og tilknytning. Det er faktisk litt vanskelig å forklare til særlig innflyttere i Oslo. Min oldemor vasket klær i bekken og de bodde på småbruk og hadde okse og 8 unger. Bestefar var ekspert på lokal historie og hadde med klassen min i skogen og forklarte om gamle bosetninger etc. Jeg er født i 1974 og drabantbyen ble formet. Jeg vokste uansett opp på den "gamle delen" og har følelsen av at jeg vokste opp på bygda i Oslo. Der man kalte naboene Fru Olsen og Fru Gundersen og der var familie i alle hus rundt omkring.
Så jeg håper man får fram noe av dette i det programmet, at det er mange generasjoner som har bodd i dalen og som har et helt annet forhold til stedene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no