Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-17, 15:46   #521
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Grafer.



Vedlagte bilder
Filtype: png postilinnv.PNG (16,9 KB, 162 visninger)
Filtype: png Negtilinnv.PNG (29,2 KB, 159 visninger)
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 15:48   #522
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Og, merk, jeg anerkjenner FULLT ut at det finnes mange andre indikatorer enn tall og grafer, blant annet kommentarfelt og nazimarsjer og hva som sier i debatter.

Men det er nå alltid greit å vite tallene lell, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 16:39   #523
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Det er for så vidt beroligande tall. Det tyder på at sjølv om dei høgreekstreme kreftene er synligste, er folk flest framleis moderate.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 16:48   #524
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Ja, eller at folk ikke forteller til pollene hva de egentlig tenker. Litt som at de ikke fortalte at de skulle stemme Trump.

:misantrop:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 17:24   #525
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Tall er bra, Polyanna. Kanskje vi kan vaske vekk litt av all svartmalingen nå?

Vi bor i verdens lykkeligste land, førsteplassen fikk vi under sittende regjering for øvrig, så det er virkelig ingen grunn til å hente frem alle gråtekoner på én gang altså.

Det er alltid mulig å få det bedre, men alt er virkelig ikke feil her til lands altså.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 17:26   #526
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Det er ikke at Norge er et sted det er fantastisk å bo som er spørsmålet, det er hvordan man håndterer og omtaler for eksempel flyktninger som er problematisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 18:30   #527
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Tall er bra, Polyanna. Kanskje vi kan vaske vekk litt av all svartmalingen nå?

Vi bor i verdens lykkeligste land, førsteplassen fikk vi under sittende regjering for øvrig, så det er virkelig ingen grunn til å hente frem alle gråtekoner på én gang altså.

Det er alltid mulig å få det bedre, men alt er virkelig ikke feil her til lands altså.

Jeg mener slett ikke at alt er feil her til lands - tvert om. Men jeg mener at ting har endret seg så raskt dette siste halve året - plutselig marsjerer nazistene i gatene og vi har en statråd som driver splitt og hersk og skaper frykt. det er nytt, og det er det jeg reagerer på.
Jeg digger velferdsstaten og synes vi er veldig bra på utrolig mye. For meg handler det om at flere og flere varsellamper lyser.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 18:57   #528
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Men viser ikke grafene til Polyanna at fremmedfrykten øker fra -15 til -16? Eller er det jeg som leser dem feil?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 19:05   #529
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.221
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men viser ikke grafene til Polyanna at fremmedfrykten øker fra -15 til -16? Eller er det jeg som leser dem feil?

Jeg leser dem også slik.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 19:10   #530
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg syns vel i grunn ikke at de tallene var særlig beroligende. De viser da at fremmedfrykten er på vei opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 19:18   #531
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.134
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns vel i grunn ikke at de tallene var særlig beroligende. De viser da at fremmedfrykten er på vei opp.

Enig. Dessuten er det masse jeg elsker med Norge, og det vil jeg gjerne bevare. Da kan jeg ikke ha sånne hatske Listhaug folk i regjering.

Lokalt frp sin leder hadde nylig avisinnlegg om hvordan norsk kultur var overlegen bla islam. Spy!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 19:48   #532
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Økningen fra 2015 til 2016 kan jo ha en sammenheng med det Polyanna skriver:
Det er greit å merke seg at 2016-tallene ble innhentet rett etter terrorangrepene i Paris og Brüssel, og angrepene i Nice, München, og Normdandie skjedde mens spørreundersøkelsen gikk. Og midt i en voldsom flyktningkrise som sammenfalt med en eksplosjon i annen migrasjon.

Jeg tror vi kanskje bør ha en viss forståelse for at den jevne Nordmann også lar seg skremme av angrep i utlandet - selvom det er et stykke fra norske grenser. Kunnskap om hvorfor noen føler frykt og skepsis, er jo helt avgjørende for å kunne gjøre noe for å endre dette. Finne ut HVA som er bakteppet og å jobbe med disse holdningene. Det hjelper fint lite å bare anta at folk lyver når spurt eller at de er uopplyste FrP-velgere som ønsker et blendahvitt Norge. Noen, ja, men ikke alle.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 19:59   #533
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Selvfølgelig kan det ha en sammenheng med det. Mest sannsynlig har det det. Og i nøyaktig samme periode fikk vi en integreringsminister som ALDRI sier noe om hvordan innvandrere og flyktninger beriker samfunnet. Som ALDRI sier "det vil ikke bli lett, men vi som sitter på toppen av velferden må bidra og hjelpe". En minister som blir sur og nekter å være med på en gla'sak om en kommune som har vært gode på å bosette folk. Som ber folk like og dele at barn blir sendt tilbake til krigsområder. Som blir avbildet med et stort smil når hun med politiet og TV2 er på raid for å finne familier å kaste ut. Som kritiserer imamer, men deltar på arrangementene til kristne, konservative sekter og kritiserer ikke dem for undertrykkelse av homofile.

Kanskje trenden ikke hadde steget like mye om man ikke hadde en minister som hauser opp frykten videre? En regjering som ikke toer sine hender? Og INGEN sier at vi bør være ansvarlige, omsorgsfulle mennesker?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 20:03   #534
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvfølgelig kan det ha en sammenheng med det. Mest sannsynlig har det det. Og i nøyaktig samme periode fikk vi en integreringsminister som ALDRI sier noe om hvordan innvandrere og flyktninger beriker samfunnet. Som ALDRI sier "det vil ikke bli lett, men vi som sitter på toppen av velferden må bidra og hjelpe". En minister som blir sur og nekter å være med på en gla'sak om en kommune som har vært gode på å bosette folk. Som ber folk like og dele at barn blir sendt tilbake til krigsområder. Som blir avbildet med et stort smil når hun med politiet og TV2 er på raid for å finne familier å kaste ut. Som kritiserer imamer, men deltar på arrangementene til kristne, konservative sekter og kritiserer ikke dem for undertrykkelse av homofile.

Kanskje trenden ikke hadde steget like mye om man ikke hadde en minister som hauser opp frykten videre? En regjering som ikke toer sine hender? Og INGEN sier at vi bør være ansvarlige, omsorgsfulle mennesker?

Ja! Nettopp!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 20:05   #535
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Økningen fra 2015 til 2016 kan jo ha en sammenheng med det Polyanna skriver:
Det er greit å merke seg at 2016-tallene ble innhentet rett etter terrorangrepene i Paris og Brüssel, og angrepene i Nice, München, og Normdandie skjedde mens spørreundersøkelsen gikk. Og midt i en voldsom flyktningkrise som sammenfalt med en eksplosjon i annen migrasjon.

Jeg tror vi kanskje bør ha en viss forståelse for at den jevne Nordmann også lar seg skremme av angrep i utlandet - selvom det er et stykke fra norske grenser. Kunnskap om hvorfor noen føler frykt og skepsis, er jo helt avgjørende for å kunne gjøre noe for å endre dette. Finne ut HVA som er bakteppet og å jobbe med disse holdningene. Det hjelper fint lite å bare anta at folk lyver når spurt eller at de er uopplyste FrP-velgere som ønsker et blendahvitt Norge. Noen, ja, men ikke alle.


Hadde vært fint om integreringsministeren hadde gjort en innsats for det, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 20:31   #536
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Eg syns integreringsministeren er heilt fryktelig - men eg er uenig i at Norge er blitt eit kaldare samfunn. Eg syns ho stikk seg ut som ein sår tommel. Ho representerer ikkje det Norge og dei nordmenn eg kjenner. Eg opplever mitt nærmiljø, mi bygd som rimelig moderate, venleg innstilte, positive til å inkludere, f.eks den nyinnflytta familien frå Syria. Eg er heilt sikker på at dei har hatt negative opplevingar, men etter mitt syn er det ikkje slik at kommentarfelta, hatretorikk og rasisme er blitt standard. Eg opplever nesten det motsatte.

Det betyr ikkje at eg "tar lett på det". Kommentarfelta er blitt meir hatske, der har vore hendelsar der vi ser dette boble opp. Det finst farlige miljø som må overvakast, og kvar av oss har ansvar for å bekjempe intoleranse og hat. Sjølvsagt hender det at eg møter på det i kvardagen. Da gir eg beskjed. Etter 22. juli sverga eg på å aldri la grums stå uimotsagt.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 21:05   #537
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg syns integreringsministeren er heilt fryktelig - men eg er uenig i at Norge er blitt eit kaldare samfunn. Eg syns ho stikk seg ut som ein sår tommel. Ho representerer ikkje det Norge og dei nordmenn eg kjenner. Eg opplever mitt nærmiljø, mi bygd som rimelig moderate, venleg innstilte, positive til å inkludere, f.eks den nyinnflytta familien frå Syria. Eg er heilt sikker på at dei har hatt negative opplevingar, men etter mitt syn er det ikkje slik at kommentarfelta, hatretorikk og rasisme er blitt standard. Eg opplever nesten det motsatte.

Det betyr ikkje at eg "tar lett på det". Kommentarfelta er blitt meir hatske, der har vore hendelsar der vi ser dette boble opp. Det finst farlige miljø som må overvakast, og kvar av oss har ansvar for å bekjempe intoleranse og hat. Sjølvsagt hender det at eg møter på det i kvardagen. Da gir eg beskjed. Etter 22. juli sverga eg på å aldri la grums stå uimotsagt.

Jeg tenker som deg, Syrin. Jeg tror faktisk at Listhaugs retorikk er så på kanten og farget, at mange flere tar avstand enn kaster seg på og nikker gjenkjennende. Hadde hun vært smart, hadde hun pakket budskapet inn i mer sympatisk pakning, og fått med seg vipperne på laget. Takk Gud for at hun ikke evner å være noe mer spiselig, det gjør jo at hun er lett å avsløre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 21:16   #538
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Dere høres litt ut som alle som ikke trodde Trump ville vinne, dessverre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 21:53   #539
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere høres litt ut som alle som ikke trodde Trump ville vinne, dessverre.

Trump vant fordi svært mange amerikanske velgere ikke følte de hadde noe reelt alternativ. De ønsket seg ikke Hillary og The Establishment. Avmakt, arbeidsløshet og følelse av å være glemt.

Ikke mine ord, men et sitat fra retorikkprofessor Ringdal som kjenner amerikansk poltikk svært godt.

Jeg føler vel ikke helt at Norge er der.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 22:02   #540
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Trump vant fordi svært mange amerikanske velgere ikke følte de hadde noe reelt alternativ. De ønsket seg ikke Hillary og The Establishment. Avmakt, arbeidsløshet og følelse av å være glemt.

FrP er faktisk litt der. Høyre og AP er ekstremt like (kan hente inn noen lenker hvis du vil). SV, V, KrF er for små til å gjøre annet enn å påvirke. FrP kan faktisk tilby "noe annet" (og kanskje SP kan gjøre det?).

Hmmm, ser det ble litt uklart - mener ikke at Norge ligner USA, men jeg mener at de som er misfornøyde ikke har så mange muligheter til endring, selv om vi har enn annen politisk oppbygging (og mange andre forskjeller)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no