Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dublin til Cork på St. Patricks Day - do's & dont's

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-17, 18:25   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Dublin til Cork på St. Patricks Day - do's & dont's

Som jeg skrev i en annen tråd, så oppdaget jeg plutselig at Helten, Mutter'n og jeg er i Dublin og forflytter oss til Cork i løpet av St. Patricks dagen. Jadda, schikkelig god planlegging, jeg vet.

  • Hva kan vi forvente oss da?
  • Hva bør vi passe på å få med oss?
  • Noe vi bør unngå å gjøre eller ha på oss?
Ingen av oss har vært i Irland før, og jeg så litt tips i den andre Irlandtråden. Tips ad Cork, Dublin og Limerick tar jeg også gjerne i mot. Yngste bor der nå og sier det bare er tull å leie bil, så vi kommer til å forflytte oss pr. kollektiv eller apostlenes hester.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-17, 21:46   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dublin til Cork på St. Patricks Day - does & donts

I Cork; dra på An spailpin fanach (https://m.facebook.com/An-Spailpin-F...?locale2=nb_NO) og The English market.
An spailpin ligger rett ved Beamish bryggeriet, det er en ekte irsk pub med ekte irsk musikk og de pleide å ha storytelling en gang i måneden eller uken eller hva det var da jeg bodde der for lenge siden.
Ellers ville jeg tuslet rundt på UCC - i hvert fall den gamle delen og parken.

Limerick; ta en detour til Doolin ved Cliffs of Moher.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-17, 22:50   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dublin til Cork på St. Patricks Day - does & donts

Takk for tips, Ru. Men hva med donts på nasjonaldagen sånn bortsett fra å ikke ta på seg Union Jack og synge "God Save the Queen"?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-17, 23:09   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dublin til Cork på St. Patricks Day - does & donts

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Takk for tips, Ru. Men hva med donts på nasjonaldagen sånn bortsett fra å ikke ta på seg Union Jack og synge "God Save the Queen"?

Aner ikke, det er sikkert noen parader og grønn Guiness, men det er ikke 17.mai.
Jeg kan ikke huske St. Paddys i det hele tatt fra jeg bodde der.

Men sving med Union Jack mens du hugger et par trær og ber dem plante poteter, så er du der.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 10:24   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dublin til Cork på St. Patricks Day - does & donts

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Aner ikke, det er sikkert noen parader og grønn Guiness, men det er ikke 17.mai.
Jeg kan ikke huske St. Paddys i det hele tatt fra jeg bodde der.

Men sving med Union Jack mens du hugger et par trær og ber dem plante poteter, så er du der.

Hvis jeg har lyst på et år med smertefull sykemelding så kan det være oppskriften. Neida.

Det sto noe om parader og travel tid på hjemmesiden tip innen vi bestilte på. Det var da jeg kjente panikken komme. Det skal åpenbart ikke mye til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 12:51   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dublin til Cork på St. Patricks Day - do's & don'ts

Har bodd i USA i mange år og det er vanlig å gå på pub på St.Patrick's day og drikke grønt øl og spise irsk mat. I noen byer er det store parader. Vil tro det er nokså likt i Irland?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 13:10   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dublin til Cork på St. Patricks Day - do's & don'ts

Jeg har også vært i USA på St. Patrick's Day, og det var voldsomme fester på en del av pubene. Kanskje det rett og slett er større i USA enn i selve Irland?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:10   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dublin til Cork på St. Patricks Day - do's & dont's

Det kan vel hende Tjorven. Jeg gleder meg uansett, reise til et land jeg aldri har vært i før og attpå til få med oss litt ekstra moro.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no