Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-14, 23:18   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Hvordan er egentlig været såpass langt nord om sommeren? Det er vel både varmere og mer stabilt enn Norge, men er det værsikkert eller må man regne med regnværsdager og litt sure dager innimellom?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 23:29   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

New York er på samme breddegrad som Madrid omtrent. Sommerne er ofte varme og med endel tordenvær. Skikkelig surt blir det nok ikke. Vi var et døgn i new York i slutten av juli for et par år tilbake og gikk da i bukser, sandaler og t-skjorte. Det var vel omtrent så "kjølig" man kan regne med, men hetebølge er nok vanligere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 07:41   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hvordan er egentlig været såpass langt nord om sommeren? Det er vel både varmere og mer stabilt enn Norge, men er det værsikkert eller må man regne med regnværsdager og litt sure dager innimellom?

Vi var i NY 2 uker i slutten av mai og temperaturene lå mellom 18 og 32 grader. Vi hadde 3-4 dager med vind og noe dårlig vær.
Noen av dagene hadde det vært håpløst varmt og klamt for å ferdes på Manhattan og da var det nydelig ute på. Long Island.

Men så klart. Været vet man aldri hvordan blir, men man kan ikke sammenligne NYC og Norge værmessig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 07:59   #24
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Vi var fire dager i NY i juli i fjor og hadde temperaturer mellom 32 og 36 grader. Dette var visstnok den heftigste varmebølgen i fjor sommer, men gode sommertemperaturer kan du nok regne med ja

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 09:34   #25
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

I fjor i mai var det så kaldt at eg måtte ut og kjøpe meg strikkejakke og skjerf. Vinden blåste rett gjennom.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 10:17   #26
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Vi hadde god varme 4 dg midt i juni i fjor. Shorts, singlet og sandaler.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 12:58   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Det blir visst USA allikevel. Ferien i år har vi virkelig vinglet med altså.

Men vi flyr tur/retur New York.

Alternativ 1: Først noen dager i New York. Så leie bil, kjøre ned til Washington DC og bli der et par dager. Videre ned til Virginia Beach og ha en ukes tid der før vi kjører tilbake til New York. Mulig innom Philadelphia? (Er byen verdt et besøk?)

Alternativ 2: Først noen dager i New York. Så fly til Savannah og leie bil der. Kjøre tilbake til New York med noen stopp på veien (bl.a. Washington DC.)
F.eks. Savannah - Charleston - Myrtle Beach - Virginia Beach - Washington - New York

Men det er 12 timers effektiv kjøring fra Savannah til New York, er det litt mye? Vi blir borte i 20 dager. Og hva ville DU gjort?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:05   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Om man er interessert i amerikas historie og kunst er Philadelphia fint. Philadelphia Museum of Art har en verdensberømt samling (og trappene der Rocky løp opp), og du finner også the Liberty Bell der.

Jeg kunne godt kjørt til Savannah, men jeg hadde nok fordelt kjøreturen på tre dager og passet på å se fine ting underveis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 17:16   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Da har vi i allefall bestilt flybilletter, ett skritt nærmere ferie i det minste.

Vi heller mot å ta fly til Savannah og kjøre tilbake til New York. Foreløpig tenker vi to netter i Savannah, stopp innom Charleston (mulig en natt der også), så noen netter på Myrtle Beach og Virginia Beach. Strekningen mellom disse to blir litt vel lang, men jeg ser ikke noe sted som umiddelbart ser ut til å være verdt en natt heller.

Et par netter i Washington før vi returnerer til New York.

MEN, hvor mange dager bør vi ha i New York sånn midt i juli? Vi har aldri vært der før, så det er mye vi vil.
Regner med å bo rundt Times Square.

Vi tenker at vi deler opp og tar noen dager på begynnelsen av ferien og noen dager på slutten. Vi har i utgangspunktet tenkt å starte med 4 dager og så 2 dager på slutten. Mye? Lite? Passe?

Og dersom noen har tips til steder vi absolutt bør besøke på strekningen og som jeg ikke har nevnt tar vi veldig gjerne i mot tips!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 23:38   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Jeg syns to dager i New York er lite. Vi skal være der i tre uker. Men om dere bare vil gjøre et par turist-ting er det sikkert nok.

En av ukene våre ferierer vi med amerikanske venner og har ganske tett program. De to andre har vi null program. Vi skal i Bronx og Central Park Zoo, Frihetsgudinnen, Empire State, Central Park, 9/11 memorial, Guggenheim, Naturhistorisk museum, China Town, Times Square og alle turistgreiene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 06:55   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Vi har fem dager i New York. Hadde egentlig satt opp 4 i starten og 2 på slutten men ble avbefalt dette siden det visstnok er litt pes å komme seg inn og ut av NY. Vi har uansett leiebil og kveldsfly hjem så da fant vi ut at vi like greit kan kjøre direkte til JFK fra Washington DC.

Ferien vår blir omtrent sånn: New York 5 dager - Savannah 2 dager - stopp innom Charleston på vei til Myrtle Beach hvor vi blir i 6 dager - Virginia Beach 5dager - Washington DC 2 dager - hjem.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:27   #32
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Husk The High Line.
http://www.thehighline.org/

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:51   #33
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Vi var på Long Island i begynnelsen av oktober en høst, og det var faktisk varmt og godt da også. Men det tror jeg ikke er normalen. Strendene der var helt fantastiske! Og det var vel bare en times biltur til NYC. Ulempen er at det var temmelig dyrt, selv i lavsesong.

Vi har kjørt fra Niagara Falls og til NYC, og det var en kjempefin tur! Rak, strak vei gjennom nydelig NY Upper State landskap. Anbefales!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 12:21   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Husk The High Line.
http://www.thehighline.org/

Oi, dette tror jeg vi må få med oss.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 17:54   #35
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

[quote=Tallulah;3962719]Jeg syns to dager i New York er lite. Vi skal være der i tre uker. Men om dere bare vil gjøre et par turist-ting er det sikkert nok.

En av ukene våre ferierer vi med amerikanske venner og har ganske tett program. De to andre har vi null program. Vi skal i Bronx og Central Park Zoo, Frihetsgudinnen, Empire State, Central Park, 9/11 memorial, Guggenheim, Naturhistorisk museum, China Town, Times Square og alle turistgreiene.[/QU

Hvordan skal dere bo? Har veldig lyst på en tur til NY i sommer, men erfaringsmessig er rommene veldig trange og ungene er for små til å ha eget rom.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 17:58   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Vi leier hus gjennom home away.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 18:00   #37
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Er det private hus?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 20:48   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Jupp, men det er feriehus og -leiligheter. Ikke noens hjem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 21:38   #39
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Vi prøvde oss på det, men alle de aktuelle var bortleid. Der fikk vi igjen for at vi av så treige i år.

Men nå har vi booket 5 dager i New York på Hyatt Times Square, to dager i Savannah og så 10 dager badeferie på stranden i Myrtle Beach på Oceans One Resort.

Da mangler vi to netter på Virginia Beach og en natt i Washington DC før hjemreise.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 23:37   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie med utgangspunkt i New York, hvor?

Nå sitter jeg på balkongen på hotellet vårt på Myrtle Beach og prøver febrilsk å finne ut hvor vi skal reise videre når vi sjekker ut herfra på mandag. To netter blir i Washington, men vi aner ikke om vi skal ta siste natten før Washington eller i nærheten av NY. (Vi har tre netter vi mangler overnatting.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no