Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nettilgang Bergensbanen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-14, 19:30   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nettilgang Bergensbanen

Jeg har endel timer å slå i hjel på togtur til og fra Bergen (fra Drammen, jeg vet ikke om Bergen har toglinjer i andre retninger) om kort tid. Hvordan pleier nettet å fungere der? På tog mellom Skien og Oslo er det høyst variabelt og en er heldig om en kommer på nett via wifi i det hele tatt. Er det sånn over hele linja (!) hos NSB? Eller kan jeg regne med å ha nett? Og hvis wifien er dårlig, kan jeg regne med å ha 3g/4g-dekning?

Må planlegge hva jeg skal pakke av tekniske duppeditter og hva jeg evt må laste ned på forhånd...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 20:07   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettilgang bergensbanen

Min erfaring er at man verken kan regne med wifi eller 3G. Last ned bøker og filmer e.l på forhånd.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 20:16   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettilgang bergensbanen

Hvis du er heldig, så får du lest nettutgaven av avisa uten altfor mange avbrudd. Ved reise Trondheim-Oslo er min opplevelse at jeg har 3G ved stasjonene, og Edge ellers. Så last ned alt av musikk, bøker og filmer på forhånd.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 20:21   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettilgang bergensbanen

Det er veldig variabelt. Noen steder ok, mange steder elendig, og noen steder ingen nett i det hele tatt. Last ned på forhånd hvis du kan.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 20:58   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettilgang bergensbanen

Takk for svar. Ergerlig at det ikke kan være ordentlig nett, men greit å finne det ut på forhånd i det minste.

Kan jo eventuelt ta med en helt ordentlig bok i tillegg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 20:59   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettilgang bergensbanen

Før Gol og etter Voss. Midt i mellom er det lite.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no