Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-19, 23:39   #381
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Bestilt en gave til yngste. Håper de får inn på datoen de tror. Hvis ikke får det bli bursdagsgave.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-19, 17:45   #382
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hva vil du de skal gjøre da?
.

Tidligere har de vært hvertfall hatt lyst til å bake litt, se noe julefilm, sette opp pepperkakehus og lignende. Men nå er det visst spilling som er mest interessant. Så mulig jeg dropper pepperkakehus og pepperkakebaking, Julefilmer ser jeg glatt alene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-19, 23:00   #383
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Kjøpt gave til yngste i dag. Da er han unnagjort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-19, 23:08   #384
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Da er nest siste kalendergave i boks. De skal på kino med mine foreldre på lørdag, bilettene ble lagt ut i dag. Så nå er de bestilt.

I pakken den dagen er litt silkepapir som en ball også står det kino på papiret. Tidligere år har det vært en flat papirlapp så de har allerede sjekket kalenderen etter det.....

Det er også silkepapir den dagen vi skal pynte juletre, da pleier de få en juletrepynt men mens jeg pakket kalender innså jeg at det hadde jeg glemt å kjøpe, så det må jeg fikse til helgen og smette inn

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 09:05   #385
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Har fått det siste som skal sendes avgårde så må få gjort det i dag.
Julekort med bilde blir det ikke i år.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 09:15   #386
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Bestilt julegave til 07-jenta. Så da er det bare å krysse fingrene for at den rekker fram til jul … (med FedEx, fra USA - sist gang jeg bestilte fra samme sted fikk jeg pakken to dager etter jeg hadde bestilt, så jeg satser på det skal gå kjapt denne gangen også).

Måtte gjøre om på denne, blingsa på nettbutikkene, de har også en i England, som var den jeg bestilte fra sist, ikke den i USA. Så jeg kansellerte denne og bestilte fra England i går, og den kommer visst allerede i dag.

Og gaven jeg bestilte til storesøster er endelig sendt den også, etter at jeg har purret et par ganger. Og nå er alt ferdig innkjøpt og innpakket som skal med hjem til min mor i helga, hvor jeg også treffer søstrene mine, og bytter gaver med hele den siden av familien. Så da har jeg det viktigste under kontroll føler jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 09:22   #387
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Pepperkakedeig laget og står til kjøling. Har ikke begynt baking ennå, men jeg pleier uansett å vente med det til minst halvveis i desember. Laget pepperkakehus av kjøpedeig (vil ikke bruke den gode hjemmelagede på det, hehe) i går. Fem små hus, en til hver i familien. Skal montere dem etterhvert og så pynter vi hvert vårt i helgen.

I natt hadde julealven vært travel gitt, for da barna stod opp i morges satt han på kjøkkenbenken med en liten tallerken med en stabel små pannekaker på. Og han hadde selvsagt ikke ryddet etter seg, for rundt ham var det en bakebolle med rester, visp, mel, eggeskall, tom melkekartong og stekepanne med flere små pannekaker i.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 09:26   #388
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg tror også jeg går for kjøpedeig til pepperkakehuset i år. Bakte pepperkaker av hjemmelaget deig nå i helga, men det var ikke nok til å lage hus av, og jeg er ikke sikker på om jeg gidder å lage en ny deig bare for det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 09:29   #389
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Her er det mer fordi pepperkakehusene tross alt står ute på benken i tre uker før de blir spist og jeg synes den hjemmelagede deigen er for god til å "kastes bort" på det. Dessuten pleier vi å ha en del kjøpedeig igjen etter at alle barna har hatt pepperkakebaking på skolen, så det passer veldig bra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 09:39   #390
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Da er jeg ferdig med julegavene etter at jeg fikk kjøpt inn litt godteri til å legge sammen med noen gavekort til noen ungdommer. Juleskum til 16 kroner posten og melkesjokoladehjerter til 19 kroner boksen på REMA. Kjekt med priskrig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 09:52   #391
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har kun barna og kjæresten igjen, ellers er alle julegavene kjøpt. Passer fint siden jeg har termin om ei lita uke.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 10:09   #392
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Det kommer heldigvis pakker i posten, og på lørdag regner jeg med at jeg får gjort unna de aller fleste gavene som er igjen. Vi skal være sammen med hele min familie på julaften, så jeg stresser ikke så veldig med gavene. Det er bare en gave som skal sendes, ellers er vi veldig lokale vi som gir gaver til hverandre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 12:03   #393
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg vurderer også kjøpedeig til hus, for den hjemmelagde er mye bedre. Nå spises jo huset vårt også da, og det står rett nok vanligvsi ikke fremme så mye mer enn en uke, det pyntes like før jul og knuses til nyttår, så vi får se.

Mangler grusomt mange gaver, må ha oss et raid.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 13:03   #394
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Hva er "Popcornkalender"?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 14:47   #395
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hva er "Popcornkalender"?

https://www.coolstuff.no/Popkorn-adventskalender

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 22:43   #396
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg fikk kjøpt til nevøen på finn i dag. Kjører gjenbruk til alle barna ☺️ og hentet gaven til mannen og kjøpte til stefar. ☺️ Nå har jeg faktisk bare pappa igjen. 😊

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-19, 23:48   #397
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Må få ordnet de siste gavene i helgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-19, 06:42   #398
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg må få ordnet ferdig i dag, håper å få levert ut litt gaver i helgen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-19, 08:44   #399
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Fikk oppgave av broderen å kjøpe for de til en forelder. Det fikset jeg på 2 min i går kveld med klikk og hent. Må bare hente det. Så slapp de porto for det hadde nok blitt litt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-19, 09:27   #400
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg holder på å bake lussekatter, og så er planen å sette sammen pepperkakehusene i dag så de kan pyntes til helgen. Jeg må få gjort klart gavene som skal sendes til mannens familie også. Alt er pakket inn, men må finne noen esker å sende dem i.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no