Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Får noen spesialkost på SFO?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-12, 23:00   #101
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Jeg er med på sukkerkutt pga. konsentrasjonsproblemer, absolutt. Ritalin? Not so much.

Sånne folk som rine? Folk trenger faktisk i veldig liten grad ta hensyn til meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:02   #102
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Er det med kravstore foreldre med rare kostholdsfilosifer som pådyttes skole/SFO et Bærum/Bergen/byfenomen?
Jeg spør bare fordi det er så fjernt fra virkeligheten vi beveger oss i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:03   #103
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Jeg tror ikke det. Jeg har også lest om fenomenet i riksdekkende aviser. Flere ganger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:04   #104
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Sånne folk som rine? Folk trenger faktisk i veldig liten grad ta hensyn til meg.

Ikke deg, men folk som deg. Det finnes flere. Og skal jrg først vurdere å sette ungen på sukker-, gluten- og melkefri diett, så er det greit at de fleste hun omgås har en viss forståelse og ikke ødelegger. Og selvsagt ville jeg ikke forventet at de laget maten hennes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:06   #105
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det med kravstore foreldre med rare kostholdsfilosifer som pådyttes skole/SFO et Bærum/Bergen/byfenomen?
Jeg spør bare fordi det er så fjernt fra virkeligheten vi beveger oss i.

Kan ikke si at jeg merker mye til det i stavanger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:07   #106
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oh, Lord. :roll:

Jeg måtte Google Munchhausen, men er disse folka så vanlige at detter et problem i skolen, altså?

Hvis vi antar at de fleste ikke har munchhausen, hvorfor vil de da dikte opp en diagnose? Og hvis ungen har et konsentrasjonsproblem, er det da ikke logisk at de prøver ting som de tror kan hjelpe, feks kutte sukker etc?

ikke sant. et barn med adhd burde ikke ha en matpakke bestående av brød og nugatti...

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:09   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av mopdy, her.

ikke sant. et barn med adhd burde ikke ha en matpakke bestående av brød og nugatti...

Akkurat. Jeg vil faktisk hevde det motsatte av det msnge sier i tråden: Det finnes en del barn som hadde profittert på et annet kosthold. En hel del.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:11   #108
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror ikke det. Jeg har også lest om fenomenet i riksdekkende aviser. Flere ganger.

Ja, dei har sikkert laga god statistikk på dette

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:11   #109
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja, dei har sikkert laga god statistikk på dette

Ja, VG er nok suverene der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:17   #110
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke deg, men folk som deg. Det finnes flere. Og skal jrg først vurdere å sette ungen på sukker-, gluten- og melkefri diett, så er det greit at de fleste hun omgås har en viss forståelse og ikke ødelegger. Og selvsagt ville jeg ikke forventet at de laget maten hennes.

For det første: Autisme er da vitterlig en diagnose.
For det andre: Her snakker vi jo om folk som forventer at andre skal tilrettelegge for dem, m.a.o er jo ikke du en av dem?
For det tredje: Det er vel ikke så mange som faktisk bevisst prøver å ødelegge for en ungen som ikke skal ha sukker (samme av hvilken grunn) ved å faktisk gi han sukker. Selv ikke jeg gjør det.

Og så blir jeg litt lei av å lese: "Jeg har aldri hørt om det, er det et Oslo-fenomen?" osv. Hvis man ikke jobber med foreldre og barn, eller mennesker i det hele tatt, er det kanskje ikke så rart at man ikke opplever det økende MeMeMe-fokuset og krav om spesialtilpasninger på alle områder. Jeg føler at pendelen har svinget litt over i gal retning igjen. Fra en skole (eller galmlehjem for den saks skyld) der alle skulle behandles likt uansett om de hadde aldri så ulike behov (heller ikke en Bra Ting) og til dagens samfunn der alle er unike og må ha noe som er litt annerledes enn de andre i gruppa, for det har man Rett på. Jeg tror at det i mange tilfeller, iallfall slik ressursene i det offentlige er i dag, hindrer et godt tilbud for flest mulig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:22   #111
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For det første: Autisme er da vitterlig en diagnose.
For det andre: Her snakker vi jo om folk som forventer at andre skal tilrettelegge for dem, m.a.o er jo ikke du en av dem?
For det tredje: Det er vel ikke så mange som faktisk bevisst prøver å ødelegge for en ungen som ikke skal ha sukker (samme av hvilken grunn) ved å faktisk gi han sukker. Selv ikke jeg gjør det.

Og så blir jeg litt lei av å lese: "Jeg har aldri hørt om det, er det et Oslo-fenomen?" osv. Hvis man ikke jobber med foreldre og barn, eller mennesker i det hele tatt, er det kanskje ikke så rart at man ikke opplever det økende MeMeMe-fokuset og krav om spesialtilpasninger på alle områder. Jeg føler at pendelen har svinget litt over i gal retning igjen. Fra en skole (eller galmlehjem for den saks skyld) der alle skulle behandles likt uansett om de hadde aldri så ulike behov (heller ikke en Bra Ting) og til dagens samfunn der alle er unike og må ha noe som er litt annerledes enn de andre i gruppa, for det har man Rett på. Jeg tror at det i mange tilfeller, iallfall slik ressursene i det offentlige er i dag, hindrer et godt tilbud for flest mulig.

Enig! vi trenger balanse.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:26   #112
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For det første: Autisme er da vitterlig en diagnose.
For det andre: Her snakker vi jo om folk som forventer at andre skal tilrettelegge for dem, m.a.o er jo ikke du en av dem?
For det tredje: Det er vel ikke så mange som faktisk bevisst prøver å ødelegge for en ungen som ikke skal ha sukker (samme av hvilken grunn) ved å faktisk gi han sukker. Selv ikke jeg gjør det.

Og så blir jeg litt lei av å lese: "Jeg har aldri hørt om det, er det et Oslo-fenomen?" osv. Hvis man ikke jobber med foreldre og barn, eller mennesker i det hele tatt, er det kanskje ikke så rart at man ikke opplever det økende MeMeMe-fokuset og krav om spesialtilpasninger på alle områder. Jeg føler at pendelen har svinget litt over i gal retning igjen. Fra en skole (eller galmlehjem for den saks skyld) der alle skulle behandles likt uansett om de hadde aldri så ulike behov (heller ikke en Bra Ting) og til dagens samfunn der alle er unike og må ha noe som er litt annerledes enn de andre i gruppa, for det har man Rett på. Jeg tror at det i mange tilfeller, iallfall slik ressursene i det offentlige er i dag, hindrer et godt tilbud for flest mulig.

Enig. Vi har ikke og vil aldri ha ressurser til at alle skal kunne få gjennom det absolutt ideelle for akkurat dem.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:31   #113
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

rine.. Jeg jobber med barn og ungdommer og reiser på tur i flere døgn med store grupper. Det er snakk om et par hundre barn og unge i året. Det du skisserer om kravstore foreldre mht rare dietter har jeg ikke opplevd. Det vi opplever er at vi gjerne må tilrettelegge for 4-5 allergikere/intolerante ut av grupper på 100.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:36   #114
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Så da er det altså heilt fint med alt meirarbeidet det er i dei tilfella der folk har diagnose? Men for dei barna der foreldra testar ut ulike kosthold for å sjå om barnet kan bli friskare, så er det meir i kategori egoistisk? Eg ser kva du skriv Rine, og er enig i at generelt dreier samfunnet denne veien. Men eg syns det er vanskelig å finne ut kor det vippar mellom det å vere kravstor og egoistisk og det å sørge for at barnet sitt har god helse.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:38   #115
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

rine.. Jeg jobber med barn og ungdommer og reiser på tur i flere døgn med store grupper. Det er snakk om et par hundre barn og unge i året. Det du skisserer om kravstore foreldre mht rare dietter har jeg ikke opplevd. Det vi opplever er at vi gjerne må tilrettelegge for 4-5 allergikere/intolerante ut av grupper på 100.

Eldre barn kanskje? Da har de jo ofte også i større grad lært seg å tilrettelegge og gjøre de gode valgene selv ift måltider.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:46   #116
Sikkasso
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 8
Sikkasso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For det første: Autisme er da vitterlig en diagnose.
For det andre: Her snakker vi jo om folk som forventer at andre skal tilrettelegge for dem, m.a.o er jo ikke du en av dem?
For det tredje: Det er vel ikke så mange som faktisk bevisst prøver å ødelegge for en ungen som ikke skal ha sukker (samme av hvilken grunn) ved å faktisk gi han sukker. Selv ikke jeg gjør det.

Og så blir jeg litt lei av å lese: "Jeg har aldri hørt om det, er det et Oslo-fenomen?" osv. Hvis man ikke jobber med foreldre og barn, eller mennesker i det hele tatt, er det kanskje ikke så rart at man ikke opplever det økende MeMeMe-fokuset og krav om spesialtilpasninger på alle områder. Jeg føler at pendelen har svinget litt over i gal retning igjen. Fra en skole (eller galmlehjem for den saks skyld) der alle skulle behandles likt uansett om de hadde aldri så ulike behov (heller ikke en Bra Ting) og til dagens samfunn der alle er unike og må ha noe som er litt annerledes enn de andre i gruppa, for det har man Rett på. Jeg tror at det i mange tilfeller, iallfall slik ressursene i det offentlige er i dag, hindrer et godt tilbud for flest mulig.

Jeg tror at det er viktig i ett yrke som lærer, førskolelærer og andre yrker hvor man jobber med barn at man har en stor porsjon medfølelse og klarer å se det beste i alle. Foreldre er en viktig del av "pakka" det er å jobbe med barn. Ting var anderledes før, men var det bedre? Det var sikkert ikke noe dårligere heller, men noe som passet inn i den tiden man levde i da. Mellommenneskelige forhold er ferskvare, og alle som jobber med dette burde alltid holde seg oppdatert på nyere forkning, for vi er de vi er i dag, i ett samfunn under utvikling.
Vi har en mere stresset hverdag, mindre fysisk aktivitet, mindre tid til hverandre. Man kan sette allergier og matinntoleranser opp mot samfunnsendringene. Samfunnet har endret seg, og det burde kostholdet også gjort i takt med samfunnet. Inntolleranser kommer nok lettere frem siden kostholdet ikke har endret seg nevneverdig mye, annet enn med negativt fortegn, med mye sukker og fett. Flere vil derfor spise seg syke, og få en matinntolleranse, som er alvorlig for denne enkelte personen, og dette burde tas på alvor. Spesielt hvis denne personen er ett barn, som enda ikke kan passe på alt den spiser selv.
At "noen" lurer SFO kan jo egentlig være knakende likegyldig, så lenge de påstår at det er alvorlig, må det tas på alvor. Er man "lei" dette, eller finner det "masete" så har er man kanskje utbrent og burde finne seg en annen type jobb. Forskjellen på alle barn, og det å kunne møte de der de er, og legge til rette for en følelse av likeverd og samhørighet for hver enkelt barn, er noe av det jeg finner spennende med yrkesrettningen jeg har valgt, og jeg velger å ser det utfordrende og spennende i det istedenfor å se på det som "masete".

Sikkasso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:46   #117
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Det å teste ut dietter uten oppfølging fra fagfolk er ikke anbefalt når det gjelder barn. Er man under oppfølging mener jeg at det ble tilrettelegges.

Er det snakk om dietter uten oppfølging basert på ideer fra eget hode mener jeg ikke at man skal ja krav på tilpasning.
Man kan gjerne ønske det, men krav og ekstra tilrettelegging bør kunne kreve litt mer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:48   #118
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Eldre barn kanskje? Da har de jo ofte også i større grad lært seg å tilrettelegge og gjøre de gode valgene selv ift måltider.

Fra 3 trinn og oppover. De minste dog kun til et par måltider, men vi innhenter like fullt opplysninger om diett.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:57   #119
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Nå blir jeg faktisk litt matt. Jeg setter fingeren på et faktisk problem i forhold til at antall tilrettelegginger blir så omfattende at vi nesten ikke får gjennomført et fag i skolen. Det har INGENTING med min medfølelse med elever, foreldre og andre mennesker å gjøre, og jeg ble utbrent og har vært syk nå i to år (har akkurat startet såvidt igjen på jobb) blant annet fordi jeg brente lyset i alle ender for å tilfredsstille kravstore foreldre. Jeg kan godt finne meg en annen jobb, men jeg har svært mange kollegaer som er i samme båt og hvis vi skal finne oss andre jobber alle sammen, blir det dårlig med lærere igjen i skolen altså.

At vi prøver å begrense antall spesialbehov vi må ta hensyn til og ønsker at det holder å tilrettelegge for allergikere/andre som har fått anbefalt dietter av lege, betyr ikke at vi ikke har medfølelse!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 16-08-12 kl 00:03.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 00:18   #120
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av Sikkasso, her.

Jeg tror at det er viktig i ett yrke som lærer, førskolelærer og andre yrker hvor man jobber med barn at man har en stor porsjon medfølelse og klarer å se det beste i alle. .

Er det noen som har hevdet det motsatte? Det er for øvrig også viktig at man klarer å skille mellom tallordet ett og artikkelen et.

Jeg tror ikke du skal oppfordre alle som er litt småleie spesialtilfellene av ditt og datt om å finne seg en ny jobb. Da ville man mest sannsynlig bare sitte igjen med nyutdannede lærere og førskolelærere. Noe jeg mistenker at du er?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no