Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjønnsløs oppdragelse

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-12, 11:07   #61
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsløs oppdragelse

Det har jo vært dokumentarer om barn som er født med usikkert kjønn. Penis mangler, men det har vært en forstørret klitoris. Er det gutt eller jente. Noen foreldre har da valgt å få den fjernet, og oppdra barn som da jente? Så har det vist seg at barnet fra naturens side var gutt, noe som har ført til mange vanskelige følelser, og at en del i voksen alder har gått gjennom en kjønnsendring. Hva vi 'er' ligger jo i hjernen. Så kommer oppdragelse i tillegg.


Sist redigert av Dronningen : 16-09-12 kl 11:17.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:10   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsløs oppdragelse

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hva vi 'er' ligger jo i hjernen.

Jepp. Om kjønnsidentitet ikke hadde hatt noen sammenheng med biologi, hadde vi ikke hatt noe behov for kjønnskorrigerende behandling i det hele tatt, hverken for barn født med usikkert kjønn eller for transkjønnede.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:16   #63
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsløs oppdragelse

Hva vi er påvirker hvilke hormoner vi produserer, dog når vi blir litt større.

Eldstegutten min fikk dukketrille etter et sykehusbesøk, den ble lite brukt. Mest har den blitt brukt til å kjøre rundt på søsken, av han og den mellomste gutten min.
Dukker arvet etter meg har ikke vært så spennende.

Mitt største ønske som liten var å få en tråbil, som jeg ønsket meg det.
Nå fikk ikke jeg det, ikke fordi jeg var jente da, men fordi det kostet så mye.

Jeg er ikke noe mindre jente selv om jeg ønsket meg det, men samtidig så er jeg jo også så mye mer en bare en jente.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:32   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsløs oppdragelse

Tatt i betraktning hvor store problemer "feilopererte" hermafroditter har, så tror jeg nok at det ligger en del identitet i kjønn. På den annen side, det ligger mye mer i sosialiseringen enn vi innbiller oss. Vi møter jenter og gutter veldig forskjellig, ikke bare i hvilke leker vi tilbyr dem, men også i hvilket tonefall vi bruker, hvordan vi trøster, hva vi forventer av modenhet og hvor stor toleranse vi har for forskjellig adferd (som brål, sutring, dramafakter).

Jeg er enormt glad for å ha en barnehage som for alle praktiske formål er svært kjønnsnøytral og har en bevissthet rundt det, og opplever også at begge mine to yngste leker veldig kjønnsblandet, eldste fortsatt nå i tredje klasse på skolen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 12:07   #65
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsløs oppdragelse

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dette er visvas og erkesludder fra ende til annen. det viktige må jo være å lære ungene at kjønn ikke begrenser dem, ikke å begrense kjønnsidentitet. Makan!

Amen!

Synes det er å takle ting fullstendig baklengs at man skal undertrykke kjønnet isteden for å lære unger at kjønnet ikke begrenser.

Her har begge ungene hatt tilgang på både biler og dukker. Jenta har egentlig ikke lekt med noen av delene, hun tegner og maler. Gutten er bare opptatt av biler, tog og fly. Og det er virkelig helt ok for meg, så lenge dette ikke er presset på dem men deres valg.

Fanatisme er ille uansett.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no