Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Slik blir barnet ditt en skolevinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-12, 21:56   #81
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg Tenker Mitt.
Neida, det var bare en kommentar til Kie som skrev at det bare er folk med dårlig økonomi some er "tvunget" til å ta ferier i skoleåret. Det er absolutt ikke min oppfatning, jeg vil påstå at det handler vel så mye om verdier og holdninger som om penger.
Uten at jeg vil ta den diskusjonen om igjen. :btdt:

Ja, jeg innrømmer glatt at det ikke er økonomi som gjør at vi tar poden ut en uke fra skolen i november. Det handler helst mye om vårt behov for avbrekk i en nokså presset hverdag. For tid sammen, laaangt borte fra alt som er vanskelig. Det blir en vurdering hva som er best for podens forhold til skolen, men jeg må jo bare velge å tro at det vi gjør har best for ham. Og oss. Og jeg er egentlig ganske sikker på at den uken vil gjøre oss godt, og dermed også ha god effekt i det lange løp.

Jeg tror ikke han er i tvil om at vi mener skole og lekser er viktig og har høy prioritet, okke som.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 21:57   #82
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner

Kie: Da misforstå jeg deg. Og det finnes elever jeg unner en uke i Syden midt i skoleåret, det gjør det, altså.
Katta: Enig med det. I vg. får for øvrig elevene beskjed om at de ikke lenger har lov til å søke persisjon, og at skolen ikke har lov til å innvilge. Det er fint om de gir beskjed før de drar slik at de får dokumentert fravær, hvis ikke, får de udokumentert. Enkelt og greit- da kan de ( i teorien.... ) ikke kreve noe som helst når de kommer igjen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 22:19   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I informasjonen vi fikk på foreldremøte fikk jeg inntrykk av at det er problematisk med permisjoner og at de ønsket færrest mulig slike søknader. Mer enn to uker kan ikke gis. Da skal ungene skrives ut av skolen.

Vi har også fått informasjon om at dette ikke er ønskelig nå. Ny rektor, nye takter. Og det er egentlig greit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 22:23   #84
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes forresten det ville være synd å ta bort ordningen med permisjon i grunnskolen. Det er også vanskelig å ha et system for å vurdere hvem som er mest trengende.

Alternativet vil vel være at foreldre må skrive ungene ut av skolen ved slike anledninger og jeg vet ikke om det et så mange fordeler med det når det er snakk om under 10 dager fravær.

Enig i det. Men hvis de sier klart og tydelig fra om hvor lite ønskelig dette er slik at det ikke er noen tvil om det, gjør det ikke noe at rektor kan innvilge permisjon.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:18   #85
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner

Nå har de endret overskriften.
http://www.dagbladet.no/digital/a/?p2=11a884e6f11877b90

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:54   #86
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Nå har de endret overskriften.
http://www.dagbladet.no/digital/a/?p2=11a884e6f11877b90

En klar forbedring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no