Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvilket parti får din stemme?
SV 20 16,13%
AP 39 31,45%
SP 1 0,81%
Krf 1 0,81%
V 15 12,10%
H 41 33,06%
Frp 0 0%
Andre 6 4,84%
Rødt 1 0,81%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-12, 14:16   #41
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

AP. Som alltid.

Og at folk kan stemme på et parti som sier de er åpne for et regjeringssamarbeid med FrP is beyond me.

Signerer Irma over her. Jeg blir også liggende søvnløs om jeg begynner å tenke på FrP-politikere i ministerstillinger. Bloodyhell.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 15:26   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

AP. Som alltid.

Og at folk kan stemme på et parti som sier de er åpne for et regjeringssamarbeid med FrP is beyond me.

.

Ja, forsåvidt. Men si at det blir regjeringsskifte om et år (og det er jeg ganske overbevist om at det blir) er det ikke da bedre å sørge for at Venstre får flest mulig av sine folk (og dermed sin politikk) med enn å stemme AP til ingen nytte?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 15:32   #43
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, forsåvidt. Men si at det blir regjeringsskifte om et år (og det er jeg ganske overbevist om at det blir) er det ikke da bedre å sørge for at Venstre får flest mulig av sine folk (og dermed sin politikk) med enn å stemme AP til ingen nytte?

Nei, det ville vært temmelig fjernt for meg å gå ut ifra et regjeringsbytte uansett for så å stemme på det mest forsonende borgelige partiet. Jeg vil jo aldri stemme mot min politiske overbevisning. Et år fram i tid er ganske lenge og man kan jo tro både det ene og det andre, men at det skulle være opplest og vedtatt sikkert at det blir et regjerningsbytte stiller jeg meg tvilende til. Jeg vil nå uansett ha flest mulig AP-politikere på stortinget - så om jeg så VISSTE at det ville blitt et regjeringsskifte, ville jeg likevel selvfølgelig stemt på mitt parti.

At det er et dilemma for Høyre- KrF- og Venstrevelgere skjønner jeg imidlertid godt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 15:57   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Dilemma og dilemma. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å forsøke å gi mest mulig makt til det partiet som står meg nærmest. Slik Zoë gjør.

Men nå er det ikke særlig mer fristende for meg å ha SV i regjering enn FrP.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 16:04   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

For meg er Rødt mer uspiselig enn FrP. Og jeg er er ikke FRPer altså. Men rødt synes jeg rett og slett finner på mye rart, som ikke kan forklares med vanlige økonomiske prinsipper og teorier. Litt sånn alternativmedisin.

Samme her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 16:11   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Jeg synes Høyre høres mer og mer ut som Ap når de prater, og Ap høres mer og mer ut som Høyre. De har nok endret litt fokus utad begge partier tror jeg, og de snakker jo mye om de samme tingene og satsningsområdene. Høyre prater jo mye mindre om rene kroner og øre nå, enn før?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:27   #47
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Dilemma og dilemma. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å forsøke å gi mest mulig makt til det partiet som står meg nærmest. Slik Zoë gjør.

Men nå er det ikke særlig mer fristende for meg å ha SV i regjering enn FrP.

For meg ville det vært uholdbart om AP skulle samarbeide med FrP. Da hadde jeg ikke kunnet stemme på partiet mitt. Det er heldigvis helt utenkelig at noe sånt skulle skje. For meg er det helt uproblematisk at AP samarbeider med SV. Det er igrunnen ønskelig for meg (som i grunnen står mellom de to partiene, dog nærmest AP).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:30   #48
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For meg ville det vært uholdbart om AP skulle samarbeide med FrP. Da hadde jeg ikke kunnet stemme på partiet mitt. Det er heldigvis helt utenkelig at noe sånt skulle skje. For meg er det helt uproblematisk at AP samarbeider med SV. Det er igrunnen ønskelig for meg (som i grunnen står mellom de to partiene, dog nærmest AP).

Det er ikke utenkelig i lokalpolitikk at AP og FrP samarbeider nei.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:32   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ikke utenkelig i lokalpolitikk at AP og FrP samarbeider nei.

Ok.

Om det skulle skje, da, så ville jeg ikke stemt på eget parti.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:35   #50
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ok.

Om det skulle skje, da, så ville jeg ikke stemt på eget parti.

Det kan være forskjell på hva man sier før og etter valg.

http://www.aftenbladet.no/meninger/F...n-2868190.html

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:36   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Jeg stemmer på det partiet som gir mest av den politikken jeg vil ha. Regjeringstaktikkeri i stemmegivning har jeg ikke sansen for, og det dører aldri noe godt med seg.

Og med tanke på hvor lite SV har fått gjennom i regjering, så tenker jeg det skal gå fint.

Det er dessuten heller ikke utenkelig at vi får høyre, venstre og krf i regjering, uten frp. Men ikke om folk dropper å stemme venstre av faktiske hensyn, så klart.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:42   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Klok Kvinne

Det er dessuten heller ikke utenkelig at vi får høyre, venstre og krf i regjering, uten frp. Men ikke om folk dropper å stemme venstre av taktiske hensyn, så klart.

Jeg tenkte dette godt kunne stå én gang til. Det var jo det som skjedde sist.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 18:00   #53
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det kan være forskjell på hva man sier før og etter valg.

http://www.aftenbladet.no/meninger/F...n-2868190.html

Ja, da sitter man i saksa. Jeg synes det er helt hårreisende at det finnes kommuner det AP velger å samarbeide med FrP for å komme til makta.

Det som er verdt å ta med seg, er jo at FrP har såpass stor oppsluning at de kan tenkes å få ca like mange stemmer som Høyre - og da kan man ikke forvente at de skal gjøre lite utav seg i regjeringsposisjon.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 18:28   #54
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, da sitter man i saksa. Jeg synes det er helt hårreisende at det finnes kommuner det AP velger å samarbeide med FrP for å komme til makta.

Det som er verdt å ta med seg, er jo at FrP har såpass stor oppsluning at de kan tenkes å få ca like mange stemmer som Høyre - og da kan man ikke forvente at de skal gjøre lite utav seg i regjeringsposisjon.

Akkurat det ser det jo ikke ut til at de vil få hvis tendensen på meningsmålingene i 2012 holder seg. http://www.aardal.info/siste12.pdf

For meg er det helt uaktuelt å stemme AP så lenge de vil samarbeide med SV.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 18:58   #55
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Jeg vingler mellom SV og Rødt, men ville antakeligvis stemt Rødt. Dessverre synes jeg Rødt fremstår lite helhetlig og ganske utydelig. Samtidig ønsker jeg en mer radikal fordelingspolitikk enn hva SV tar til orde for, og derfor ønsker jeg flere Rødt-prepresentanter inn på Stortinget.


Sist redigert av Fadese : 22-09-12 kl 23:19.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 21:32   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Men Høyre og FrP kommer ikke til å få simpelt flertall. De er avhengig av støttepartiene. De kommer ikke til å vedta (mer) inhuman innvandringspolitikk og kutt i bistandshjelp, f.eks.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 22:28   #57
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men Høyre og FrP kommer ikke til å få simpelt flertall. De er avhengig av støttepartiene. De kommer ikke til å vedta (mer) inhuman innvandringspolitikk og kutt i bistandshjelp, f.eks.

Når det gjelder innvandringspolitikk og støtte ovenfor de som har trygderettigheter i Norge, kan det virke som Ap beveger seg mer og mer - her tror jeg de gjør litt desperate og populærpolitiske grep . Jeg er for så vidt ikke uenig med dem, men bare interessant å se hvordan det har utviklet seg.

"Problemet" slik jeg oppfatter det er ikke problemet for FrP hvor mye som benyttes i bistand, men også hvordan det brukes.

De "mer ytterliggående" sakene til FrP må de nok legge ganske død i et regjeringssamarbeid. Det største problemet jeg ser med FrP er nødvendigvis ikke politikken på en del områder, men hvilke mennesker de har til å fylle sentrale stillinger som de vil gjøre krav på....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no