Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvilket parti får din stemme?
SV 20 16,13%
AP 39 31,45%
SP 1 0,81%
Krf 1 0,81%
V 15 12,10%
H 41 33,06%
Frp 0 0%
Andre 6 4,84%
Rødt 1 0,81%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-12, 01:12   #21
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Aner ikke hva jeg ville stemt, sannsynligvis blankt for første gang siden jeg ble stemmeberettiget. Eller kanskje Venstre, jeg er glad for at jeg har et år til å tenke på.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 01:28   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Håper naturligvis på Høyre med makta. Men er det noe som må komme ut veldig klart når Høyre tar over, er at Norge er i en situasjon der man i løpet av en fireårsperiode nødvendigvis ikke vil se de store endringene. De utfordringene man har vil ta _lang_ tid å få endret systemene rundt. Så jeg håper ikke det loves for mye for fort, men at man er ærlig om hva som er realistisk innenfor en viss periode.

Her er det nok lett å hoppe på at ting ikke vil være endret så mye etter et par år - eller fire år. Selv med penger nok å kaste på en del problemer er det ikke folk nok til å ta hånd om alle oppgavene på så kort tid. Og jeg tror vi trenger en skikkelig innstramming i utdanningssektoren på en del områder for å få en del av disse folkene. Jeg vil anta at man vil trenge tre perioder før man kan begynne å se resultater for en del av endringene som må gjøres.....

Verken media eller folket tror jeg har en slik "tolmodighet", og er redd for at man kan få regjeringsskifter på nytt og på nytt, og da endringer av planer som må være langsiktige for å gi resultater.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 08:36   #23
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Arbeiderpartiet.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 08:54   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Det har jo pleid å være et høyt antall Venstrefolk her inne (med høyt mener jeg mye høyere enn i befolkningen ellers). Gjør det noen forskjell for dere at Venstre nå kan bidra til en FrP-regjering? :nysgjerrig, ikke angripende:

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:03   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det har jo pleid å være et høyt antall Venstrefolk her inne (med høyt mener jeg mye høyere enn i befolkningen ellers). Gjør det noen forskjell for dere at Venstre nå kan bidra til en FrP-regjering? :nysgjerrig, ikke angripende:

Ja det gjør en forskjell, men ikke nok til at jeg vil stemme noe annet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:04   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Same procedure ... SV får min stemme.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:15   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

AP, som alltid.


Sist redigert av Hyacinth : 22-09-12 kl 09:33.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:18   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

SV får min stemme neste valg også.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:20   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Jeg tror jeg holder meg til AP, som alltid ved Stortingsvalg.

Det er et annet parti jeg og kanskje kunne brukt stemmen min på, men jeg skyr alt som lefler med Frp, så det spørs om det blir noe av.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:21   #30
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Ap, som alltid.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:58   #31
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Min stemme kan flyttes fra Andre til Rødt om det er mulig.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 11:21   #32
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Jeg tror jeg hadde stemt AP, men jeg utelukker ikke SV. Før har jeg av og til tenkt at jeg sikkert kunne ha stemt Venstre og, men ikke når de koker i hop med FRP.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 11:23   #33
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Helt ærlig aner jeg ikke hva jeg stemmer ved neste valg. Jeg har "lukket øynene" og stemt Ap tidligere men denne gangen tror jeg rett og slett ikke jeg vil klare å sove om natta om jeg stemmer Ap slik politikken deres har utviklet seg.

Jeg har forklart utallige ganger tidligere hvorfor jeg ikke kan stemme V (pga FrP), og så lenge en Frp er mer uspiselige en Sp og SV så "bør" det bli Ap, men det blir det definitivt ikke neste gang. Så jeg aner ikke men å stemme blankt er jo ikke et alternativ heller.

Jeg kunne ønske MDG kunne få en flott sympatisk leder som kunne løfte partiet opp på et litt annet nivå ala søsterpartiet de har i Sverige og andre europeiske land. Men tror neppe det skjer, dessverre ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 11:58   #34
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

For meg er Rødt mer uspiselig enn FrP. Og jeg er er ikke FRPer altså. Men rødt synes jeg rett og slett finner på mye rart, som ikke kan forklares med vanlige økonomiske prinsipper og teorier. Litt sånn alternativmedisin.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 12:05   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Jeg stemmer ikke noe som gjør at FrP kan komme i maktposisjon.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 12:11   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Hadde tenkt Venstre, men nå går ikke det lenger. Usikker på om jeg skal stemme AP i mangel på bedre alternativer. Uansett, ganske sikker på at det er slutt for de Rødgrønne til neste høst og at Venstre kanskje like gjerne kan få min stemme. Evt. la være- i og med at det ikke finnes noen som gjør akkurat slik som jeg vil.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 12:21   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

For meg er Rødt mer uspiselig enn FrP. Og jeg er er ikke FRPer altså. Men rødt synes jeg rett og slett finner på mye rart, som ikke kan forklares med vanlige økonomiske prinsipper og teorier. Litt sånn alternativmedisin.

Der er jeg enig. Et regjeringsamarbeid med Rødt er et dårligere alternativ enn FrP.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 12:28   #38
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Også enig ang. Rødt. Spør du meg, har de en skrue løs, hele gjengen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 13:20   #39
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg stemmer ikke noe som gjør at FrP kan komme i maktposisjon.

Samme her. Jeg stemmer AP som alltid.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 14:12   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvis det var valg i dag

Jeg stemmer Venstre. Og som Fnatten sier, så liker jeg ikke at de åpner for å støtte en regjering med FrP i, men det er viktigere for meg med regjeringsskifte. Og så får jeg bare håpe at FrP ikke får så mye støtte at de kan gjøre mer skade enn gagn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no