Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Legoland - er det verdt det?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-07, 15:20   #1
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Legoland - er det verdt det?

Vi skal til Danmark med to jenter, 5 og 7. Deres største ønske er selvfølgelig Legoland (hvilket barn i Norge vet ikke om det...) Men hverken de små eller store vet hva det EGENTLIG er.

Er det verdt en tur i slutten av juli? Og evt hva er det som dere synes er gøy med å være der?

Personlig liker jeg ikke overfylte steder, og heller ikke fornøyelsesparker av typen Tusenfryd - og kombinasjonen er slett ikke forlokkende. Men kanskje Legoland er noe helt annet?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 15:23   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Min mor har aldri likt slike steder, men kom hjem fra en ferie i Danmark og Legoland for noen år siden og var som en femåring og helt , så jeg tror nok det er ganske gøy.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 15:32   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Vi var i Legoland i fjor, og jeg (og ungene)synes det var helt topp. Ok det var en del folk og ventetid på de mest populære attraksjonene, men mine unger synes det var helt topp med alle legobyene og utstillingene også. Til og med et svært rom fylt av duploklosser som de kunne leke med falt i smak. (de var 4 og 7 i fjor sommer). Så jeg synes det absolutt var verdt en tur innom.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 16:16   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Legoland er flott. Veldig mye fint å se på og gjøre, både for små barn og store barn og voksne. Men jeg ville heller dratt litt utenom høysesong, om mulig. Jeg har prøvd begge deler, og trivdes veldig mye bedre når det ikke var så stappfullt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 16:53   #5
Carina84
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 40
Carina84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Får jeg slenge på et spørsmål?
Er en på 2,5 for liten? Hvordan er egentlig grensen på hva de får love å gjør og ikke love til?

Carina84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 16:55   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Mine unger, og jeg også, forsåvidt, synes Legoland er veldig stas. Kjenner til og med voksne som har vært der uten barn fordi de synes det er så fint der.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 17:37   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Ja, det er verdt det.
Jeg er heller ikke særlig glad i overfylte plasser, men en dag i Legoland tåler jeg fint når jeg ser hvor stor glede barn har av å være der. Jeg syns faktisk til og med at det var kjekt selv.

Carina84: T. hadde akkurat fylt 3 år da vi var der første gang, og det var mange ting vi kunne finne på sammen med ham. Det var også ting han kunne gjøre alene, men det ville han (heldigvis ) ikke. De tingene han kunne gjøre da, kan også en på 2 1/2 år gjøre.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 17:47   #8
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Jeg syntes ikke det var verdt det. Elsa likte det heller ikke så godt. Hun gikk fort lei av å vente i kø i opptil 1,5 time for å sitte på noe. Jeg har ingen ønsker om å dra dit igjen etter den turen.

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 18:33   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg syntes ikke det var verdt det. Elsa likte det heller ikke så godt. Hun gikk fort lei av å vente i kø i opptil 1,5 time for å sitte på noe. Jeg har ingen ønsker om å dra dit igjen etter den turen.

Dessverre vår erfaring også. Vi var der i slutten av juli i fjor. Jeg hadde heller dratt utenfor høysesong, for det å stå 1-2 timer i kø er ikke noe moro. Ikke rekker man over mye heller...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 18:42   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Vi var utenfor höysesongen med gutten vaar som da var rett over 2 aar. Masse han kunne vaere med paa - mer enn nok for et besök paa to dager. Kjempegöy for baade barn og voksne. Helt annerledes enn et tivoli siden det jo er masse aa se i tillegg - ikke bare attraksjonene. Anbefales.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 18:46   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Vi var der midt i juni i år og hadde det helt supert. Vesla er 4,5 og det var perfekt alder. Kun en berg- og dalbane hun ikke var høy nok for. Jeg og mannen koste oss også veldig og vi er ikke akkurat overbegeistret for en dag i fornøyelsespark til vanlig. Dette var altså før sesong og det var ingen køer noe sted. Akkurat passe med mennesker. Vi reiste på den tiden for å unngå høysesong, køståing og menneskehav, så vi ville nok ikke dratt dit om vi skulle til Danmark i juli.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 20:25   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Vi skal til Danmark med to jenter, 5 og 7. Deres største ønske er selvfølgelig Legoland (hvilket barn i Norge vet ikke om det...) Men hverken de små eller store vet hva det EGENTLIG er.

Er det verdt en tur i slutten av juli? Og evt hva er det som dere synes er gøy med å være der?

Personlig liker jeg ikke overfylte steder, og heller ikke fornøyelsesparker av typen Tusenfryd - og kombinasjonen er slett ikke forlokkende. Men kanskje Legoland er noe helt annet?


Vi var der for noen år siden omtrent på den tiden og trikset er å gå helt inn i parken når man kommer om morgenen og jobbe seg utover. Da går man mot strømmen. Kjøpe billetter av hotellet, finn en eller annen pakke, så slipper dere køståing når dere kommer om morgenen.

Jeg synes absolutt Legoland er verdt et besøk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 08:09   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Takk for svar! Da får vi se hvordan været og stemningen er den dagen vi passerer Legoland... Det er dessverre i slutten av juli.

Ser det med lavsesong. Jeg og en venninne var i Dyreparken i Kristiansand en regnværsdag i juni - og det var kjempegøy! Nesten bare oss! (Minner meg om at man kan gjøre slikt om det regner også...)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 08:30   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Vi var der utenfor sesongen og det var stas for både liten og stor. Vi reiste med to andre familier og alle koste seg. Jeg tviler på om det hadde vært like kos i juli.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 08:43   #15
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Vi var der første uken i sommerferien med en på 8 og en på 10 og de syntes det var topp.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 22:24   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Takk for svar! Da får vi se hvordan været og stemningen er den dagen vi passerer Legoland... Det er dessverre i slutten av juli.

Ser det med lavsesong. Jeg og en venninne var i Dyreparken i Kristiansand en regnværsdag i juni - og det var kjempegøy! Nesten bare oss! (Minner meg om at man kan gjøre slikt om det regner også...)

Vi har akkurat vært 2 dager med regnvær på Liseberg. Attraksjoner det aldri er mindre enn 20 minutter kø på uansett dag omtrent, kunne vi bare gå rett fra tur til ny tur. Flott for ungene, som stortrives selv om det høljer ned.

Noterer meg at når vi skal til Legoland et av de nærmeste årene (ikke i år), så skal vi reise utenom høysesongen, og begynne innerst i parken. Noen som vet om det er noe forskjell på hva som skjer i Legoland når det ikke er høysesong? Sånn som det er i Dyreparken med skuespillere i parken og sånn?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 10:41   #17
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi har akkurat vært 2 dager med regnvær på Liseberg. Attraksjoner det aldri er mindre enn 20 minutter kø på uansett dag omtrent, kunne vi bare gå rett fra tur til ny tur. Flott for ungene, som stortrives selv om det høljer ned.

Noterer meg at når vi skal til Legoland et av de nærmeste årene (ikke i år), så skal vi reise utenom høysesongen, og begynne innerst i parken. Noen som vet om det er noe forskjell på hva som skjer i Legoland når det ikke er høysesong? Sånn som det er i Dyreparken med skuespillere i parken og sånn?

Om du går inn på www.legoland.dk og ser på åpningstider ser du at de har forskjellige åpningstider i de forskjellige sesongene. Og det ser ut til at de har forskjellige aktiviteter i de forskjellige månedene og.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 19:01   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Synes absolutt legoland er verdt å få med seg.
Var der også utenom høysesong og det var i grunn helt OK. :hater å stå i kø:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 19:33   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Vi var der på en mandag i begynnelsen av høysesongen. Mandag ble anbefalt som en litt "rolig" dag. Vi hadde med en ettåring som gjorde store øyne, en fem åring som tok helt av, og en niåring som gjorde parken helt alene...han hadde ikke tid til å vente på sinkene.

Vi hadde det kjempegøy alle sammen. Har ikke vært der siden, men vurderer det siden vi nå er blitt to til, jeg har to stebarn på 8 og 10 + 11 åringen...og 15 åringen hadde vel også overlevd en dag i legoland.

Så, anbefales.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 19:52   #20
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Legoland - er det verdt det?

Jeg likte det svært godt for 2 år siden, selv om det var i høysæsonen. Minsten var da 2, eldsten 7. Underskriver tipset om, å bo på hotellet/bestille pakke og starte midt i parken så snart den åpner.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no