Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dere hyttemennesker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 00:13   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg fortsetter med spørsmålene.

Er brettspill mye bedre på en hytte enn hjemme?
Jeg vet at folk elsker brettspill på hytter og ikke minst kortspill.
Er ikke slike spill like bra å spille hjemme?

Jovisst. For mitt vedkommende er det lettere å ta "fri" mentalt og ha masse tid, blant annet til brettspill, når vi er på hytten. Hjemme er det så mye "jamen, jeg må jo bare ..." først.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:20   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Vet ikke helt hva jeg skal svare her......Jeg liker meg godt på familiehytta vår på fjellet. Vi kan ikke kjøre til døra (enda, men regner med at det snart ordner seg), men ellers er den bekvem uten å være noe luksushytte. Jeg kunne aldri tenkt meg å tilbrakt tid på en hytte uten strøm og vann. Utedo og dagesvis uten dusj er ikke noe for meg

Når dette er sagt kunne jeg aldri tenkt meg å tilbringe alle helger/ferie på samme sted. Til det er jeg altfor glad i å reise. Jeg trives også godt med å være hjemme i helgene, føler ikke for å dra på hytta hver helg....

For meg er det dermed perfekt å ha tilgang til hytte som jeg ikke har noen økonomiske forpliktelser ovenfor.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:43   #23
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Vi har hytte ved sjøen, men ettersom det har vært barndomshjemmet til min svigerfar har vi vanlig standard der, så jeg får ikke helt den store hytteølelen der egetnlig. Vi har også båt som bruker til å reise på ferie med 2-3-4 uker hver sommer. Min samboer og jeg spiller aldri kort eller yatzy hjemme, men på båttur hender det vi glimter til. Er liksom ikke så mye annet å ta seg til på kvelden, unntatt soving og skravling, og skravle kan man jo gjøre under spillingen.

Jeg ønsker meg hytte i skiløypeområde også; litt ett fett om det er marka eller i fjellheimen. Eller, man er vel mer sikret i forhold til vær og vind og skiturer med skogen som hyttested kontra fjell, men en hytte er en hytte. Jeg er litt blandet i forhold til hvilken standard jeg ønsker, klarer meg helt fint i utedo og hentevann-hytte uten strøm, men jeg sutrer ikke hvis det er innlagt vann og strøm heller.

Jeg har forøvrig trøstet meg med noen Turistforeningshytter så langt; der har de det nødvendigste av utstyr og skiløyper i rimelig nærhet.
Når jeg først peser avgårde med barn og pulk og ski og sekk-og-og, har jeg mentalt innstilt meg på MYE utetid. Uansett vær. Da gjør det ingenting om hytta har lav standard og lite plass, bare menneskene som slår følge med oss er like innstilt på mye utetid sommeg og barna. Min erfaring er at barna leker bedre også, gjerne på tvers av alder og hverdagslige konstellasjoner, når de fjernes fra sine vante omgivelser med masse egne leker de kan krangle om og andre forstyrrelser.

:Romeriksåsen og Nordmarka:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:52   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg ville ikke sluttet å reise på ferie til andre land/andre steder i landet selv om vi hadde hatt hytte. Men vi vurderer hytte nå, på fjellet/skogen for å kunne reise bort mange helger/vinterferie/juleferie/påske for å stå på langrenn, alpint og for fiske og tur i fjellet. Det har vi ikke på samme måten her vi bor, spesielt fordi vintrene er så snøfattige for tiden. Jeg vil at ungene skal få oppleve mye mer skitid enn vi får til hjemme. Men jeg liker komfort, så vi (eller jeg) sliter med at behov og ønsker ikke står i stil med hva vi kan gi i pris. For min del, når jeg ikke kan få deilig, stor komfort hytte, så er en leilighet med ski in/out det ideelle. Mannen ser mer sjarmen med en øde hytte uten særlig komfort, men har blitt en smule overbevist av mine argumenter. Sette seg i bilen og komme opp til en behagelig hytte/leilighet på fjellet, rett på med skiene og kos på kveldene. Min erfaring er at man ikke ser så mye på tv (gjerne fordi man ikke har mer enn en kanal), mere utetid og man slapper av på annen måte enn hjemme.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:54   #25
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Når det er sagt, skulle jeg gjerne hatt en av de små hyttene i indre Oslofjord. Da kunne man mer eller mindre bodd der i sommerhalvåret og hatt det som en del av dagliglivet. Da ville jeg likevel reist på ferie et annet sted.

Sånn har vi det. Vi kan flytte ut på hytta i indre Oslofjord om sommeren, pendle til jobb derfra om vi vil, og så reiser vi et eller annet sted utenlands også.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 01:27   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Dere?

Jeg, mener du? Ja det er jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 08:40   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg kunne heller aldri tilbrakt alle ferier og alle turer på hyttene. Men når man kunne tenke seg en helg hjemmefra, så er det utmerket å ha et gratis, lett tilgjengelig alternativ, som er godt kjent for oss alle.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 08:58   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Ja takk begge deler - hytteturer i helger, vinterferie, påskeferie og høstferie og annen type ferie (gjerne utenlandstur) i sommerferien. Vi har fjellhytte (ikke så veldig langt unna der Hattifnatten holder til,tror jeg) og den egner seg best for vinter, vår og høst

Vi liker veldig godt å gå på ski og trives bedre på fjellet der det ikke er så veldig mye folk sammenlignet med "køene" inn til hyttene i Bymarka.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:00   #29
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Vi er nok delvis hyttemennesker. Men det var langt mer motvillig, i hvert fall fra min side, å dra til fjells til en hytte uten vann og med utedo. Strøm var det, men den var en gammel seter som lakk som en sil, og var det ordentlig kaldt måtte vi ha fyringsvakt om natta.

Mine foreldre har nybygd hytte, så den er god og varm og alt det der. Ikke innlagt vann, men det er ikke noe problem.
Svigers har kjøpt seg ny (gammel) hytte, der er både strøm og vann, og den er ikke så verst på å bli fort varm.

Vi bruker hyttene litt sånn til og fra. Nå var vi på sviger-hytten i helgen, den er 4 timer unna så der er vi ikke så veldig ofte. Mine foreldres hytte er halvannen time unna, så det er litt lettere å ta seg en svipptur dit.

Poden elsker å dra på hytten, og er der langt oftere enn foreldrene.

Vi bruker ikke hyttene så mye om sommeren, det er mest resten av året. Men det er utrolig kjekt å ha en hytte å dra til når som helst.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:01   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Vi ønsker oss hytte på fjellet og ville ha brukt den mye om vi hadde det.

Slik det er nå har vi tilgang til en fjellhytte, men det er ca 11 timers kjøretid der og da sier det seg selv at den ikke blir brukt noe særlig.

Den hytten vi har tilgang til har solcellepanel slik at det er elektrisk lys, og brønn. Det er god nok standard for meg om sommeren, men om vinteren kunne jeg nok ønsket meg mere.

Vi er enige om at dersom vi noensinne skal kjøpe så ønsker vi oss strøm og vann, og tre soverom, slik at det er lett å ha folk på besøk. Ellers har vi ikke behov for særlig høy standard.

Vi bor i by til vanlig og for oss ville en hytte på fjellet være noe helt annet enn det vi har hjemme.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:12   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg vil heller ha en leilighet på Gran Canaria eller Fuerteventura..... Men jeg hadde ikke sagt nei takk til en hytte med egen strandlinje et sted i Oslofjorden eller en leilighet på Beitostølen. Men en kald hytte på fjellet?? Nei takk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:14   #32
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Nei, jeg er ikke et hyttemenneske. Men jeg drev tidligere med laiv, og da var det fantastisk deilig å dra på en hytte med masse andre mennesker og bare avskjære seg fra verden litt. Men det blir jo på en litt annen måte enn å sitte og spille ludo med familien et eller annet sted langt i gokk for moro skyld.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:14   #33
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg ønsker meg hytte omentrent like mye som jeg ønsker meg flatlus.

For vår del skyldes dette:
- Vi har en bolig som kommer til å bli et hobbyprosjekt i mange år
- Vi har ingen familie der vi bor og er alene om alt til barna
- Vi har full jobb og vel så det begge to

Konklusjonene på dette er at vi ikke trenger mer å gjøre.

Men klart, hadde jeg hatt muligheten til å være på hytte uten arbeid, for eksempel mine foreldres hytte ... Da hadde saken vært en annen. Å, så deilig det hadde vært å kunne koset seg i fin natur, hvor man glatt kunne ha oversett manglende maling - kanskje den manglende malingen faktisk hadde opplevdes som pittorisk i en sådann stund?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:16   #34
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg er gift med et ekte hyttemenneske. Han syns det er toppen av lykke å være på barndomshytten sin, som er bitteliten og uten strøm og vann. Jeg syns det er greit hvis det er fint vær på sommeren, men at det er et pes på vinteren. Mye fordi jeg nesten er avhengig av å dusje om morgenen for å føle meg vel. Vi driver å titter på hytte nå og jeg har satt strøm og vann som minimumskrav.

Jeg er ellers veldig glad i å være på fjellet, da det er en egen ro ved å reise bort til et sted uten de vanlige hverdagsforpliktelsene. Jeg kunne for såvidt også godt tenkt meg et feriested ved sjøen, men det er ikke noe som appellerer til mannen. Da vil han heller reise, noe jeg også liker godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:34   #35
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Vi har en familiehytte på fjellet i Valdres. Den er liten og koselig.
Det er en god kjøretur på litt over 3 timer, men det går greit. Propellen er tålmodig og ser frem til å komme seg opp. Blir ikke til at vi drar opp hver helg, men det siste året syns jeg vi har vært der mye.
Vi har ikke innlagt hverken strøm eller vann. Vi har solcellepanel og i sommer kjøpte vi agregat. Om sommeren har vi vann i springen ute fra en slange som ligger i myra, om vinteren må vi smelte snø eller hente fra elva. Vi har en ovn der oppe så vi kan "ringe hytta varm", ganske kjekt at det ikke er beinkaldt når vi kommer opp.
Det er flott natur der oppe og helt nydelig.

Jeg har lyst på en hytte med litt mere komfort, men det vil ikke mannen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:54   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Hverken mannen eller jeg er noe "hytte"-menneske. Foreldrene mine har bestandig hatt hytte på fjellet som de solgte for noen år siden når ingen av oss barna var intressert i å overta den. Det frister ikke å dra med ungene 3-4 timers kjøretur en vei, og på vinteren må en gå langt på ski med full bagasje, mat, vann og alt. Det var utedo, men i et oppvarmet rom, men måtte ut på trappa og inn igjen uansett, uten vann og det var iskaldt når en kom opp. Dro en opp på fredag var ikke hytta gjennomvarm før på lørdag ettermiddag, også må en evnt. reise på søndag igjen. Vi jobber så mye, at hytteturer i kun i helger frister ikke i det hele tatt.

Så vi har skaffet oss campingvogn isteden som vi kan flytte dit vi vil, og reiser rundt med på sommeren. Det er faktisk mindre primitivt enn hytte, i alle fall den vi hadde, og en får oppleve masse. I tillegg synes jeg hytter er dyrt. Både når det gjelder og leie og om en skal skaffe seg en selv. Så har vi svigers som faktisk bor på fjellet, så da er det ikke noe stort behov for fjellturer utover det vi er der. Og da kommer vi til oppvarmet enebolig. Passer meg perfekt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:57   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg bor jo i ei bygd.. skog og fjell.
Så om jeg skulle hatt hytte ville jeg gjerne hatt ved vann.

Mamma og pappa har hytte ca 35 min herfra vi bor. På "fjellet". De har ikke strøm og innlagt vann. Men det er jo ikke sånn at man ikke har lys og tv pga det. Det er jo solcellepanel, samt aggregat. I tillegg har de gasskjøleskap og gassovn.

De valgte hytte der nettopp fordi de ønsker å kjøre opp for en dag/ei helg. Og fordi det pga manglende strøm og vann ER mindre folk der.

Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i en "hytteby". Der man har hytter og folk på alle bauger og kanter. Skal jeg ha hytte skal jeg ha litt plass for meg selv iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 10:00   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Når det er sagt er nok min drøm en leilighet i urbane strøk mer min "feriedrøm".

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 10:39   #39
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Uten strøm og stort areale, så må en jo faktisk være sammen, og prate sammen, og leke sammen, og spille spill sammen, og komme seg ut sammen. Man kan ikke være distre halvt tilstede og gå til og fra en datamaskin eller en tv og bare tenke jobb-jobb-jobb og prosjekter. Man kan muligens gjemme seg bak en avis eller et blad, men den varer ikke fullt så lenge som internett. Man kan koble av på en annen måte. Jeg drømmer om hytteliv. (Men det må være do og vann.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 11:29   #40
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Litt av grunnen til at vi ønsker oss hytte er at vi er veldig glade i å være på fjellet og skulle gjerne hatt "tilhørighet" til et fjellområde. Og så er vi, i motsetning til mange andre, ikke spesielt glade i å reise, og vil heller ha et sted der vi har ting, ikke må pakke alt.

Mitt ideelle hyttested er en liten hyttegrend. Både fordi det da vil være mulighet for enkel komfort, altså strøm og vann, og fordi jeg kan tenke meg å ha hyttenaboer. Jeg har selv vokst opp med hytte ved sjøen, helt isolert, og synes at det er bedre å ha mulighet til å være sosiale, også på hytten. Derimot har jeg ikke lyst på leilighet på fjellet. Det blir litt for sosialt, og litt for likt å være i byen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no