Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-14, 00:06   #1
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Tyrkia?

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er av en eller annen grunn skeptisk til å reise til Tyrkia. Vi har reist mye, men aldri vært i Tyrkia. I vinterhalvåret har vi vært i Asia flere ganger, på sommeren i Hellas, Spania, Franrike eller Italia. Men i sommer passer det best å reise til Tyrkia, ettersom vi må reise fra en bestemt flyplass for å få feriekabalen til å gå opp.

Vi reiser i tilfelle til Side og bor da på et Ving-hotell som ser veldig fint ut. Sikkert mange her med Tyrkia-erfaring (jeg vet jo at veldig mange synes Tyrkia er flott og reiser tilbake dit flere ganger), så del dem gjerne, både positive og negative erfaringer.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 00:08   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia?

Helt kort, fra en med tidligere Tyrkia-fordommer. Tyrkia er flott, men ikke Side!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 00:15   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helt kort, fra en med tidligere Tyrkia-fordommer. Tyrkia er flott, men ikke Side!

Om ikke Side, så hvor? Er Alanya bedre? Kan bestille der også og det er faktisk 5.000 kroner billigere enn hotellet i Side.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 00:21   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkia?

Vi var i Side i fjor. Side Resort. Knallbra hotell. Super mat, god standard. Synes byen var kjip, men vi er bassengmennesker og synes det er helt greit å være masse på hotellet.

Har også vært i alanya. Mer storbypreg, men fine hoteller der også. Jeg synes dog det er kjipt med 2 timer på buss etter flyturen for å komme til alanya.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 00:51   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tyrkia?

Jeg var 2 uker i Alanya i fjor og jeg kommer nok ikke til å reise tilbake til Tyrkia. Det var bare rett og slett kjipe greier!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 00:55   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Om ikke Side, så hvor? Er Alanya bedre? Kan bestille der også og det er faktisk 5.000 kroner billigere enn hotellet i Side.

Jeg synes Side var aldeles fryktelig og det var absolutt ingenting som gjenspeilte det genuine Tyrkia. Alanya var en del bedre, mrn jeg har bare vært der i oktober. Men der har du ihvertfall noe genuint ved siden av det turistpregede.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 00:59   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Tyrkia?

Er det jeg frykter, at det er kjipe greier.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 01:03   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Er det jeg frykter, at det er kjipe greier.

Tyrkia er absolutt ikke kjipe greier! Men Side er det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 01:03   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tyrkia?

Jeg har og reist en del. Men dette var første gangen jeg hele tiden gikk rundt og følte at jeg ble lurt. Det var et sabla mas overalt om alt mulig. Spis her, vil du ha tatovering? Solseng? Tyrkisk aften? Massasje? Tyrkisk bad? Sightseeing på fjellet? Det var bare (!!) turister overalt og det var så kommerst at jeg ville bare gråte. Når ungen ( og hele reisefølget som bodde på et annet hotell) ble skikkelig sjuk, så rant det bare over. Jeg var sjeleglad den dagen jeg kunne reise hjem. Da var jeg mer sliten enn da jeg kom.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 01:07   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia?

Ja, sånn var det i Side. Og litt i basaren i Alanya.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 01:13   #11
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia?

Vi har vært i Alanya og Marmaris flere ganger. Men kommer ikke til å reise tilbake dit. Det er billig og greit reisemål, men så utrolig mye mas. Special price just for you my friend, where are you from? Talar ni svenska osv hele dagen lang gjorde oss helt utslitt. Så nei, nå er det nok. Fonnes så mange andre flotte steder med mindre mas vi kan reise.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 01:16   #12
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Tyrkia?

Naboen, som var der i fjor, er veldig positiv. Hun snakket om at det var innført bøter (?) for masete selgere og at det dermed var lite pes. Men nei, jeg vet ikke. Hotellet ser supert ut og ungene vil jo kose seg uansett, men jeg er skeptisk.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 11:37   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia?

Enig i at Side ikke er noe særlig, men Sunving hotellene er veldig bra når man reiser med barn. Rent og pent, hyggelige mennesker som arbeider der, veldig god mat på hotellet. Så om man i hovedsak reiser for å kose seg på hotellet, stranda og bassenget så er Side helt kurant. Vil man derimot oppleve noe og farte mye omkring, så er selgerne i Side veldig masete og byen har egentlig kun fine gamle ruiner å by på. God mat får man også kjøpt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 13:48   #14
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia?

Vi har vært både i Side og Alanya og foretrekker Side uten tvil. Selgerne i Alanya var mye mer pågående enn hva jeg opplevde i Side. Vi har bodd på Side Resort to ganger og har stortrives der. Bra mat og kjempeflott personale som er snille og hyggelige uten for mye press. I år skal vi prøve Sunwing Side East Beach. Tyrkia er såpass mye billigere å reise til enn andre land at det ble vårt valg i år også.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 13:59   #15
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkia?

Jeg elsker Tyrkia.
Foreldrene mine har leilighet en plass der det er mange fastboende, Tyrkere og, så vi opplever nok ikke det typiske turisttyrkia. Ikke så ofte vi er i sentrum, men synes ikke selgerne er spesielt masete. Forresten i Oba vi er. I år blir det tilsammen 7 uker på meg der, og jeg hadde gjerne vært der mye mer.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 16:23   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Jeg elsker Tyrkia.
Foreldrene mine har leilighet en plass der det er mange fastboende, Tyrkere og, så vi opplever nok ikke det typiske turisttyrkia. Ikke så ofte vi er i sentrum, men synes ikke selgerne er spesielt masete. Forresten i Oba vi er. I år blir det tilsammen 7 uker på meg der, og jeg hadde gjerne vært der mye mer.

Vi bodde midt mellom Oba og Alanya og personlig synes jeg Oba var minst like ille som Alanya. Men vi var der i juli og det var jo kun turister overalt. Fulle svensker, tatoveringer på hvert gatehjørne og masete selgere som selvsagt visste alt om både Norge og byen jeg kom fra. Mas - hele veien!! Jeg ble irritert og likte rett og slett ikke den personen jeg endte opp med å bli.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 16:55   #17
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia?

Var i Side i fjor på Sunwing resort East beach. Det var helt topp. Selve Side er jo et liten turistsentrum, det finnes ingen ordentlige butikker der, bare souvenirsjapper og restauranter. Men sett bort fra det, så er det ganske greit der. Det er ruiner å se på og det er flott langs strendene. Vi var ikke så ofte inne i byen, bare 2 ganger på 14 dager. En dag dro vi inn til Manavgat for å oppleve litt av det ordentlige Tyrkia. For det gjør man ikke i Side eller på hotellet. Synes absolutt ikke det er så ille som Hyacinth gir uttrykk for. Spørsmålet er hvor mye skal dere traske i sentrum på turistsjapper?

Skal dere til Alanya bør dere velge fly som lander i Gazipasa, og ikke i Antalya. Synes 1 time var mer enn nok til Side. Til Alanya tar det 2 timer.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:47   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia?

Men det er jo smak og behag, Veritas. Jeg synes det var fælt. Men jeg trives uansett ikke på et hotell. Jeg skjønner at de som liker å tilbringe tid på et stort hotell sammen med andre turister kan trives. Hotellene er jo fine. Jeg takler ikke sånt så godt. Side sentrum er akkurat som du beskriver, og i tillegg synes jeg at det var vrient å finne god mat. Det har jeg ikke hatt problemer med andre steder i Tyrkia.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no