Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-17, 11:42   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Lillesøster har vist seg å like de samme bøkene som jeg selv likte da jeg var barn. Vi har lest alt av Anne Cath Vestly, mesteparten av Astrid Lindgren og nå er vi ferdig med alle "Det vesle huset"-bøkene. Hun har elsket historien om Laura og Mary.

Jeg skulle gjerne funnet en ny serie vi kunne hevet oss over, men husker ikke de andre jeg likte i samme sjanger. Noen tips?

Vi har mye Roald Dahl, Doktor Proktor etc hjemme, sånt fenget storebroren, men hun liker det ikke så godt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 12:18   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Tsatsiki? Den synes jeg er helt fantastisk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 12:54   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Tsatsiki? Den synes jeg er helt fantastisk.

Ja. Den var helt fantastisk, gleder meg til de små blir store nok til at jeg kan lese den for de.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 13:23   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Takk for tips! Den har jeg hørt om, men ikke lest. Da tror jeg vi går løs på den.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 13:55   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Ingen tips til serie, men hva med Mio Min Mio? Den elsket min eldste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 14:17   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ingen tips til serie, men hva med Mio Min Mio? Den elsket min eldste.

Jo, den kan sikkert være fin. Jeg har bare litt lyst på en ny serie.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 22:15   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Anne fra Bjørkely? Eller kanskje vente litt med den...

Ellers kan jeg anbefale Torun Lians bøker om Alice Andersen. Jeg har lest den som heter "Reserveprinsesse Andersen", som er virkelig god. Handler om ei sjenert og introvert jente på 8-9 år, som ender opp med hovedrolle i skoleforestillingen, og er livredd. Usikker på hvor mange bøker som er skrevet i serien, men i alle fall tre.

Ellers er det jo gode bøker som ikke er i serie, men som har fenget mi jente som er glad i samme kategori som du beskriver. Gamle klassikere, som Heidi og Den hemmelige hagen, blant annet. Og hun har også elsket bøkene til Maria Parr, Vaffelhjarte og Tonje Glimmerdal. Hvis dere ikke har lest noen av disse er det et godt forslag å først lese Heidi, deretter Tonje Glimmerdal, siden det er masse referanser til førstnevnte i sistnevnte bok.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-06-17 kl 22:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 22:18   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny serie til høytlesing for sjuåringen

Jeg leser Harry Potter for syvåringen. Den illustrerte utgaven. Det er foreløpig bare de to første bøkene som finnes i denne utgaven, den tredje boken kommer til høsten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no