Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok gråter du av?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 11:31   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Sist var vel en Amy Tan-bok med barnemishandling og døde babyer. Aldri mer Amy Tan!

Åh herregud, sånt blir jeg ødelagt av i mange måneder etterpå.
Jeg skjønner ikke hvordan noen i det hele tatt klarer å SKRIVE om slikt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 11:58   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg kjøpte Sofies valg, husker ikke forfatterens navn og alle bøker er nedpakket
Det er laget film av denne boksen også med Meryll Streep i hovedrollen
Handler om en jødisk mor som havnet i konsentrasjonsleir med begge barna sine, lidelsene og til slutt hennes valg ... hun måtte velge hvilket barn som skulle i gasskammeret
Den boken er en av mine bøker som ikke er lest ferdig, jeg orket rett og slett ikke, helt forferdelig trist

__________________
Angelique

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 13:42. Årsak: tagget spoiler for Sofies Valg
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 12:01   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Anne Franks dagbok, da jeg fant ut hvordan det gikk med familien.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:34   #44
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av komo, her.

Jeg leser mye og alt jeg kommer over, og noen ganger kan jeg gråte mine modige tårer over de rareste bøker.
Feks da rektor Humlesnurr dør i Harry Potter(helt sant..)

Hva ER det du sier? Nei nei nei, det må du ikke si! Denne holder jeg jo på å lese!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08

Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 13:42. Årsak: tagget spoiler for Halvblodsprinsen
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:36   #45
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg gråter ganske ofte av bøker (og filmer), jeg gråt f.eks. også da Dumbledore døde. Eller døde han nå EGENTLIG? Den siste boka jeg gråt over, var The Remains of the Day. Ellers var det kanskje spesielt minneverdig da jeg leste Kristin Lavransdatter for første gang som fjortenåring, og lå oppe hele natta og leste ut siste bind, inkludert en halv times KRAMPEGRÅT over Erlends dødsleie kl. 03.30. (Jeg måtte gråte litt forrige gang jeg leste det også.)

Hva er dette for slags sladder? Hvor finner jeg dem?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:39   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hva er dette for slags sladder? Hvor finner jeg dem?

Mener du hvordan du leser det som er sladdet? Du bare merker det med musepekeren.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:42   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hva ER det du sier? Nei nei nei, det må du ikke si! Denne holder jeg jo på å lese!

Unnskyld, Lille Rosin, jeg var for sent ute med å spoilertagge den posten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:56   #48
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hva ER det du sier? Nei nei nei, det må du ikke si! Denne holder jeg jo på å lese!

Beklager sååå mye, tenkte meg overhodet ikke om da jeg startet denne tråden
Sory,sorry,sorry skal aldri gjøre det igjen!

komo

__________________
100% Naturlig
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 14:18   #49
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg gråt da jeg hadde lest Da Vinci-koden.

For å svare ordentlig: Jeg syns det er rørende når August i Hamsuns Men Livet Lever til slutt drukner i et hav av sau. (Men det er veldig morsomt også da).

Ben "Timer jeg aldri får tilbake" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 17:17   #50
Aggie
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 3
Aggie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

En bok som virkelig ga meg en klump i magen var: "Veien til Karlsvogna" av Jon Magnus. Det er en dagbok om kjærlighet og kreft! En sann historie som er virkelig gripende!


Også jeg snufset meg gjennom denne flotte bok. For en styrke man må ha for å dele noe slikt med andre.

Aggie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:13   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg sippet og gråt da jeg leste Half-Blood Prince, ja... Såpass mye at mannen min lurte på om jeg var helt i orden.

Ellers tror jeg kanskje en av de bøkene jeg har grått mest av er Grete Kvalheims bok "Det begynte med voldtekt".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:39   #52
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mener du hvordan du leser det som er sladdet? Du bare merker det med musepekeren.

Nei, hvordan sladder jeg? Altså - hvor er spoiler-knappen?

:blind:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:40   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei, hvordan sladder jeg? Altså - hvor er spoiler-knappen?

:blind:

Det er ingen knapp, du må skrive inn taggen selv, slik: [spoiler]Dette er en spoiler[/spoiler]

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:47   #54
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Nei nei nei, så slitsomt!

Kan ikke noen... noen med kontakter...fikse litt?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:49   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei nei nei, så slitsomt!

Kan ikke noen... noen med kontakter...fikse litt?

HP har blitt forespurt, og mumlet vel noe om å vurdere det en gang han hadde ekstra god tid eller noe slikt, hvis jeg husker riktig. Men det går ganske raskt å skrive det for hånd også, hvis man øver litt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:00   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Det er lenge siden jeg har grått av noen bok nå. Kan ikke huske sist egentlig

Men da jeg gikk på videregående gråt jeg i strie strømmer av De Elendige på slutten da Jean Valjean døde. Da jeg var lita gråt jeg nesten bare jeg så navnet Aase Foss Abrahamsen på ei bok, og skal sikkert få presset ut noen tårer hvis jeg leser bøkene hennes nå også. Søstra mi leste nettopp en av bøkene hennes for sin seks år gamle datter (husker ikke hvilken bok det var) og gråt så hun nesten ikke greide å lese . Jentungen måtte bare le av henne.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-10-06 kl 22:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:00   #57
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Den første boken som "faller meg i hu" er Som dine dager er av Anne Karin Elstad. Tror forresten jeg gråt da jeg leste alle bøkene om Julie.....

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:13   #58
NONpetit
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13
NONpetit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg hulket jeg gjennom "Ei hand å holde i", av Vigdis Rabben, som handler om livet til gutten hennes, som ble så altfor kort.

Denne sitter sterkt i hos meg også enda, selv om det sikkert er 10 år siden jeg leste den. Historier fra virkeligheten griper meg sterkt.

NONpetit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:18   #59
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

HP har blitt forespurt, og mumlet vel noe om å vurdere det en gang han hadde ekstra god tid eller noe slikt, hvis jeg husker riktig. Men det går ganske raskt å skrive det for hånd også, hvis man øver litt.

Hva var nå kommandoen på tastaturet for klammene?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:47   #60
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok gråter du av?

Jeg har sippa meg gjennom Idas dans, Ro uten årer, PS: Jeg elsker deg og ørti Elstadbøker.

Husker jaggu ikke om jeg gråt av Drageløperen, enda det er ikke så mange ukene siden jeg leste den.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no