Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefal meg en god rødvin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-10, 12:00   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg en god rødvin

Jeg skal gi rødvin i julegave til min svigerinne + mann.
De har fått pinnevin i fjor - og det kan de jo ikke få flere ganger, på tross av at de likte den godt.

Så - vin, i klassen 100-150 anyone?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:02   #2
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Casillero del Diablo. Nydelig chilener.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:14   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Den Enhjørning foreslår er god.
Jeg går og drømmer om en god Barbera d'Alba, når disse ungene endelig finner veien ut på nyåret en gang.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:21   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Den Enhjørning foreslår er god.
Jeg går og drømmer om en god Barbera d'Alba, når disse ungene endelig finner veien ut på nyåret en gang.

På polets sine sider står det at denne har utgått fra sortimentet.

Den du foreslår, Enhjørning har jeg jo smakt og den er jo god. Jeg har vært på italienskvin-kjøret så lenge at jeg helt glemmer andre viner.

vel - keep 'em comming!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:24   #5
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Jeg liker veldig godt Portada. Den er portugisk og ligger vel rett under 100 lappen tror jeg.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:28   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Gran Feudo Reserva 2005, 107,90. Nydelig.

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...SKU?sku=684801

Rødvin
Gran Feudo Reserva 2005, Navarra, Spania
Varenr.: 684801 Poeng: 86 Pris: 75 cl Kr 107,90 Tannin: 4
Aroma: Underskog, blåbær og syrlig friskt bladverk, vanilje og solbær samt rødbærsfrukt.
Smak: Frisk og fyldig med god, lett strukturert avslutning. Herlig laget.
Konklusjon: Leveres i en rød og svart gaveeske, og flaska er bare lekker. Et av Norges beste rødvinskjøp.
Passer til: En klassisk kjøttvin, så enkelt som mulig.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:29   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Aukrustvinen! Den er nydelig!

  Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:34   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.087
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Masi Campofiorin. Koster 140,- og er verdt hver krone.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:39   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.909
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av jeg, her.

Masi Campofiorin. Koster 140,- og er verdt hver krone.

Enig!
Hva er pinnevin?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:41   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Nå snakker vi...*noterer* Mauser vin appelerer veldig, kjenner jeg. Masi'en er kjempegod den også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:42   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Montepulciano d'Abruzzo er pinnevin - på grunn av pinnen rundt flasken

http://www.dn.no/vinguiden/article565596.ece

Alle liker pinnevin altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:42   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.533
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Enig om Masi-vinen.

Pinnevin er vel den med en liten trepinne på flaska. Denne finnes forresten i STOR utgave også, har jeg sett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:49   #13
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.909
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Montepulciano d'Abruzzo er pinnevin - på grunn av pinnen rundt flasken

http://www.dn.no/vinguiden/article565596.ece

Alle liker pinnevin altså.

Aha. Den har jeg jo sett, men aldri smakt

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:50   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.533
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Prøv den! Den er god. (Og jeg tror jeg skal kjøpe ei stor flaske i julegave til noen. Takk for denne tråden.)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:15   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Hm, kanskje pinnevin kan være en gave til kjæresten til pappa. Hun er veldig glad i vin.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:39   #16
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Gran Feudo Reserva 2005, 107,90. Nydelig.

Den er god. Har akkurat kjøpt den i gave til min søster selv - også kommer den i fin eske.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 15:00   #17
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.090
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

En økologisk, nydelig rødvin fra en liten fransk produsent: Domaine des 2 ânes, Corbières.
Den er supergod og koster ca.130,-

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 15:49   #18
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Masi Campofiorin. Koster 140,- og er verdt hver krone.

Stemmer i denne!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 16:05   #19
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Montepulciano d'Abruzzo er pinnevin - på grunn av pinnen rundt flasken

http://www.dn.no/vinguiden/article565596.ece

Alle liker pinnevin altså.

Nei, den heter Cantina Zaccagnini. Montepulciano er en druetype, og Abruzzo et område i Italia.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 16:52   #20
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Denne har jeg kjøpt noen flasker av til jul, utrolig god:
Occhipinti Sp 68 Nero d'avola E Frappato 2009

Den er bittelitt dyrere enn hva du anga da, 174 kroner.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no