Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-24, 19:08   #461
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Er korrupsjon i Norges Røde Kors en greie?
Etter å ha finlest kalenderen til Eidsvolls plass ser jeg at noen skal demonstrer mot korrupsjon i Norges Røde Kors.

Innbiller meg at det er en rimelig smal interesseorganisasjon?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 12:10   #462
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jøss, det var spesielt. Google forteller om noen gamle korrupsjonssaker på Madagaskar, men demo'en må gjelde noe annet.
Men kult at det fins en kalender for plassen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 11:23   #463
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

I dag lurer jeg på hvordan jeg kan klare å ta grep og bruke tiden til noe mer fornuftig.
Om jeg hadde brukt timene fra jeg våknet til jeg sto opp på noe fornuftig. Noe lærerikt. Inntektsbringende. Huslig. Hjelpsomt. Et eller annet. Noe som gjorde meg eller andre godt.

Jeg lå nemlig tre timer med et meningsløst mobilspill fra 6 til 9, og egentlig soste jeg bort tiden frem til tibigså før vi lagde frokost og kom igang med dagen.

Tre-fire timer.

Tenkt om jeg hadde ryddet huset. Lest noe jeg lærte noe av. Jobbet. Eller aller helst funnet noe annet enn jobb jeg kunne tjene penger på, tre timer en lørdags morgen fra senga mi

Tenk om jeg hadde utnyttet tiden bedre. Hvor mye hadde jeg ikke da klart å fått gjort.

Eller hadde jeg bare sovet??

Dette gjelder egentlig de fleste fridager. Så jeg har potensielt en arbeidsdag ekstra i uken. Som jeg ligger og soser vekk før jeg stå opp.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 12:08   #464
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det er en grunn til at vi har fri da Malama. Det er ikke for at vi skal få mulighet til å jobbe enda mer. Kanskje du trenger den tilsynelatende meningsløse aktiviteten, for å samle krefter og motivasjon til å gå i gang med det du vet du må, når den nye uka starter?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 12:43   #465
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.562
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Litt gammel artikkel, men.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 13:13   #466
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.140
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Litt gammel artikkel, men.

Bra artikkel! Jeg tenker en kombinasjon av å få gjort noe som føles meningsfullt for meg, men også sløving og avslapping er noe jeg setter pris på med helg. Denne helga er det å få lest litt bok, har en bra en på gang, og være ute i Hagen. Det trenger ikke være så mye, men man bør kanskje ha en liten plan, i alle fall gjør jeg det. Og så skal vi lage noe godt til middag i dag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 13:40   #467
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

I dag lurer jeg på hvordan jeg kan klare å ta grep og bruke tiden til noe mer fornuftig.
Om jeg hadde brukt timene fra jeg våknet til jeg sto opp på noe fornuftig. Noe lærerikt. Inntektsbringende. Huslig. Hjelpsomt. Et eller annet. Noe som gjorde meg eller andre godt.

Jeg lå nemlig tre timer med et meningsløst mobilspill fra 6 til 9, og egentlig soste jeg bort tiden frem til tibigså før vi lagde frokost og kom igang med dagen.

Tre-fire timer.

Tenkt om jeg hadde ryddet huset. Lest noe jeg lærte noe av. Jobbet. Eller aller helst funnet noe annet enn jobb jeg kunne tjene penger på, tre timer en lørdags morgen fra senga mi

Tenk om jeg hadde utnyttet tiden bedre. Hvor mye hadde jeg ikke da klart å fått gjort.

Eller hadde jeg bare sovet??

Dette gjelder egentlig de fleste fridager. Så jeg har potensielt en arbeidsdag ekstra i uken. Som jeg ligger og soser vekk før jeg stå opp.


Med fare for å bringe inn politikk. Tør jeg foreslå litt landbruk?
Da slipper du å lure….

https://www.nrk.no/trondelag/bonden-...JxYiTrtsoVSJJM

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 13:52   #468
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Tror ikke jeg skal bli bonde....

Det er jo på et vis deilig å bare ligge å slappe av. Tror det er det meningsløse, reklame-tinge spillet jeg må kutte ut, for det føltes ikke like bortkastet før i tiden når jeg leste forum og nettaviser, surret gjennom et og annet spill, reklaneavisene og laget handleliste, drømmeplanla ferie og sånn.

Men den lille delen av meg som kunne tenkt seg å tjene penger (bonde er neppe trikset der....) er nok i realiteten forblåst til å faktisk stå opp og finne frem pc og jobbe altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 13-04-24 kl 14:12.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 14:45   #469
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hvorfor sier lørdager bare svosj?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 15:20   #470
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Nå lurer jeg mer på hvor intenst mobilen overvåker meg.
(Og nei, jeg har ikke trykket på "vis mer" )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20240413_151614_Facebook.jpg (436,2 KB, 51 visninger)
__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 18:27   #471
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Skal foreldre være med på samtalegudstjeneste?
Har konfirmant og husker ikke om det er forventet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 18:33   #472
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.140
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg er ateist og hadde garantert droppet samtalegudstjeneste.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 20:21   #473
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Skal foreldre være med på samtalegudstjeneste?
Har konfirmant og husker ikke om det er forventet.

Ehh, vår konfirmant hadde ikke samtale gudstjeneste, det husker jeg at jeg stusset på.

Men jeg ville sagt "ja, foreldre, faddere og besteforeldre" om jeg husker tilbake til min tid, da kaller vi det overhøring, men det het samtale gudstjeneste. (Lurer på om det er
i den sammenheng det bildet jeg husker er tatt. I så fall hadde mamma laget kake også. Og inviterte mine besteforeldre på kaffi etterpå... Det er nok ikke helt forventet. )

Vi møtte opp på presentasjonsgudstjrnestens hans, men samtalegudstjeneste hadde de merkelig nok ikke. Men jeg hadde helt klart gått ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 21:11   #474
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Var det jeg mistenkte.
Jaja. Jeg tror ikke vi møter med full pakke. Men vi spøkte med å sende en på gudstjeneste og alle på kirkekaffe.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 15:12   #475
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Min eldste var koronakonfirmant, da var jeg på presentasjonsgudstjeneste og etter det var det kun selve konfirmasjonen, noe annet hadde de ikke.
Men jeg har vært med på samtalegudstjeneste når niesa mi ble konfirmert.( jeg er også fadder.)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 20:57   #476
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Lurer påhvordan det er meningen at en relativt liten dame med bare halvt virkende armer skal få til å stille sin splitter nye 6,4m lange stige oppetter veggen, så den er klar til feieren kommer. Jeg har prøvd å sjangle rundt i hagen med stgespetakkelet, men er redd for å knuse både vinduer, blomsterbed og nabolagets kattepuser. Skiten er rett og slett for lang til at jeg får det til. Og ingen av gutta mine er hjemme og kan hjelpe. Hva får man unger for når de ikke er derfor hjelpe en mor i "nød".

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 21:15   #477
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.217
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg hadde satset på at feieren var grei og kunne flytte den, eller så hadde jeg bedt en nabo om hjelp.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 21:57   #478
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg hadde satset på at feieren var grei og kunne flytte den, eller så hadde jeg bedt en nabo om hjelp.

Jeg har sendt feieren en melding om at jeg har litt sette opp- problemer. Håper han skal være grei, siden jeg var grei og skaffet en så lang stige som han ba meg om, der stigen rekker et godt stykke over kanten på taket.
Om ikke han er grei, må jeg smiske med sønn i nabobyen, eller høre med naboen.
-Eller ta imot tilbudet fra ekstinderdaten min, som sa han gjerne kunne hjelpe meg med stigeordning, men som i så fall får halvannen time med bare kjøring for å være snill.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 22:30   #479
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.217
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Da ordner det seg nok.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-24, 23:43   #480
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Da ordner det seg nok.

Krysser fingrene for det. Men jeg lurer virkelig på om det er meningen at man skal fikse en hel kjempestige alene..

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no