Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Problemer med møblering av ny stue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-13, 23:03   #1
Camiiil
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 21
Camiiil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Problemer med møblering av ny stue

Hei!
Hvordan kan man møblere denne stua best mulig? Ser ikke helt hvor jeg kan sette sofa og tv så det blir praktisk og pent. Vinduer og dører mot terrassen har glass omtrent helt ned til gulvet, så jeg tror ikke det blir bra å sette noe foran der.

Ser ikke ut som jeg har fått bildet til å fungere her, men se gjerne i albumet mitt.
Jeg er takknemlig for alle forslag!

Camiiil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 23:11   #2
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.840
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Problemer med møblering av ny stue

Hva med å ha tv på veggen som er mot trappegangen og så sofa ute i rommet. Eller snu det om slik at tv foran vindu og sofa mot veggen?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 09:04   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Problemer med møblering av ny stue

Kan du dele stuen opp i to soner, med en tv krok ved trappeveggen og en sofa/lenestoler mot vinduene. Har du tv til å henge på veggen eller skal den stå på tv-bord?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 09:05   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Problemer med møblering av ny stue


Her er planløsningen din.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 09:55   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problemer med møblering av ny stue

Vi har helt lik planløsning i 1. etg og har sofa i venstre del med tv på veggen mot trappen (vi måtte flytte et stikk for å få det til.) Spisestuen står i delen mot kjøkkenet. Vi vurdere å sette opp en lav halv vegg mellom stue og spisestuedel, men vi må testmøblere først, for å se om stuen da vil føles trangere. Den ene delen av sofaen står forresten foran vinduet, og det er helt uproblematisk og tar ikke lyset, men neste gang vi bytter sofa kommer jeg nok til å velge hjørne uten rygg mot vinduet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 22:19   #6
Camiiil
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 21
Camiiil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Problemer med møblering av ny stue

Hadde helt glemt at jeg hadde lagt ut denne. Så hyggelig at jeg har fått svar og planløsningsbilde
Ja, har vel foreløpig konkludert med at det blir spisestue til høyre og tv ved veggen mot trappen. Jeg er ikke så for å ha sofa foran vinduet, men det må vel bli sånn. Skulle ønske det var mindre vinduer som ikke gikk helt ned til gulvet for da ser det ikke så rart ut, men men... Har også lurt på om det kan bli bra å sette opp en halvvegg eller lignende mellom de to stueveggene. Får teste litt etter hvert.
Så gøy at du har lik planløsning, Gaia Gi meg beskjed om du setter opp en vegg og det blir bra.
Vet ikke om vi skal ha tv'en på veggen eller på tv-bord. Skal kjøpe ny sofa og det meste av møbler, så prøver å finne ut hva som blir best før vi handler Overtar boligen neste helg

Camiiil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 22:59   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Problemer med møblering av ny stue

Du kan jo ha to sofaer mot hverandre ved vinduet. Godt med vindu når man sitter i sofaen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 11:49   #8
Camiiil
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 21
Camiiil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Problemer med møblering av ny stue

Jeg liker ikke store vinduer. Har ikke lyst til å sitte "på utstilling". Så kommer sikkert til å kjøpe noen lameller eller noe som jeg kan ha igjen. Derfor ville jeg helst hatt mindre vinduer. Ser ikke så dumt ut med en sofa under en vinduskarm som å sette den foran vinduer som går ned til gulvet.
tror absolutt det blir penest med to sofaer på hver side, men ikke sikker på om jeg finner noen jeg har lyst på. Eventuelt kanskje med sjeselong foran vinduet.
Lurer egentlig på om det blir for langt fra tv å sitte helt ved vinduet og ha tv'en helt borte ved trappen. Men nå er det bare to dager til vi får nøkkelen, så da får jeg se og teste

Camiiil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no