Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkemaskin

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-06, 13:30   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Strikkemaskin

Jepp, det har jeg lyst på!
Jeg klør i fingrene etter å gjøre noe, men nå er det så lenge siden jeg har tatt i et håndarbeid, i tillegg er jeg aldri så lite utålmodig, så da tenkte jeg at strikkemaskin må være tingen.
Men - jeg vet jo ingenting om strikkemaskiner.

Derfor spør jeg:
Er det greit å lære seg maskinstrikking?
Hva koster en strikkemaskin? Er det noe å kjøpe brukt?
Kan den lett taes fram og ryddes på plass eller bør den ha en fast plass hvor den kan stå så lenge man er i gang med et prosjekt?
Takknemlig for svar og tips

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 11:38   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkemaskin

De fleste som forhandler strikkemaskin tilbyr et kurs. Du bør ha et lite spark bak i starten . Det er ganske greit å strikke, men utrolig mye man kan gjøre med en maskin som ikke umiddelbart dukker opp i hodet. Mange triks og tips; det er ikke helt overførbart til håndstrikk.

En finstrikker med hullkort koster ca 10000. Elektronisk det dobbelte. Det burde være greit å kjøpe brukt. Forhandlere har ofte brukte inne også. Bor du i Oslo? Da kan du kontakte Eli Tønneberg.

Maskinen bør ha en fast plass. Når det først henger et arbeid på den, er det ikke så greit å flytte den.

Se forøvrig Norsy sine sider.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 12:35   #3
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkemaskin

En strikkemaskin som strikker hele skjorter og luer og skjerf eller hva annet man ønsker? Har jeg skjønt det riktig?

Jeg vil også ha!!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no