Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Vil noen strikke et skjerf for meg?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 19:05   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil noen strikke et skjerf for meg?

Jeg har kjøpt meg en diger oransje veske, og skulle så gjerne hatt et skjerf som matcher. Det er ikke så lett å finne ullskjerf i akkurat riktig farge, så jeg tenkte kanskje det gikk an å hyre noen til å strikke for meg (jeg skal selvsagt betale, eventuelt kan jeg gjøre en annen jobb for den som påtar seg jobben –*korrekturlese julekortene deres, eller noe sånt, kanskje? ), og så kan jeg prøve å finne den fargenyansen jeg vil i ett eller annet garn som egner seg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 19:51   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Jeg kan gjerne strikke et skjerf, særlig hvis det kan gjøres i romjulen. Jeg har litt mange ting som ligger akkurat nå. Har du et mønster du kan tenke deg, eller vil du at jeg skal foreslå noe?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:14   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Takk, snille Blå! Jeg har ikke tenkt på noe spesielt, bortsett fra at det skal være i ull. Og så tror jeg ikke det skal være noen andre farger enn oransje, eller det kan godt være svart eller grått eller noe, men ikke andre farger. Og så skal jeg bruke det til hverdags, så det er ikke et "pyntesjal" jeg ønsker meg. Gjerne bare et helt alminnelig langt rektangel, liksom, men om du har mønster til noe annet, så synser jeg gjerne om det.

Jeg prøvde å finne bilde av vesken min på nett, men greide det ikke – kan jo ta et bilde selv, hvis du vil se.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:36   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Med mønster mente jeg vel helst struktur, altså mønster i samme fargen. Hullmønster, eller fletter eller noe sånt.

Jeg strikker et nå, i et ganske enkelt hullmønster, som jeg synes blir pent. Jeg skal se om jeg finner et bilde av det. Det trenger å være litt tykt garn synes jeg. Ellers kan jeg strikke i vrangbord ( to rette, to vrange, som toppen på raggsokker).

Hvis du sender meg et bilde av vesken kan jeg prøve å finne et garn som passer. Ellers kan du gå i en garnbutikk og se om du finner noe du liker og så bare gi meg beskjed om typen garn og fargekoden (står på papir"beltet", de kan vise deg i butikken).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 20:59   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Ser Blå kom meg i forkjøpet. Vil du ha sokker eller pulsvanter som matchr også, så må du bare si fra. Jeg har forresten passende nok lært meg skilpaddemønster.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:13   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Da MÅ det jo bli oransje skjerf med skilpaddemønster.

Jeg synes det er fint med perlestrikk dersom garnet ikke er for tykt. Er det tykt/grovt er det flott med vrangbord eller patent.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:17   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Fant oransje garn


Det er også mange fine oppskrifter på sånne store snurrehalser på pickles.no
http://www.pickles.no/pickles/category/tilbehr

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:20   #8
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Jeg strikker dette settet nå. Veldig fint.

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=21&lang=no

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:22   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Jøss. Finnes det noen som har enda mer strikkevegring enn meg altså?

:har strikket skjerf:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:33   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Åh - jeg må bare sukke litt over den nyyyydelige oransje fargen på det garnet. Ellers bidrar jeg lite.
Jeg elsker oransje.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:54   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Jeg fant oransje garn i minst fem forskjellige nyanser i kjelleren på Glasmagasinet i dag - den ene matchet nesten perfekt til vesken. Det var ganske kraftig ullgarn som jeg sevsagt allerede har glemt navnet på, men jeg kan jo finne det igjen.

Blå, det kan veldig gjerne være noe struktur i. Jeg tror heller fletter eller annet konvekst, ikke hullmønster. Det er ikke et pynteskjerf jeg trenger, dette er ikke en penveske men en stor hverdagsveske. Men skilpaddemønster høres naturligvis fryktelig stilig ut, hva det nå måtte være.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:55   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jøss. Finnes det noen som har enda mer strikkevegring enn meg altså?

:har strikket skjerf:

Jeg begynte på et hyperenkelt sjal for ... halvannet år siden? Hvis jeg skal få et oransje skjerf før vesken er slitt ut, tror jeg definitivt noen andre må strikke det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:35   #13
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Her er skilpaddemønster på en gjeng bleiebukser:

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:36   #14
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Åh, nesten synd vi ikke har bleiebarn lenger!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:42   #15
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Jeg har tenkt å prøve meg på en lue i det mønsteret. Håper noen har vært før meg og lagt ut mønster på Ravelry.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:42   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Jeg strikka ei sånn bukse, forresten. Den er vel hos Harriet Vane nå? Tror jeg sendte den med. *glemsk*

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:22   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Den er hos meg, Jolie, og jeg var så frekk at jeg så på den, noterte, telte og kopierte. Jeg har strikket en til, (i turkist og hvitt bånsull-garn) for jeg likte mønsteret og formen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:32   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Noen må lage en lue til i det bleiebuksemønsteret til Skilpadden!

(Jeg kan ikke strikke.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:35   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Denne hadde jeg totalt gått glipp av. Si fra hvis det blir igjen noen prosjekter'a. Jeg blir også gjerne med.

  Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:42   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil noen strikke et skjerf for meg?

Fint mønster. Men jeg syns ikke Skilpadda skal ha sånn bukse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no