Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-13, 12:34   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

[Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg blir helt matt! Jeg har ett relativt stort og velfylt hobbyrom, jeg har flere poser liggende rundt stolen min i stuen og nå har jeg begynt å fylle puffen jeg har beina på med hobbyprosjekter.

Jeg forbanner meg stadig på at nå skal det ikke inn ett eneste prosjekt til før jeg er ferdig med x, z, y, æ og å! Men det er så mye jeg har lyst til å gjøre og ikke minst lære, så jeg melder meg stadig på nye kurs og vips har jeg fått en ny hobby. Men denne helgen har jeg fri, så da har jeg satt som mål å få ryddet litt på rommet mitt, samt få ferdigstilt endel UFO'er.

P.t. har jeg:

Montering: *dvs ALT er strikket ferdig*
1 kåpe fra Rauma
1 jakke fra Nøstebarn
1 Mariusgenser

1 veske jeg har sydd på kurs, men ikke ble ferdig med, mangler kun glidelås og lukkekant.
2 teppe-topper, må quiltes og sys sammen, det er ett ganske stort prosjekt, men toppene er veldig lekre og store.
1 oldemorrute teppe - alt er heklet ferdig, må monteres.

Bunad til Frøkna, begynner å stresse meg litt! Jeg har enda gooood tid, for hun skal ikke få den før i 2014, men jeg har meldt meg på kurs til høsten for å sy den sammen.
En hel haug med garn for å strikke sokker til Mini og meg selv, sokker er "reise-bort" "møte"-håndarbeidet mitt.

Enkelte av prosjektene jeg har liggende er jo i grunnen gjort på en time, bare man setter seg ned og er effektiv, men det var denne timen i døgnet jeg manglet da..

Her dere noen ufo'er? Få se!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 15-02-13 kl 13:00.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 13:23   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Når det gjelder stikking, så velger jeg prosjekter som nesten ikke krever montering. Syprosjekter er jeg flinkere å få ferdig.

Kos deg med UFO-prosjektene dine. Skal heie på deg, og gleder meg til å se de ferdigstilte produktene.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 14:11   #3
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Forrige barnefrie helg monterte jeg og festet tråder på 3 luer, 2 kluter, et par votter og en vest. Det tok ikke spesielt lang tid, i hvert fall ikke sammenlignet med hvor lenge de måtte ligge halvferdige...

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 16:44   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg gjorde ferdig to UFO'er forrige uke - en mariusgenser jeg trengte mot til å klippe i, og et par leggvarmere som hadde blitt nedprioritert. Den eneste egentlige UFO'en jeg har igjen nå, er et par grytekluter i dobbeltstrikk - det får bli koseprosjekt utover våren.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 20:52   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er



For en stund siden fant jeg frem igjen en genser som jeg begynte på til meg selv, høstferien da storesøster gikk i første klasse. Hun går nå i sjette klasse. Den har bare aldri blitt prioritert, fordi det har vært viktigere å strikke til jentene. De vokser jo og trenger nytt. Men nå har jeg bare et halvt erme igjen, og så monteringen. Og jeg gleder meg veldig til å ha den ferdig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 22:03   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg har strikket omtrent 2 cm på en Nøstebarnkjole til Minstemor, men jeg lurer på om jeg skal rekke det opp og strikke noe annet. Det er faktisk den eneste UFO'en jeg har nå, ellers bruker jeg alltid å ha flere.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 16:18   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg har en genser til Rosinmannen liggende. Den har ligget lenge. Har igjen et halvt erme.

kanskje jeg må ta den frem når jeg er ferdig med genseren jeg strikker nå.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 21:45   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Noen UFOer får ligge.

(Har noen som snart feirer sølvbryllup)

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 21:50   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg startet 2012 med ingen prosjekter, så de UFOene jeg har nå er fer 2012. Med andre ord regner jeg dem egentlig som WIP. Akkurat nå har jeg vel omtrent 5-7 prosjekter på pinnene, og det er egentlig kke mye.

*hekleteppe
*votter
*jakke
*derby-genser
*Krueger-genser

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 22:18   #10
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg har en tunika som jeg skal ha ferdig til høsten. Tør ikke ha noe tidligere frist enn det, for jeg har holdt på av og på i to år... Jeg mangler en arm, også er det montering. 24 heklede ruter skal sys sammen med bol og ermer, og etterpå skal det hekles kant rundt nede og oppe.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 22:22   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Kåpen min begynner å ligne noe!!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 22:25   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Kåpen min begynner å ligne noe!!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 22:32   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Er en god følelse, når man får kontroll på ufo haugen;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 22:52   #14
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg har en sånn stor expedithylle fra IKEA på gjesterommet som er full av bare mine broderigreier, og i den er det en hel sånn plaskasse som akkurat passer inn i hylla helt smekkfull av broderi-UFOer. Det er så mange at jeg vil helst ikke telle dem en gang.

Jeg har generelt nok broderigreier så jeg skal klare å holde meg selv i aktivitet resten av livet, kanskje med unntak av jeg nok trenger å supplere med litt mer garn og broderistoff sånn om 5 år eller noe sånt... Jadda...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 22:55   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg må montere en Skappel-genser.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:34   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

1. strikkedress til poden. Skal ta meg sammen asap.
2. hekleteppe. Her er det greit at det går tregt.
3. strikketeppe. Vel... dette tror jeg ikke jeg har kommet langt nok på til at det er en UFO, jeg må vurdere om jeg skal gidde.

Og så 4 i og for seg, dog ikke påbegynt, mariustunika til meg selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:56   #17
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg har to UFO-er. Det ene er en monsterbukse jeg tror jeg har holdt på snart et år med. Jeg har igjen å strikke siste halvparten av beina, og jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg har slik sperre på den.

Det andre er tynne raggsokker til meg selv. Har bare holdt på med dem noen uker, men pinne 2,5 og tynt garn går så sakte. Jeg har ikke tålmodighet til slikt, og det er ren tvangsstrikking noen runder innimellom når jeg orker. Bare jeg blir ferdig med vrangborden og kan begynne på hæl så går det nok kjappere.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 10:56   #18
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Jeg kan'ke engang strikke vrange masker. Jeg er såååå misunnelig på dere som "bare skal montere" og "har et halvt erme igjen"!

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:24   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Puh, nå holder jeg på med kanten som skal være rundt kåpen, det går 2 nøster pr omgang og jeg bruker en time på en omgang - ting tar tid, men det går fremover!
Blomstene som skal være dekor har jeg med som "hall"-håndarbeid. Jeg ser lyset i tunnelen! Trauet mitt som var fylt med 65 garnnøster er snart tomt!!



__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 00:11   #20
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Håndarbeid]Ferdigstille UFO'er

Så nydelig den er. Gleder meg til å se.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no