Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-20, 10:02   #461
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Ja, det kom opp informasjon om det når vi kansellerte. Vi hadde betalt inn halve summen, og har fått den i reisekreditt til neste reise.

Det fikk ikke jeg. Jeg har fått igjen alt unntatt Airbnb-gebyret på ca 1500,- Det står det at de ikke refunderer. Da måtte jeg evt ventet lenger med å avbestille.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 02:41   #462
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Fikk mail fra canadierene som leier hos oss om vinteren i Florida. I Canada har de visst ganske strenge regler for de eldre. De har mange så kalte "Snowbirds", dvs eldre som er i Florida fra januar - april. Disse har fått beskjed om om at de frarådes å forlate landet før det foreligger en vaksine, om de velger å reise vil ingen forsikringsselskaper dekke noe som helst dersom de blir syke. Dvs. personer i 65-75 års alder tør ikke reise, jeg syntes dette er veldig greit, men jeg håper jo at det nå foreligger en vaksine snart.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 14:38   #463
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Veldig merkelig - for noen dager siden fikk vi beskjed om at flighten vår var kansellert, og i dag fikk jeg mail om ny reiserute med mellomlandinger? Har vi ikke krav på noe tilbake lenger nå da? Kanskje vi bør ringe forsikringsselskapet? Vi reiser selvfølgelig ikke til England for å sitte i karantene de 10 dagene turen varer, for så å gå i karantene i 14 dager når vi kommer hjem igjen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 14:40   #464
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Det fikk ikke jeg. Jeg har fått igjen alt unntatt Airbnb-gebyret på ca 1500,- Det står det at de ikke refunderer. Da måtte jeg evt ventet lenger med å avbestille.

Om du får igjen pengene av forsikringsselskapet er jo det veldig mye bedre. Vi ville aller helst hatt pengene tilgjengelig til annet bruk denne sommeren.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 15:04   #465
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Veldig merkelig - for noen dager siden fikk vi beskjed om at flighten vår var kansellert, og i dag fikk jeg mail om ny reiserute med mellomlandinger? Har vi ikke krav på noe tilbake lenger nå da? Kanskje vi bør ringe forsikringsselskapet? Vi reiser selvfølgelig ikke til England for å sitte i karantene de 10 dagene turen varer, for så å gå i karantene i 14 dager når vi kommer hjem igjen.

Hvis flyselskapet kansellerer eller ombooker signifikant (24 t var i alle fall signifikant, usikker på ny reiserute med mellomlanding), skal de tilbakebetale. Hvis ikke må du avbestille selv og kontakte reisebyrået med krav om å få pengene tilbake.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 15:06   #466
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Vi har fått igjen fra Norwegian uten at vi foretok oss noe som helst. Flyturen skulle vært gjennomført i påsken, men ble kansellert, og i slutten av mai fikk vi penger på konto. Det vi betalte med cashpoints fikk vi tilbake som cashpoints, resten ble utbetalt. Jeg er fornøyd, men klart om det var viktig for meg å få pengene raskt tilbake, så hadde det vært annerledes.

Colorline derimot, de betalte bare tilbake i colorclub-poeng. Det var ikke et problem for oss, vi reiser ofte til Danmark og får nok brukt poengene, men om dette hadde vært en engangstur vi hadde bestilt, så hadde jeg blitt litt muggen over å ikke få penger og bare poeng.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 23:14   #467
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Turkish nekter å betale, og de har fjerna alle linker man kan nå dem på eller få refund.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 23:36   #468
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Har ikke fått en krone fra Finnair enda, og den ble avbestilt, fordi flyet ble kansellert i april. Skulle reist i slutten av mai. Har fått mail om at TTT da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 24-06-20 kl 23:46.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-20, 23:56   #469
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg fikk nettopp penger for flyreisen som ble kansellert i påskeferien, AirBaltic.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-20, 00:22   #470
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har ikke fått en krone fra Finnair enda, og den ble avbestilt, fordi flyet ble kansellert i april. Skulle reist i slutten av mai. Har fått mail om at TTT da.

Vi fikk penger fra finn air 22.mars for en tur vi skulle på i påsken. Det gikk veldig kort tid fra vi meldte fra til pengene var på konto.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-20, 00:49   #471
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi fikk penger fra finn air 22.mars for en tur vi skulle på i påsken. Det gikk veldig kort tid fra vi meldte fra til pengene var på konto.

Vi fikk meldingen om avbestilling og fly kansellert først i april ser jeg, så raset med masse fok kom vel sikkert etter det?Vi skulle jo ikke reist før sent i mai. Jeg fikk mail tidlig i juni at det kom til å ta inntil tre måneder. Usikker på om det er fra reisedato eller kansellering, da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-20, 01:16   #472
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi fikk meldingen om avbestilling og fly kansellert først i april ser jeg, så raset med masse fok kom vel sikkert etter det?Vi skulle jo ikke reist før sent i mai. Jeg fikk mail tidlig i juni at det kom til å ta inntil tre måneder. Usikker på om det er fra reisedato eller kansellering, da.

Ikke med BA. Flyet mitt ble kansellert i begynnelsen av måneden, og allerede da var det umulig å komme gjennom på telefon. De pengene ser jeg nok ikke igjen. Jeg må huske å sende krav via kredittkortet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 11:35   #473
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg venter på penger fra reisebyrået. Er rimelig sikker på å få de da vi har dansk reisebyrå med dansk reisegarantifond og de forskutterer alle utbetalingene for reisebyråene til og med var det 31 august? I alle fall forbi oss, som skulle reist mandag.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 10:32   #474
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Hvor lenge er det vanlig/rimelig å vente på refusjon for flybilletter?

Austrian air, kansellert 14. mai.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 11:04   #475
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor lenge er det vanlig/rimelig å vente på refusjon for flybilletter?

Austrian air, kansellert 14. mai.

Det varierer ekstremt. Jeg fikk akkurat penger for en flyreise som skulle blitt gjennomført i påsken og som ble kansellert/utsatt/endret til det kjedsommelige i løpet av ukene før. Det var med Aeromexico so ikke engang gadd å svare på henvendelser. Til slutt ble det credit card chargeback sak og pengene var på konto for en drøy uke siden. ALDRI mer skal jeg reise med dem!!


Sist redigert av liefje : 15-07-20 kl 11:59.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 11:25   #476
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor lenge er det vanlig/rimelig å vente på refusjon for flybilletter?

Austrian air, kansellert 14. mai.

Vi hadde også billetter med Austrian, har dere fått bekreftet at dere får igjen penger? Vi fikk det forrige uke, men jeg aner ikke når vi får pengene. (Godt de pengene bare skal inn på en konto til en neste flytur en gang.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 11:26   #477
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Norwegian brukte 86 dager på å behandle refusjonssøknad for en flygning de kansellerte, men selv 15 dager etter det er ikke pengene på konto. Jeg har klart å komme i kontakt med de, de beregnet opptil 14 dager på å utbetale godkjente kanselleringer. De har ikke begynt å behandle min andre flyvning som ble kansellert. SAS sendte mail om at de var forsinket og ønsket alle kunder en god sommer. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 11:30   #478
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

I starten av forrige uke sendte mannen mail til Austrian om at vi ville ha penger, og ikke ny tur eller poeng. De brukte 2 dager på å svare at det var greit, og at pengene skulle overføres til kredittkortet som ble brukt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 11:35   #479
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Det tok et par måneder med Qatar Airways, men jeg fikk jevnlige e-poster med info om behandlingstid osv. Jeg fikk pengene rett før månedsskiftet, og er takknemlig for det. Det hjelper med ferieutgiftene.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 11:47   #480
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor lenge er det vanlig/rimelig å vente på refusjon for flybilletter?

Austrian air, kansellert 14. mai.

Det kan nok gå mange, mange måneder. Jeg får ikke sendt inn mine krav enda da avreisedato må være passert. Kanskje jeg får noen penger igjen til jul?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no