Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du stor intimsone?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-15, 22:43   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Har du stor intimsone?

Gitt at man har valgmuligheter, liker du da å sitte tett på/ved folk, eller vil du ha litt armslag?

Jeg har en kollega nå som må være helt uten behov for frisone. Vi spiser som regel lunch på en konferanserom med 10-12 stoler rundt en digert, ovalt bord, og han setter seg alltid kliss inntil meg. Her en dag flyttet jeg meg rett og slett et hakk lenger bort, og nå barrikerer jeg med vesker og greier rundt stolen, så det blir litt rom ingen kan trenge inn på.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:47   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Intimsonen min er vel rundt 3 km.

Jeg har dog lært å beherske den litt, slik at jeg ikke klabber til kollegaer som klapper meg på skuldra og ansatte i barnehagen som gir komplimenter til kjolen min samtidig som de tar på den.

Men hvis en mannlig kollega konsekvent satte seg oppå meg i stedet for på en av de 12 ledige stolene rundt bordet ville jeg vurdert muligheten for at han prøver seg eller hersketeknikker framfor at han har liten intimsone?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:49   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Vi har ikke sånn mange flere stoler enn vier folk (Ja, er vi alle på jobb kan vi ikke ha besøk, men somregel er der nok en stol eller to å gå på) så da sitter vi ved siden av hverandre. Og akkurat det er helt greit.

Men jeg velger absolutt heller et ledig dobbeltsete på bussen (I teorien, i praksis tar jeg ikke buss spesielt ofte lenger, og den tid jeg tok buss eller tog daglig, var det jo ikke som om jeg kunne velge å ha to mm intimsone, og ledig dobbeltsete va en vill teori, vi sto jo tett...)

Så altså, joda, jeg velger gjerne egentlig litt avstand. I teorien. I praksis er ikke min verden sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:50   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Jeg antar at jeg må svare "ja" til det, siden jeg stort sett foretrekker at folk setter seg med et helt annet bord.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:03   #5
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Jupp På pauserommet på jobben setter jeg meg ned ved det ene hjørnet i sofaen. Da må nestemann sette seg i motsatt hjørne. Hvis vedkommende setter seg i midten, altså ved siden av meg, da reiser jeg meg og setter meg på en stol isteden, eller ber h*n sette seg i det andre hjørnet.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:08   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Nei, ikke spesielt. Føler sjelden ubehag i de situasjonene dere beskriver.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:10   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Nei, ikke i det hele tatt. Kliss inntil er litt voldsomt, men ved siden av og ganske nært går finfint.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:14   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Nja, jeg liker ikke at folk kommer så nært på meg at jeg kan kjenne ånden deres liksom, eller de min. Jeg liker ikke at det sitter noen helt ved siden av meg i sofaen, det er ubehagelig. Jeg foretrekker et tomrom imellom. Det er noe annet med min nærmeste familie da, tåler godt at mann og barn er inntil meg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:18   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Nja, jeg liker ikke at folk kommer så nært på meg at jeg kan kjenne ånden deres liksom, eller de min. Jeg liker ikke at det sitter noen helt ved siden av meg i sofaen, det er ubehagelig. Jeg foretrekker et tomrom imellom. Det er noe annet med min nærmeste familie da, tåler godt at mann og barn er inntil meg.

Det gjør heldigvis jeg også, vi er somregel 4 i senga når jeg våkner. I kveld var vi fire som så film, vi har for all del sofa som skulle romme det og mere til, en vi brukte ikke halvparten...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:21   #10
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Tja, det kommer helt an på hvem som er i ferd med å trå innenfor. I en setting hvor vi hadde gruppetrening i vann, med påfølgende gøyale, kroppsnære vannleker, ble det litt mye kropp er topp og fremmed hud for meg.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:22   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Jeg har en stor intimsone fysisk sett, jeg liker ikke at folk kommer for tett innpå meg. Når det gjelder psykisk intimsone på hva jeg kan snakke om og hva jeg kan dele er intimsonen veldig stor.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:24   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Det kommer an på om jeg kjenner folk eller ikke. Men svaret er nok nei i dette selskapet. Jeg synes jo det er snodig hvis en person velger å kline seg inntil meg i sofaen fremfor å ha bittelitt luft der, men jeg synes ikke det er spesielt ubehagelig. Når jeg snakker med folk ansikt-til-ansikt foretrekker jeg å ha en 50-100cm-ish imellom tror jeg. jeg synes det er rart å IKKE sette seg inntil kollega når man skal spise lunsj sammen ved samme bord. Enten rett overfor eller ved siden av. Jeg begynner å lure på om jeg lukter hvis noen posisjonerer seg lengst mulig unna. Jeg har forsåvidt ikke noe problemer med å ta på folk heller.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:30   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Vi er som regel fire stykker som spiser sammen, en i hver ende, en midt på kortenden, og så fjerdemann kliss inntil meg. Jeg tror ikke det er noe hersketeknikk, det er mer ufrivillig "støttekontakt" jeg har blitt. En dag jeg jobbet et annet sted hadde han visst knapt nok ytret et ord, så det er en litt puslete, sjenert stakkar. Han løper for å ta igjen meg på vei til/fra parkeringsplassen også, det er nesten creepy. (I mitt hode han han dobbeltliv som øksemorder på fritiden, men nå sporer jeg av her. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:42   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Tja, jeg er introvert og liker ikke å være rundt andre mennesker for lenge om gangen, men det er ikke hvor nært meg de sitter som er problemet. Jeg føler ikke noe voldsomt ubehag ved å sitte nært andre selv om jeg foretrekker litt plass rundt meg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:43   #15
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Intimsonen min er på minst to armlengder. Jeg ønsker meg av og til tilbake til tiden med bukking og neiing i stedet for klemming.

Nærhet fra mann og barna mine er helt greit. Og klemming fra nære venninner går greit, men jeg er sjelden initiativtakeren. Kollegaer, f.eks., vil jeg ha på avstand. Husker ennå episoden hvor avdelingsleder klappet meg på skulderen for god jobbing. Det var ment som en vennlig gest, men jeg ble helt "Han tok på meg! "

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:43   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Når vi sitter 4 stk og spiser sammen på jobb hos meg sitter vi 2+2 på hver side av bordet, relativt nær hverandre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:52   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Jeg spiser helst lunsj i bilen i slike settinger
Men jeg kan beherske meg. Dog hadde jeg nok tatt en dotur og byttet plass når jeg kom tilbake om noen satte seg for nært.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:58   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Intimsonen min er på minst to armlengder. Jeg ønsker meg av og til tilbake til tiden med bukking og neiing i stedet for klemming.

Nærhet fra mann og barna mine er helt greit. Og klemming fra nære venninner går greit, men jeg er sjelden initiativtakeren. Kollegaer, f.eks., vil jeg ha på avstand. Husker ennå episoden hvor avdelingsleder klappet meg på skulderen for god jobbing. Det var ment som en vennlig gest, men jeg ble helt "Han tok på meg! "

Jeg hadde en av "storsjefene" på jobb inne på kontoret mitt på torsdag. Det var helt tydelig at han mente at vi burde klemme hverandre , men han gikk over til humring* da jeg brått befant meg innklemt i et hjørne med kontorstolen foran meg. (Det er helt sikkert ikke mange fordeler med å bo i Saudi-Arabia, men jeg ser for meg at de slipper all den klemmingen! )

*At intimsona mi er på 3 km er et velkjent faktum på jobb. Hvordan det går når jeg nå skal skifte jobb vil jeg ikke tenke på.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 00:13   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Nei, mi er liten. Dei eg et lunsj med på jobb kjenner eg godt, og eg kan finne på å gje ein elev eit klapp på armen, og slikt.
Det er noko heilt anna med folk eg ikkje kjenner, som går for nære. Det er ubehagelig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 01:19   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du stor intimsone?

Fem-ti cm, omtrent.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no