Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 16:14   #141
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kult og flott og lekkert!

Veggpynt, Herremannen fikk når han var 2 år en oljemaling fra en niese til en venn av oss som vi er mye sammen med. Den hadde hun malt selv med hjelp av tantens råd (og tanten gjorde f.eks. bakgrunnen). Oljemaling av barn på et stort lerret kan være veldig morsomt. En voksen kan jo bestemme fargene så at de passer med rommet.

Det var en god ide, Pelen. Vi har slik kunst som ungene har laget i barnehagen fra foer, og den er veldig dekorativ. Der satt du meg paa en fin tanke!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:05   #142
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

I toppen av trappen opp til 2. etg har vi en knevegg som egentlig ikke er brukbar i det hele tatt, foruten rot. Og rot har det blitt der oppe, til gangs. Jeg har vist bilde foer, i forbindelse med tavleveggen vi malte der oppe, men siden den gang har det ikke skjedd annet paa toppen der, enn at det har kommet fler og fler leker til og ungene har levd livets glade dager. Kaos paa toppen av trappa; ikke videre praktisk ...

I dag fikk jeg helt nok. Vi har ikke saa mye skap/bodplass, og ungenes kommoder renner over. Etter aa ha tatt et par maal durte jeg ut sammen med Boellen paa Ikea og roesket med meg noen kurvsystemer og en rullegardin. Lekene er sirlig sortert i esker som er studd helt bak i kneveggen, og kurvhyllene fikk akkurat plass i forkant. Jeg faar plass til en rad til ser jeg, men den faar jeg ta en annen gang - det hjalp jammen godt bare dette. Hyllene er montert og fylt med alt toeyet ungene ikke har tatt i bruk enda, samt toey av sorten "kjoept til neste vinter" osv. I tillegg tror jeg jammen jeg skal faa plass til noen kofferter og bager vi har hatt liggende og slenge rundtforbi i heimen ogsaa - halleluja!!

Rullegardinen passet paa milimeteren, og ble sort (jeg hadde forestilt meg hvit), ettersom Boellen bestemt mente at det var det kuleste og toeffeste.

Foer (etter aa ha faatt litt orden paa kaoset):


Etter:





Den kappen skal vi fjerne etterhvert, men jeg gadd ikke styre med aa ta den ned og demontere gardinstengene naa ...*lat* En gang i fremtiden blir det nok spesialtilpassede skyvedoerer der, men naar krampa tar meg, maa jeg handle, og det passet ikke lommeboka akkurat naa ...ei heller kunne det kommet paa plass NAA, eller helst i gaar, slik jeg alltid maa ha det naar jeg foerst faar noe for meg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 23:20   #143
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Smart med rullegardin!
Syns det var litt fint med kappen der fortsatt jeg.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:54   #144
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Utrolig smart!! Jeg ville beholdt kappen. Du er god!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:56   #145
Lisbeth
Aktiv
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 101
Lisbeth er litt kul
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Så fint dere har fått det! Dere har virkelig stått på!

Lisbeth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:13   #146
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Kjempeflott, og biltema tavlemaling skal jeg jammen meg kjøpe og.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:04   #147
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Så kan jeg bumpe litt denne tråden igjen ... Det har stått stille en god stund, av flere årsaker, men nå har om ikke annet jeg fått "ånden" igjen og har så smått begynt å få ting skikkelig på stell. Små skritt, men alle monner drar!

Det nye nå er at jeg har ommøblert og byttet rundt i hele 2. etasje, så vi har alle fått nye rom/soverom. Dåtten har fått det største soverommet, Fjåtten har fått det mellomste som var Dåtten sitt og jeg har flyttet inn på det minste som var Fjåtten sitt. Alt sammen skjedde i en fei for en uke siden, så alt er ikke helt på plass. Bl.a gjenstår det å male om/tapetsere den ene veggen inne på Dåttens nye rom - der er det per i dag en blomstrete tapet i gyldne toner som er alt annet enn passende for et gutterom . Jeg må også finne en god måte å plassere TV-en inne på Fjåttens rom, det er det eneste stedet med antenne i denne etasjen og TV-en brukes ved besøk etc. Til sist gjenstår det litt listing, men ellers er det ganske bankers gitt.

Det som ER helt ferdig foruten et par lister (noe som har stått på vent i to-tre år nå, så jeg har igrunnen tenkt at ikke teller) taklampe og eventuelt nye gardiner + nattbord, det er mitt nye soverom. Jeg har aldri hatt et så ryddig og delikat soverom før jeg, og jeg har vel strengt tatt aldri sovet så godt heller som de siste nettene!! Den store garderoben har blitt igjen på Dåttens rom, all den tid det er det største rommet med en naturlig garderobedel, der det er plass til alt av klær og pikkpakk.

Taklampen ligger og venter på oppheng/lyspunkt i taket. Gardiner har jeg forresten kjøpt, men de må legges opp - også er jeg litt usikker på om jeg skal ha de eller ikke, rett og slett fordi det er et sett med blonder og ett sett med RÅÅÅSA gardiner som jeg tenkte å ha dobbelt ...men jeg er samtidig ikke så veldig rosa av meg, og fondveggen er mest rød. Jeg må fortsatt tenke litt. Hvis ikke er det garantert ett stykk fjått som vil ha de rosa gardinene etterhvert.

Nok prat. Her er forvandlingen hva gjelder mitt soverom. Første bildet er av soverommet jeg/vi hadde før, som altså Dåtten har overtatt, resten er av det nye. Jeg har fått inn bilde av barna i den runde rammen. Bildet som stod over sengen og nå henger på veggen heter "I berget det blå" og det er min far som har tegnet det - bildet betyr derfor veldig mye for meg og har fulgt meg helt siden jeg var liten jente; det er en absolutt obligatorisk del av det rommet jeg sover i!!

Pssst. Og hvis noen lurer på hvor sprossen på vinduet i nytt rom er, så kan jeg meddele at den blåste av under storm i våres, og ja - ting tar tid!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde_5.jpg (196,6 KB, 55 visninger)
Filtype: jpg bilde_4.jpg (190,4 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg bilde_3.jpg (191,7 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg bilde.jpg (162,2 KB, 39 visninger)
Filtype: jpg bilde_2.jpg (142,0 KB, 41 visninger)
__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 02-08-12 kl 14:30.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no