Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Spotify VS Wimp

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-13, 17:51   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spotify VS Wimp

Jeg bruker Spotify, men har mange venner som bruker Wimp. Lurer egentlig på om det er noen forskjell på disse to som er nevneverdig?
Jeg har premiumabonnement på Spotify.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:24   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg vet ikke. Jeg har Wimp og er superfornøyd - men så har jeg heller aldri prøvd Spotify.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:25   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Eg brukar Wimp fordi det er ein norsk teneste, og eg foretrekk å støtta det norske musikkmiljøet der eg kan. Dessuten er ein ikkje avhengig av facebookkonto for å registrera seg. Dermed kan storesøster ha eigen konto der. Foreløpig har me ein konto siden den kan delast på 5? dingser. Når lillesøster også skal ha, vil storesøster få eigen.
Ellers er eg veldig fornøyd med tenesten. Får tak i den musikken eg ynskjer, og den er enkel å finna fram i.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:30   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg har aldri koblet meg til Spotify med Facebook.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:37   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har aldri koblet meg til Spotify med Facebook.

Eg trengte ikkje det med min konto, men prøvde å laga konto til storesøster for nokre månader siden. Då måtte ho ha facebookkonto, så då droppa eg det. Eg fekk det i alle fall ikkje til uten.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:45   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg har prøvd begge, men synes Wimp er bedre. Mer oversiktlig også. Synes jeg da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 18:46   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har prøvd begge, men synes Wimp er bedre. Mer oversiktlig også. Synes jeg da.

Litt sånne tilbakemeldinger jeg er ute etter. Har nemlig fått 2 måneder Wimp gratis, så vurderer teste.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 19:53   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg synes Wimp er mer oversiktelig. I tillegg er det bedre utvalg av norsk og litt sær musikk.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:37   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg synes wimp er enklere å bruke og mer oversiktlig, jeg liker den rett og slett bedre. Lettere å finne norsk musikk der også. (Og så får jeg litt angst av det der spotify driver med, den kringkaster jo alt folk hører på til venner?). Men hovedårsaken til at vi har wimp er at det er billigere for oss i og med canal digital-abonnement.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:44   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes wimp er enklere å bruke og mer oversiktlig, jeg liker den rett og slett bedre. Lettere å finne norsk musikk der også. (Og så får jeg litt angst av det der spotify driver med, den kringkaster jo alt folk hører på til venner?). Men hovedårsaken til at vi har wimp er at det er billigere for oss i og med canal digital-abonnement.

Ja, vi har også via CD. Eller. Hadde da, men så fikk vi oss fiber. Men svigers har det, så jeg fortsetter med 49 kr pr mnd, og da har jeg både på pc og telefon. (Og så betaler jeg svigerfar)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:59   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Spotify-grensesnittet synes jeg er bedre for bruk på stue-pc-en. Og synes egentlig generelt at Spotify er mer brukervennlig - bedre mobilapp også for Spotify. Wimp bruker jeg for et par artister som ikke er på plass i Spotify.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 21:06   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Spotify-grensesnittet synes jeg er bedre for bruk på stue-pc-en. Og synes egentlig generelt at Spotify er mer brukervennlig - bedre mobilapp også for Spotify. Wimp bruker jeg for et par artister som ikke er på plass i Spotify.

Har lastet ned Wimp nå, og sier meg enig i det med grensesnittet. Syntes det er mye mindre intuitivt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 21:39   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg brukte litt tid for å bli venn med grensesnittet til Wimp, det er en del funksjoner, som f. eks. shuffle som var litt vel godt gjemt. Men nå når jeg er blitt vant til det går det helt greit. Spotify har jeg kun hatt i gratisversjonen, så sammenligningsgrunnlaget er ikke det beste.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 21:42   #14
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg vet ikke. Jeg har Wimp og er superfornøyd - men så har jeg heller aldri prøvd Spotify.

Me too. Digger wimp.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 22:06   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Mens jeg liker grensesnittet bedre for Wimp. De har også bedre utvalg av særlig norske artister, noe som er viktig for disse børnene som driver og utvikler egne meninger.

Det jeg også liker godt med Wimp, er listene for Øya og Bylarm og Urørt, samt anbefalinger fra kjente og ukjente. F.eks. Frode Gryttens 10 beste The Smiths-låter og denslags.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 09:36   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg liker definitivt Wimp best, jeg opplever Wimp som mer visuelt rolig, og dermed lettere å bruke.
Jeg finner dessuten mer av musikken jeg kan like der enn på Spotify, og det er et pluss at det er norsk.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 09:47   #17
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det jeg også liker godt med Wimp, er listene for Øya og Bylarm og Urørt, samt anbefalinger fra kjente og ukjente. F.eks. Frode Gryttens 10 beste The Smiths-låter og denslags.

Slike lister, og anbefalinger etc finnes masser av på Spotify også

Jeg har hatt begge, men bruker bare Spotify nå. Har premium og er veldig fornøyd.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 22:24   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Spotify kan nå også brukes på mange arbeidsplasser hvor man ellers ikke har rettigheter på pc-ene til å installere egen programvare, det gjennom å bruke webgrensesnittet på websidene til Spotify. (så framt da arbeidsplassen ikke har sperret eventuelle andre porter som benyttes for streamingen eller websiden i sin brannmur også...).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:38   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotify VS Wimp

Jeg endte med å bruke Spotify selv og jeg hadde Wimp. Liker rett og slett grensesnittet bedre. Så da ryker Wimp, regner jeg med.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no