Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Oppdatere OS Mac

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-13, 13:25   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Oppdatere OS Mac

Nå gjør jeg ting jeg ikke kan. Og når jeg søker på Mac1 og lignende så skjønner jeg ikke helt forklaringene.

Jeg skal oppdatere OS på MacBook. Jeg har 10.5.8, og skal oppgradere til 10.6.X ved hjelp av en CD med Mac OS X Snow Leopard. (Og så skal jeg oppgradere til Lion, men det er altså neste steg. )

Altså jeg skjønner hvordan jeg setter i CDen og setter i gang installasjonen, men problemet mitt er at jeg ikke føler meg trygg på hvordan jeg gjør dette uten å slette alt jeg har på Mac-en. Kan noen skrive en forklaring som sjuåringen min kan skjønne?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 14:10   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppdatere OS Mac

du kan vel gå direkte fra 10.5 til 10.7, uten å kjøre inn 10.6 først.
Og noe spesiell grunn til å ikke gå for 10.8 først som sist?

Jeg gikk vel fra 10.6 til 10.8 direkte sist jeg oppdaterte min MBP. Kjøpte da oppdateringen via Appstore og fulgte veiledningene videre...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 14:16   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppdatere OS Mac

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

du kan vel gå direkte fra 10.5 til 10.7, uten å kjøre inn 10.6 først.
Og noe spesiell grunn til å ikke gå for 10.8 først som sist?

Jeg gikk vel fra 10.6 til 10.8 direkte sist jeg oppdaterte min MBP. Kjøpte da oppdateringen via Appstore og fulgte veiledningene videre...

Hmm. Jeg kunne kanskje ha gått rett til 10.7 ja. Men jeg kunne ikke gå til 10.8 fra 10.5. Og så skrev jeg feil, jeg skal ikke ha Lion, jeg skal gå fra 10.6 til 10.8 når jeg får installert 10.6. Jada. Det er i sånne stunder alle de teknologiske vekttallene mine føles litt bortkastede.

Jeg tror jeg har funnet ut av det nå da, det skal jeg ha.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 16:23   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppdatere OS Mac

Jeg tok backup, bare for å være sikker, til ekstern harddisk. Det viste seg å være unødvendig, for alt var som det skulle være etter oppgraderingen, som gjorde seg selv.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no