Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Solkrem til barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-14, 13:42   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Solkrem til barn

(Jeg nekter å legge denne tråden i Jåleforumet, jeg frekventerer ikke der.)

Hva er årets vinnere av solkrem-tester?
Jeg har ikke helt fulgt med, fordi jeg hadde utmerket solkrem fra i fjor. Men den er nesten tom og plutselig er det juli og vi skal til solfylte strøk.

Vanligvis har jeg brukt Coop Änglamark sin solkrem til Knotten, det fungerer fint. Men Knøtteliten, husets atopiker, tåler ikke den. Hun tålte finfint Ambre Solaire Rapido da vi var på Gran Canaria, men den ble kjøpt fordi det var den jeg kjente igjen på den lokale sjappen.

Det kommer til å bli mye bading, og jeg liker å kunne spraymale ungene. Men om det er mye dritt i solkremen er jeg ikke interessert. Jeg må ha minimum 25 til meg selv og høyere til ungene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 13:51   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Denne er fra i fjor da, men det er sikkert ikke såå mange endringer?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 13:52   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Der kom denne best ut:



Pris: Kr 175
Hormonforstyrrende stoffer: Ingen
Miljøbelastende stoffer: Ingen
Allergifremkallende stoffer: Ingen
Spesielt problematiske stoffer: Ingen
Dyrevennlig valg: Nei, leverandøren står på Dyrevernalliansens liste over kosmetikk som kan være testet på dyr.
Brukervennlighet: Sprayen er enkel å bruke, enkel å smøre ut og trekker raskt inn i huden. Luktfri.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 14:22   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Jeg sverger til Cosmica og Cliniderm (det sistnevnte mest til meg sjøl, men den brukes også ofte på barna).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 14:26   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem til barn

Cosmica sin (den med grønn kork) er veldig fin. Og Ambre Solaire har noen gode både til barn og voksne.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 14:27   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem til barn

Cosmica Kids SPF 20 på tube fik påpakning for å ikke holde lovet faktor, sammen med flere andre merker, nå nylig, men mener produsenten sa at de testen faktoren i 3 ulike laboratorier som viste at det ikke kunne stemme at den holdt lavere faktor.

Det er i alle fall Comsica som har vært blant testvinnerne før så vi bruker den (helst spray av lettvinthet)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 14:32   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Jeg liker godt ambre solaire rapido - lett å smøre ut. Den har ikke fått toppkarakter på tester, men har gjort det jevnt over greit i alle år. (ser at den med SPF 50 har fått på grensa til strykkarakter, men dog) - i fjor hadde vi testvinner. Den er grei den også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:17   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Vi har brukt den cosmicaen som er vist over her de siste årene. Ingen allergiske reaksjoner, ingen solbrente unger, lett å smøre ut. Apotek 1 har 30% avslag på solkrem til kropp nå. Og Vitus Apotek har 2 for 1 på Cosmica sin solkrem.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:22   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Har de den i høyere enn 30?
Jeg synes ikke det er _så_ gøy å smøre solkrem, vil aller helst ha høyere faktor. Ikke minst til Knøtteliten som er blek og tander i huden og lys/rød i håret ... Og som fikk soleksem i påsken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:37   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Har de den i høyere enn 30?
Jeg synes ikke det er _så_ gøy å smøre solkrem, vil aller helst ha høyere faktor. Ikke minst til Knøtteliten som er blek og tander i huden og lys/rød i håret ... Og som fikk soleksem i påsken.

Ja, det mener jeg, men ikke i spray tror jeg. Vet at La roche posay har 50 på spray. http://www.klikk.no/foreldre/tester/article761687.ece http://www.apotek1.no/produkter/la-r...-200ml-899543p

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:41   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem til barn

Å smøre med høyere enn 30 har veldig lite for seg sånn egentlig. Tipper man om man gidder, finner tabeller for hvor mye mer besyttet man er med høyere faktor.
Vi har brukt cosmica. Men la roche de posay aller hva i huleste det heter, hae pgså vært innom dørene her.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 16:38   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

Man er _lengre_ beskyttet med høyere faktor, det er det jeg vil ha. Jeg vil helst slippe å smøre hver halvtime. Jeg blir jo selv brent med faktor 25 om jeg er heldig, så spesielt Knøtteliten trenger mye høyere.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 16:53   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solkrem til barn

Jeg blir også lett solbrent, men har aldri trengt noe høyere enn 30. Det vaskes og slites av før den slutter å ha effekt, og hovedproblemet er som regel for lite/sjelden påført solkrem snarere enn faktor. Skal dere til varme strøk, anbefaler jeg UV-tøy (i tillegg til solfaktor). Funker som transportabel aircondition i tillegg til solbeskyttelse.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 17:28   #14
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solkrem til barn

Jeg kjøpte La roche posay skum solfaktor 50 på apoteket i forrige uka. Det var på salg!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 20:14   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til barn

UV-tøy skal vi også ha, ja. Både liten og stor.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 21:42   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg sverger til Cosmica og Cliniderm (det sistnevnte mest til meg sjøl, men den brukes også ofte på barna).

Samme her + La Roche Posay. Den og Cliniderm er de eneste jeg tåler. Cosmica bruker jeg ikke selv, men av og til til barna.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 21:52   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solkrem til barn

Har pleid å bruke La Roche Posay.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 23:55   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem til barn

Den der La Roche Posay - er det den med aerosolspray hvor man slipper å smøre ut etterpå? Hvis ikke, finnes det en slik som er beregnet på barn (altså med fysisk filter og ikke kjemisk og gjerne også med bedre slitestyrke)? Svigermor har en slik, men hun visste ikke om den kun ble anbefalt til voksne. :øyner et lite håp om å spare 20 min på å smøre 4 kids hver morgen:

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-14, 12:28   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem til barn

Til ungene bruker jeg La Roche-Posay Anthelios Dermo-Kids med spf50+. Begge to har atopisk eksem, og snuppa får i tillegg lett mye soleksem, og denne er den beste vi har funnet som ikke irriterer huden altfor mye. Parabenfri og parfymefri er den også.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no