Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkebølge?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-16, 18:13   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkebølge?

Jeg har iallefall blitt fristet til å strikke igjen etter å ha meldt meg inn i koftegruppa og den gruppa for oss som strikker Nancykofte på FB.

Jeg strikket mange gensere på 80-tallet. For de som har levd noen år og husker disse pusegenserene som datteren til Dorte Skappel tar æren for nå...

Jeg holder på med en Nancykofte og ser nå at det finnes uendelige fargekombinasjoner. Utrolig flott inspirasjon. Og så mange fristelser.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 18:31   #22
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkebølge?

Jeg er fersk strikker, jeg lærte å strikke ved å se YouTube-videoer for snart to år siden. Jeg tror ikke det er gjengs oppfatning at det er kult, jeg får helst høre at det er kjerringsyssel. Men jeg tror internett er en av forklaringene til strikkebølgen. Tidligere måtte man i garnbutikkene for å finne inspirasjon fra Sandnes og Dale og de der, og oppskrifter i Hjemmet og Familien. Veldig kjedelig, og en god dose usexy design. Nå har vi Ravelry, som gir masse inspirasjon, langt unna gøy på håret-oppskriftene man måtte nøye seg med tidligere. Og så har nettbutikker gitt tilgang på garntyper man ikke ante at fantes en gang, med kasjmir og yak og whatnot. Det blir jo litt ny giv av sånt.

Moren min har strikket daglig i 50 år. Hun synes det er kjempegøy med min nye strikkedille, for jeg kommer jo trekkende med så mye nytt og gøy, som hun ikke ante at fantes. Og nye teknikker, som magic loop og Judy's magical cast on. Ting vi fanger opp i podder og insta, med mye inspirasjon utenlands fra.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 18:41   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkebølge?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det jeg har undret på er hvor alt som produseres blir av? Jeg synes ikke folk bruker flere strikkeplagg nå enn før.

Heh, jeg tenkte det motsatte sist uke, da det var kaldt. Det så ut som om alle barna i barnehagen var hjemmestrikka. Det var strikkedresser og -gensere over alt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 18:46   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkebølge?

Jeg har alltid strikket og det er mer enn ti år siden jeg startet min første blogg om strikking.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 19:32   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkebølge?

Jeg er vokst opp med en strikkende mor og en strikkende mormor, så jeg har strikka siden tidenes morgen og lenge før det ble in.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 22:01   #26
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Strikkebølge?

Jeg begynte å strikke i 2009, og har inntrykk av at strikking har vært trendy siden før den tid.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 22:43   #27
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkebølge?

Bølge og bølge. Det er blitt mer av det, men det er også blitt mer av annet håndverk, som egendyrking av grønnsaker, søm av egne klær, surdeig og ølbrygging. Det henger sammen.

For min del er det helt irrelevant. Jeg har strikket mye i 25 år, og det har ikke blitt særlig påvirket av trenden. Men det er klart det er stas at det er blitt så mye mer utvalg av garn, oppskrifter, utstyr og annet gøy. Også er det selvsagt hyggelig på strikketreff.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 10:45   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkebølge?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Bølge og bølge. Det er blitt mer av det, men det er også blitt mer av annet håndverk, som egendyrking av grønnsaker, søm av egne klær, surdeig og ølbrygging. Det henger sammen.

For min del er det helt irrelevant. Jeg har strikket mye i 25 år, og det har ikke blitt særlig påvirket av trenden. Men det er klart det er stas at det er blitt så mye mer utvalg av garn, oppskrifter, utstyr og annet gøy. Også er det selvsagt hyggelig på strikketreff.

Det er veldig sant. Det ser jo eigentleg ut som om det er meir av gamle håndverk på hobbybasis.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 10:49   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkebølge?

Jeg strikket endel som tenåring og ung voksen, men så gikk det i glemmeboka i mange år. Så for min del, har strikkebølgen mint meg på hvor fint det er å strikke og det er den direkte årsaken til at jeg har begynt igjen de siste par-tre årene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no