Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tubeskjerf som ligger pent?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 08:39   #1
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tubeskjerf som ligger pent?

Svigerinne ønsker seg tubeskjerf til jul.

Jeg vil strikke av Alpakka fra Sandnes, da jeg plutselig har det til overs.

Noen som har en som er relativt enkel, men likevel fin, å anbefale? Kan ha mønster, men ikke fletter

Synes så mange av disse ikke ligger spesielt pent..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 16:34   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tubeskjerf som ligger pent?

Det var en oppskrift her nylig, hvor man tvinner maskene på pinnen en gang før man fortsetter å strikke rundt og rundt. Det ligger ganske pent. Surfer fra tlf og finner ikke oppskriften nå. I oppskriften bar det ribbestrikk, men man kan jo strikke det som man vil.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 16:50   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tubeskjerf som ligger pent?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Det var en oppskrift her nylig, hvor man tvinner maskene på pinnen en gang før man fortsetter å strikke rundt og rundt. Det ligger ganske pent. Surfer fra tlf og finner ikke oppskriften nå. I oppskriften bar det ribbestrikk, men man kan jo strikke det som man vil.

http://strikkelidenskap.no/2012/09/3...til-smafolket/

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 22:12   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tubeskjerf som ligger pent?

Hmm. Den kunne gått an..

Mener å ha sett noen som er bare strikke som en lang, smal tube, og vevd sammen så man ikke ser skjøten.. Da strikker man jo i lengden, og kan justere lengden etterhvert. Og alt blir i glattstrikk, men det kan jo være enkelt og pent det?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 22:23   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tubeskjerf som ligger pent?

Lurer på om ikke Pickles har en slik oppskrift?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 08:53   #6
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Tubeskjerf som ligger pent?

En smart ting å gjøre for å få en hals til å ligge pent er å vri den en gang før du syr eller strikker sammen, da legger den seg mer naturlig syns jeg. Pleier å gjøre det hvis jeg ikke strikker halsen rundt og rundt (det fins en metode for dette også, for eksempel denne som strikkes som en moebius, den er hakket mer avansert)

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no