Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-16, 08:33   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Er det risikosport? Reiser kun med håndbagasje.

Det er snakk om tidlig mandags morgen. Toget går 0535 og har forventet ankomst 0645 , flyet går 0730. Alternativet er å kjøre selv, men det er meldt snø og jeg blir da så usikker på kjøreforholdene. Det er snakk om fra fly fra Værnes til Oslo.

Hva ville du gjort? Flytaxi er vurdert også, men redd den vil ha et skrekkelig tidlig hentetidspunkt. . Flybuss går også, men jeg bor noen mil Sør for byen så det blir da litt mer komplisert.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 08:43   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Dersom toget er pålitelig, ville jeg tenkt at det var nok tid.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 09:20   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

På værnes ville jeg gjort det.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 09:31   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

3 kvarter skal jo være nok, selv om sikkerhetskontrollen av og til har laaang kø.

Ang. snø, så er jo E6 ut til Værnes den best vinterdriftede veien i strøket. Dersom kjøreforholdene der er dårlige, så går neppe flyene. Så snøen der ville jeg ikke ha tenkt på.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 09:36   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

3 kvarter skal jo være nok, selv om sikkerhetskontrollen av og til har laaang kø.

Ang. snø, så er jo E6 ut til Værnes den best vinterdriftede veien i strøket. Dersom kjøreforholdene der er dårlige, så går neppe flyene. Så snøen der ville jeg ikke ha tenkt på.

Det er mest at jeg er litt panisk ifht bilkjøring om det er glatte forhold. Men jeg skal jo hjem igjen fra flyplassen også og lander på kvelden , da vil det være mest praktisk å ha bilen der.

Men mener å ha lest at E6 skulle Være stengt på nettene pga noe arbeid med tunneler, hvor finner jeg mer info om dette? Gammelveien er vel fin den også, men må kanskje beregnet litt mer tid da om jeg skulle kjøre?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 09:45   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Normalt vil det gå greit, men om det er krise å miste fly ville jeg nok vært skeptisk.
Sikkerhetskontrollen i den tida kan ta litt tid og det er jo noen minutter å løpe fra togstopp og inn. NSB og pålitelighet er jeg ikke alltid veldig trygg på, selv om det stort sett går bra.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 09:47   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Det er mest at jeg er litt panisk ifht bilkjøring om det er glatte forhold. Men jeg skal jo hjem igjen fra flyplassen også og lander på kvelden , da vil det være mest praktisk å ha bilen der.

Men mener å ha lest at E6 skulle Være stengt på nettene pga noe arbeid med tunneler, hvor finner jeg mer info om dette? Gammelveien er vel fin den også, men må kanskje beregnet litt mer tid da om jeg skulle kjøre?

Men E6 er ikke glatt. Den driftes for å være snø- og isfri.

Jeg husker ikke om noen av tunnelene er døgnstengte eller bare nattstengte. Det står på Vegvesenet sine nettsider, under trafikkvarsler, tror jeg.

Gamleveien tar en god del lenger tid, men det er jo i så fall bare deler av strekningen du må kjøre om den.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 09:51   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Det er mest at jeg er litt panisk ifht bilkjøring om det er glatte forhold. Men jeg skal jo hjem igjen fra flyplassen også og lander på kvelden , da vil det være mest praktisk å ha bilen der.

Men mener å ha lest at E6 skulle Være stengt på nettene pga noe arbeid med tunneler, hvor finner jeg mer info om dette? Gammelveien er vel fin den også, men må kanskje beregnet litt mer tid da om jeg skulle kjøre?

Ja tunnelene er stengt og omkjøring er litt mer kronglete, men det er ikke snakk om vanskelig omkjøring. Ved snø vil jeg tro at den holdes bra ryddet siden all trafikken skal føres dit.
Ekstra tid må du nok beregne.

Jeg hadde nok valgt å kjøre og beregnet god tid ved slike avganger. Dvs det er det jeg bruker å gjøre. Bussalternativ for oss ville gitt samme knappe margin som du får med tog.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 10:13   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Takk for svar dere. Jeg heller nok mest mot å kjøre ja, kjenner jeg. Som dere skriver så er jo veien godt vedlikeholdt . Hvor langt tid beregner jeg fra Trondheim med omkjøring via gammelveien?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 10:27   #10
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Tre kvarter på Værnes går helt fint uten innsjekk på bagasjen. Det går ikke fint om toget er forsinket...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 10:44   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Sjekk inn på forhånd, ta tog, rett i sikkerhetskontroll. Kommer til å gå finfint.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 10:53   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

På Værnes hadde jeg lett gjort det. Vi pleier å ha kortere marginer, i rushen. Har gått fint i årevis ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 11:07   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Jeg har hatt litt uflaks og foretrekker 60 min før uten Flex billett, det skyldes også at jeg prøver å unngå å bli så stresset, og at jeg møter ikke sympati eller særbehandling når jeg kommer under en time før avgang og trenger å snike. Jeg foretrekker heller taxi til flybuss så tidlig på morgenen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 11:09   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Jeg tror også det går fint, men NSB bør være veldig presis og det er de ikke alltid der.
Det er noen meter å løpe fra toget og sikkerhetskontrollen på Værnes kan være enten helt ok eller langsomme greier i den tiden, men sjeldent mer enn 15 minutter venting. Det var vel 13 min sist jeg reiste.

Men det går bra om NSB er punktlige.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 15:59   #15
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Vel vel, snøen kom brått på i dag så fikk da virkelig prøvd meg på kaosføre på E6. Det var ikke morro. Krysser fingrene for at det jobbes godt med veiene i natt. Kjenner jeg meg selv det ombestemmer jeg meg I morgen tidlig og satser på toget om det er fortsatt snøkaos.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 09:17   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

45 minutter er sikkert nok. Mannen tar fly fra Gardermoen hver mandag morgen, og har 37 minutter fra flytoget kommer til flyet går. Har alltid gått helt fint, han har rukket det hver gang. Og i Trondhjem går det sikkert enda raskere?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 12:57   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Jeg har også reist med det toget og fly til samme tid, og det har gått fint. Hender det er litt kø akkurat på den tiden på mandag, men er du først gjennom så er du omtrent på gate. Flest reisevante folk på den tiden, så det går ganske smidig.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 17:10   #18
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Ble så jeg kjørte denne gangen, det var oppholdsvær og veiene omtrent helt bare. Kom meg sannelig opp kl 0430 uten problemer også, det var jeg også usikker på.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 17:35   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

Jeg beregner aldri noe mer enn 30 min på Værnes, og så langt har det gått bra hver gang. :bankibordet: Reiser uten baggasje og har FastTrack, så det hjelper. Men flyplassen er jo så liten og søøøt!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 19:56   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til flyplass med ankomst 45 min før flyavgang?

På værnes bør det holde, spesielt på den tiden på døgnet. Jeg ville muligens sjekket på avinor sine sider om det er charterfly som også skal ta av i samme tidsrom, for da kan det være endel mer kø på sikkerhetskontrollen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no