Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

FPs beste glutenfrie oppskrifter

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-16, 21:41   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

FPs beste glutenfrie oppskrifter

Del ivei!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 22:01   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter.

Paleo Chocolate Raspberry Ganache Cake har jeg laget mange ganger, og den er utrolig god!
The Best Flourless Brownies Recipe veldig mektige og veldig god.
Perfect Paleo Chocolate Chip Cookies er en annen favorit

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 16-02-16 kl 22:13.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 00:13   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jeg har begynt å bake en god del glutenfritt pga en nær kamerat som har cøliaki. Jeg har egentlig best erfaring med å bare bytte ut melet med glutenfritt mel altså.
Har ikke forsøkt å lage middager med hvit saus enda. Kan man bare bytte melet der også tro?

Vel, bytte rut melet altså.
Kan anbefale en kake fra manuela. Licorice chocolate cake. Wow! Den er veldig, veldig god.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 01:06   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg har begynt å bake en god del glutenfritt pga en nær kamerat som har cøliaki. Jeg har egentlig best erfaring med å bare bytte ut melet med glutenfritt mel altså.
Har ikke forsøkt å lage middager med hvit saus enda. Kan man bare bytte melet der også tro?

Vel, bytte rut melet altså.
Kan anbefale en kake fra manuela. Licorice chocolate cake. Wow! Den er veldig, veldig god.

Min erfaring er at det har veldig mye å si hvilken melblanding man bruker når man baker glutenfritt. Jeg får for eksempel ikke tak i Jyttemjøl eller Schar her i UK, og Dove's mel har jeg dårlig erfaring med...
Gjærbakst har jeg i grunnen gitt opp.

Må se nærmere på den kaken tror jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 02:19   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Her skal jeg henge! Jeg fikk nettopp denne boken, og gleder meg til å teste ut. Hun skriver bl.a. endel om erfaringer med de ulike meltypene, og hva som passer best til ulike ting.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 07:38   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Vi jevner all saus på maisenna, Mjau, jeg synes det fungerer godt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 09:57   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jeg bruker rismel til hvit saus i type lasagne og fiskegrateng, det funker veldig bra.

Min erfaring er også at meltype har en del å si, så å bare bytte hvete med glutenfritt går ikke alltid, men i kaker går det veldig greit å bytte med glutenfri melblanding, f.eks. I gjærbakst synes jeg en må gjøre litt mer triks, kan godt bruke blandinger men bør f.eks. tilsette Fiberhusk for å få litt luftig bakst.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:26   #8
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Toro melblanding (fin kakemiks) gir tørrere resultat i kaker/kjeks, mens semper gir litt saftigere/seigere resultat. Jyttemel (blå) gir også et tørrere resultat. Jeg velger meltype med tanke på dette til f.eks. julebaksten. Jeg er fortsatt relativt fersk på glutenfri baking, og er ikke helt ferdig med å prøve meg fram i forhold til meltyper og blandingsforhold enda, men jeg gjorde meg gode erfaringer med julebaksten.

Til sauser bruker jeg jyttemelet i den oransje pakken. Det er helt tilfeldig at jeg endte opp med det, men jeg syns det fungerer godt.


Sist redigert av ElinM : 17-02-16 kl 11:45. Årsak: La til litt mer
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:45   #9
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jeg synes Toro Fin Kakemiks fungerer best som 1:1 substitutt for siktet hvetemel i småkaker, formkaker etc.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 10:50   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Ah, denne må jeg følge med på

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 12:48   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jeg er lei av eksperimentere med diverse melblandinger som ikke fungerer særlig bra så jeg holder meg stort sett til malte mandler og kokosmel, og gf mel fra Dove's farm om jeg bare trenger bittelitt mel i en oppskrift.

Fikk forresten oppskrift her inne på en fantastisk god og enkel rullekake av potetmel. Den må jeg rote fram.

Gleder meg til å flytte til Norge så jeg kan prøve ut flere av oppskriftene i kokeboken min Gøy med glutenfritt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 13:17   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Rullekake
Den har jeg laget mange varianter av, sjokolade fylt med kokoskrem og kirsebærsyltetøy, sjokolade fylt med tyttebærkrem, uten sjokolade fylt med bær og kokoskrem og dekket med marsipan.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:50   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jyttemel passer dårlig i kaker, det inneholder for mye bokhvete som har en bitter smak.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 17:55   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jeg bruker bokhvetemel til pannekaker. Det har jo en særegen smak, men er ok i pannekaker syns jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 18:02   #15
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jeg bruker schar melmiks b til alt

(Jeg er baker)

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 18:54   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg bruker schar melmiks b til alt

(Jeg er baker)

Du har ikke tilfeldigvis en god oppskrift på brød eller rundstykker?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 19:16   #17
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Du har ikke tilfeldigvis en god oppskrift på brød eller rundstykker?


Skal legge ut oppskrift på rundstykker når jeg bare kommer hjem (på sykehuset nå)

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 19:17   #18
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Jeg kan virkelig anbefale denne bloggen og kokeboken http://glutenogmelkefri.com

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 19:48   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Har nokon ei god oppskrift på gluten- og melkefrie boller? Fått i oppdrag å bake for skulen og eg er litt rusten.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 20:11   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FPs beste glutenfrie oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Har nokon ei god oppskrift på gluten- og melkefrie boller? Fått i oppdrag å bake for skulen og eg er litt rusten.

Denne har fungert ganske greit.
http://www.tine.no/oppskrifter/bakst...tenfrie-boller

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no