Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det skal så lite til

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 19:31   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal så lite til

Idag har vært en hyggelig dag. Først fikk jeg en mail fra en i prosjektgruppen min som lurte på hvordan det sto til med meg og gledet seg til jeg kom tilbake. Hun savnet meg og det gode humøret mitt. Så ringte det på døren, og der sto naboen med en boks med nyplukkede kantareller. Om jeg ville ha? Hun ble invitert inn på kaffe, og mens min eldste passet hennes yngste fikk vi slappe av litt.
Idet hun går ut døren, kommer en annen, god nabo inn for å hilse på meg.

Det skal så lite til! Hva har vært ditt lyspunkt idag?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 19:37   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Det må være når poden fant ut at han skulle lage teater for meg og lillesøster. Han styrte på og ordnet, og jo mer ablegøyer han laget, jo mer storlo lillesøster. Det gikk i fra et skikkelig kaos til ren idyll i løpet av et par minutter.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 19:43   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Det var jo en dag med fullt av små lyspunkt, Safran. Så deilig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 19:45   #4
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det må være når poden fant ut at han skulle lage teater for meg og lillesøster. Han styrte på og ordnet, og jo mer ablegøyer han laget, jo mer storlo lillesøster. Det gikk i fra et skikkelig kaos til ren idyll i løpet av et par minutter.

Jeg leste peoden ved første øyekast. Lurte litt på hva som foregikk i den adriennske heimen.

Litt påvirket av sjargongen her inne

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 19:58   #5
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det skal så lite til

Så deilig!

Mitt lyspunkt i dag må være at oldeforeldrene tilbød seg å ha barna på overnatting, og vi trenger ikke hente dem før i morgen ettermiddag. Det passer veldig bra siden vi får venner på besøk i kveld. Da kan vi drikke vin med god samvittighet og sove leeenge i morgen.

Muskat er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:08   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg leste peoden ved første øyekast. Lurte litt på hva som foregikk i den adriennske heimen.

Litt påvirket av sjargongen her inne

Jeg vet, jeg tror jeg må finne et nytt kallenavn på gutten. Han er jo definitivt ingen peode.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:11   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det skal så lite til

Først kom en venninne for å sjekke ut de nye barnerommene. De minste "flyttet" endelig inn denne uken! Så kom enda en venninne med barn, og enda en.Da var vi ti stykker her, og mannen min fabt heldigvis ut at han kunne gå å handle til helga selv
Koslig besøk og ingen helgehandling=Super dag

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:24   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det skal så lite til

Vi har vært inne i hele dag fordi Snuppa har vannkopper. Hun er i fin form, og ville helst ut hele tida, så tiden har blitt brukt til å underholde henne. Lyspunktet var da mannen forsynte seg av middagen og sa: Dette er virkelig god mat, tusen takk!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:30   #9
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det skal så lite til

Helt enig! Det er ikke så mye som skal til.

Mitt store lyspunkt i går, var når storesøster kom inn med kvelds og varm kakao til meg. Jeg hadde vondt i foten, så jeg hadde bare med å sitte på sofaen, så skulle hun pleie meg.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:32   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Jeg har igrunnen hatt en hyggelig dag, vi har vært hos svigerfamilien og innom 8-årsbursdag. Det var igrunnen et lyspunkt når Even imponerte slektningene med at han kunne lese.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:34   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Det hørtes deilig ut, safran.

Min dag har også vært fin. Mannen min er bortreist i helgen, og som gressenke har jeg liksom ingen andre planer for dagen enn å pusle rundt med Lillegutt. Lave forventninger og få planer gir gjerne gode, avslappede dager. I dag har dessuten foreldrene mine vært innom (noen timers ventetid før de skulle videre til Kreta), og dem har vi ikke sett siden sommerferien, så det var veldig hyggelig. Lillegutt og jeg bakte scones til de kom, og han var en begeistret og beleven vert.

Nå har han nettopp sovnet etter et langt og hyggelig bad og et kapittel i "Mormor og de åtte ungene", jeg har snakket med mannen min på telefonen og sitter nå og vurderer om jeg skal sette på en film eller lignende, eller bare bli sittende i sofakroken med laptopen på fanget. En kanne kaffe trenger jeg uansett først. Og kanskje en sjokoladebit.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:36   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det skal så lite til

Pakken fra Angelique.

Jeg glemte helt å snyte meg i et helt kvarter!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:15   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Tja. Det må vel være når jeg fant igjen kreket mitt etter at hun hadde tatt seg en uautorisert spasertur i skolebygget.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:20   #14
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Dagens lyspunkt var da jeg sovnet i min nyinkjøpte Fatboy med lillesøster i armene. Etter en halvtime var jeg som et nytt menneske, og lunta hadde vokst mange cm.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:39   #15
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det skal så lite til

Høres ut som en svært koselig dag Safran....

(Hvorfor får jeg alltid lyst til å bake når jeg ser nicket ditt, tro? :hm: )

Dagens lyspunkt her har vært at Ihne var bedt i bursdag til en liten barnehagevenninne....Mammaen til venninnen har vært modig nok til å si at jeg ikke trengte å ta med noe, hun skulle ordne slik at også Ihne kunne spise bursdagskake....Jeg var litt spent, men da vi kom var det ikke bare melkefri sjokoladekake, men også muffins og gelebåter, samt diverse melkefritt snacks...Ihne var litt forbauset over å kunne forsyne seg med nesten alt hun også...Og slikt gleder en mamma - at noen bruker tid og energi på å tilrettelegge for alle....

(Jeg tilbød meg altså i utgangspunktet å ta med melkefrie alternativer til Ihne, men vertinnen la tingene slik tilrette at det var en ren fryd...Og det har nok tatt litt ekstra tid for henne. I tillegg hadde hun tatt vare på alle innholdsfortegnelser og oppskrifter, slik at jeg kunne dobbeltsjekke i tilfelle hun hadde oversett noe. Jeg var helt imponert, jeg.... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:42   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Det hørtes jammen ut som en strålende dag Safran!

Min dag ble super når jeg fikk deilig biff-middag av min kjære. Jeg har nemlig vært tannlegen i dag.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:04   #17
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Det skal så lite til

I dag har det jammen ikke vært noen lyspunkter.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:10   #18
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Vår har vært super, har kost oss med ungene i hele dag, besøkt min far på hytten og spist deilig raclette ikveld.
I tillegg har det gått veldig bra i butikken, så jeg er veldig fornøyd!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 23:52   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det skal så lite til

Dagens første lynspunkt: Ungene sov til 9! (Og vi var på fest i går)

Dagens andre lyspunkt: Barna og fetteren deres som sitter i baksetet og synger Alle fugler av full hals etter en lang og deilig søndagstur. Etterfulgt av boller og sofakos for de voksne, mens barna lekte ute i sandkassen. Idyll.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no