Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 20:26   #41
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Wow, dette ser jo veldig, veldig bra ut! Gleder meg til å følge med!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 20:28   #42
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

For et nydelig hus og så flinke dere er! Gleder meg til å se mer!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:12   #43
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Takk til dere siste som har vært innom! Ble en rolig dag i går, ingen av oss orket å løfte en finger, så vi har ikke vært i heimen før i ettermiddag/kveld. Bilder kjem.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:14   #44
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Så utrolig flinke og effektive dere er! Gleder meg til nye bilder.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:21   #45
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

ÅÅhhh!

Denne tråden har gått meg hus forbi. Så fint dere får det! Den spisestuen ble kjempelekker, hva har du brukt på bordplaten?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:39   #46
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Denne tråden har jeg ikke fått med meg, og jeg elsker oppussingstråder. Det blir knallfint!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:54   #47
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

ÅÅhhh!

Denne tråden har gått meg hus forbi. Så fint dere får det! Den spisestuen ble kjempelekker, hva har du brukt på bordplaten?

Vi fjernet rett og slett den originale bordplaten og laget en ny av restene etter benkeplaten på kjøkkenet, 40 mm dansk, svart eik, slik at det står i stil. Spisestuen skal stå på kjøkkenet og det matcher jo nå perfekt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 22:21   #48
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Opplegg for alt det elektriske er klart, har valgt å legge så mye som mulig skjult nå som vi har muligheten - genialt med elektrikersvoger!





...og vi begynner å få vegger:

Vårt soverom (se bort fra grell og skeiv lysekrone som skal bort!!)



Bøllen
Fikk ikke tatt stort her, opprinnelig også bare tenkt panelplatter på denne veggen, men vi har bestemt oss for å kle hele rommet.


Bråkebøtta

Veggen til høyre her skal gipses og tapetseres, leter i disse dager etter en litt søt blomstertapet eller noe, ønsker ikke typisk barnetapet - forslag tas imot med takk!

Ble umalte panelplater denne gangen, så jeg har litt av en malejobb for meg når platene er på plass, men det er greit nok - så er det lettere å matche farger ifht. til de gamle veggene som uansett skal males.
Skal isolere og snekre på plass de siste platene i morgen tenker jeg, så da kommer det noen flere bilder da; rakk ikke ta så mange før vi spant hjemover (til svigermor) i kveld.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 22:50   #49
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Husker ikke om jeg har kommentert i denne tråden før, men jeg har fulgt interessert med. Dette blir kjempeflott - og for et tempo!

Jeg var ute etter slike umalte panelplater nå nylig, men de var visst sluttet med slikt her i byen. Synes det er like greit å male de selv, og få den fargen man vil ha.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 12:12   #50
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

abonnerer

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:44   #51
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Husker ikke om jeg har kommentert i denne tråden før, men jeg har fulgt interessert med. Dette blir kjempeflott - og for et tempo!

Jeg var ute etter slike umalte panelplater nå nylig, men de var visst sluttet med slikt her i byen. Synes det er like greit å male de selv, og få den fargen man vil ha.

Det er helt sant! Det er litt arbeid, men så blir det i allefall ikke noe krøll med farger og sjateringer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:44   #52
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Her er Bøllen ferdig "platet" fra alle vinkler, og litt av gangen.






Dør inn til Bøllen til høyre her og vårt soverom rett frem

Fikk kjøpt to 10-literspann med maling i dag, ett med "Lys antikk" og ett med "Refleksjon". Har begynt å male Bøllens rom og har bare to vegger igjen med strøk nummer to, så er det klart til listing - valgte Refleksjon til hans og Bråkebøttas rom. Lys antikk står nok bedre til tapeten på vårt rom, og så får vi se hva det blir til i gangen. Vi kler 2/3 av gangen med de samme platene, men utenfor pipa/brannveggen kler vi med gipsplater, og siden det allikevel må sparkles og males, har jeg fundert på om ikke vi skal tapetsere det stykket med en litt "sprelsk" tapet for å få litt spill i gangen!??






Blir jo litt av de samme bildene her, men ...dere får blunde dere som synes det evt. er kjedelig!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 11-12-09 kl 21:50.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:18   #53
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Dere kommer til å få det griselekkert, rett og slett.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:19   #54
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Sprelsk tapet høres bra ut, synes jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:38   #55
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Ja, kom med forslag!!!

Tror det blir nokså fint til slutt - endelig kan vi gjøre alt vi vil og nesten gjøre alt nytt, selv om huset er gammelt. Det er så utrolig moro, selv om det innebærer mye arbeid også.

I morgen skal vi på IKEA for å handle inn en del småtteri til diverse rom mm., gleder meg til å få enda mer på plass.

Har forøvrig malt både kjellerstue og vindfang også, må få lastet opp før- og etterbilder av det.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 22:43   #56
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Utrolig flott! Jeg forelsket meg helt i spisestuen, og fargen på kjøkkenet var helt perfekt!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:06   #57
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Enig med Molo - er det lov å innrømme at man er litt misunnelig?
Du/dere har veldig god smak - helt min stil! Det er så fint å blande nytt og gammelt. Virkelig fint resultat med den spisestua, og veggene på kjøkkenet.
Vi har også lys pastellblå på kjøkkenet (fliser, gardiner, håndklær), det er en delikat farge!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 18:10   #58
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd



Så har jeg endelig funnet og bestilt tapeten som skal pryde en av veggene på Bråkebøttas rom:


Har lett i en evighet, visste hva jeg ville ha, men ikke hvor jeg fant det ...og så med ett var den bare der!! Kjipt det er 14 dagers bestillingstid OG jul, slik at den ikke kommer før i midten eller slutten av januar, men det får bare være - for det er ingen over og ingen ved siden!!

Et annet er at sofaen vår kom i dag, så nå nærmer det seg virkelig klargjøring for innflytting. Fikk byttet salongbordet som var skadet da vi fikk det også etter jobb i dag, brikkene faller på plass.

På tirsdag fikk jeg malt Bråkebøttas rom ferdig, nå gjenstår bare gangen som vi skal ta i romjulen, hvis jeg ikke får ånden en av dagene tett opptil julaften da. Mannen skal mure ferdig i gangen i dag, og begynner på listingen i morgen. Vi regner med å flytte sengene og det viktigste av klær/garderobe til lørdag, så får vi første natten i huset natt til søndag!

Bilder kommer - av både malt rom, sofa og alternativer for tapet i gang/trapp.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 18:12   #59
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Enig med Molo - er det lov å innrømme at man er litt misunnelig?
Du/dere har veldig god smak - helt min stil! Det er så fint å blande nytt og gammelt. Virkelig fint resultat med den spisestua, og veggene på kjøkkenet.
Vi har også lys pastellblå på kjøkkenet (fliser, gardiner, håndklær), det er en delikat farge!

Takk for veldig koselig tilbakemelding! ...ja, til dere alle!!

Å gjøre nytt av gammelt synes jeg er supert, de utroligste ting kan få nytt liv og blir så flott, og man får gjerne noe helt spesielt og originalt ut av det!! Å kombinere med nytt, enkelt/spinkelt/rene linjer mot mer snirkler og massive møbler er veldig effektfullt!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 18:13   #60
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Villaliv - en slags interiør- og oppussingstråd

Det blir utrolig flott. Litt misunnelig ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no