Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kuldekrem til barn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 00:25   #1
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Kuldekrem til barn

Kan dere anbefale en god kuldekrem til barn?

Den må ikke lukte for mye, det gjelder parfyme og eteriske oljer, og selvsagt ikke inneholde farlige stoffer.
Vi har Babyline Ansiktskrem, men den lukter oppkast

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 00:27   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Vi bruker Ceridal? HVit tube med grønn skrifte fra apoteket. Anonym lukt og helt uten vann.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 00:29   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Jeg bruker den fra forever living. Den er helt uten vann. Gule og hvite tuben. Men den selges ikke i butikk da...

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 00:30   #4
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi bruker Ceridal? HVit tube med grønn skrifte fra apoteket. Anonym lukt og helt uten vann.

Den pleide vi å bruke også. Godt fornøyd med den.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 00:53   #5
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Jeg spør i uvitenhet, går det an å bruke vanlig vaselin som kuldekrem? Den inneholder jo ikke noe annet enn petrolatum? Jeg gjorde nemlig det på mandag når jeg ikke fant noe annet, men da var de jo ikke ute fordi det var så bitende kaldt så jeg aner ikke noe om effekten.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 01:17   #6
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Jeg tror det er like bra, om ikke bedre, å vente med å smøre til man har kommet inn fra kulda. Da kan man smøre med hva som helst, for det er fuktigheten som er det viktigste. Hvis man skal bruke kuldekrem riktig (for å unngå frostskader), så skal man jo smøre såpass lenge før man går ut at det er like greit å smøre om kvelden og etterpå (det blir ofte kvelden igjen, det, for vår del). Hvis man smører for kort tid i forveien i fht når man går ut kan det dannes svetteperler under kremen, som igjen kan forårsake frostskader. :fram og tilbake er like langt: Og kulda blir jo ikke mindre bare fordi man har på krem.

Men vi har brukt Weleda sin ett rå, den lukter litt og er seig å smøre ut. Så forsøkte vi Ceridal et år eller to, men den har vel silikon i seg (?), og jeg har endt opp med at vi bruker Ceridal ved ekstrem tørr hud, ellers er det Xomega (aderma sin), og da smører vi når vi kommer inn/om kvelden/når huden er tørr.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 01:26   #7
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Jeg har tidligere brukt Shea balm fra Alliance apotek Sølvkronen. (De sender, om du ikke bor i nærheten) Den lukter ikke så sterkt, og er lett å smøre ut. Den koster rundt 150 kroner, men er utrolig drøy i bruk.
Vi bruker også den fra Weleda, Calendula Wind and weather Cream (fås hvertfall i helsekostbutikk) - men den lukter ganske sterkt.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 05:47   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Bruker Avené cold creme - men ikke før vi går ut i kulda - Smøres på kvelden om vinteren.

Jeg har også hørt at kuldekrem ikke er noe særlig å ha på om vinteren pga manglenden pusteevne for huden eller noe sånn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:20   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg spør i uvitenhet, går det an å bruke vanlig vaselin som kuldekrem? Den inneholder jo ikke noe annet enn petrolatum? Jeg gjorde nemlig det på mandag når jeg ikke fant noe annet, men da var de jo ikke ute fordi det var så bitende kaldt så jeg aner ikke noe om effekten.

Vi smurte på vaselin for å få ekstra effekt ut av solen i våre uvitende ungdomsår.. Så da tenker jeg at det ikek skal brukes.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:24   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Vi bruker kuldekrem fra Dermica. inneholder ikke vann, parfyme eller konserveringsmidler.
Mye lettere å smøre ut en Ceridal.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:07   #11
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Bruker Avené cold creme - men ikke før vi går ut i kulda - Smøres på kvelden om vinteren.

Jeg har også hørt at kuldekrem ikke er noe særlig å ha på om vinteren pga manglenden pusteevne for huden eller noe sånn.

Vi bruker også avene på kvelden slik som dere og det er veldig bra, jeg bruker den også selv, siden jeg har en jobb hvor jeg er mye ute, jeg er foresten stor fornøyd med de fleste avene produktene

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:59   #12
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Jeg bruker climate control fra Dermalogica på jentene nå om vinteren. Den kommer i stiftform og er veldig praktisk, om dog litt dyr.

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:25   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Brukar SebaMed sin. Kjøpes på apoteket. Eg synes den er mindre klissete og lettare å smørje ut enn Ceridal.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:26   #14
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Brukar SebaMed sin. Kjøpes på apoteket. Eg synes den er mindre klissete og lettare å smørje ut enn Ceridal.

En eller annen apotekkjede (Alliance?) har tilbud på denne nå, 2 for 1.
Enig i at den er lett å smøre ut.

Vi bruker den, Ceridal og Avene *tuber her og der*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:45   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Brukar SebaMed sin. Kjøpes på apoteket. Eg synes den er mindre klissete og lettare å smørje ut enn Ceridal.

Det synes jeg også, men ulempen er at den lukter høgg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:47   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Vi bruker ikke. Smører heller hver kveld og da bruker vi Aderma sin Exomegakrem.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:48   #17
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Ceridal her også. Ceridaloljen er helt suveren til eksembarn. Beste oljen jeg har prøvd. Tips til atopikere.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 14:56   #18
mamz76
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 34
mamz76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi bruker Ceridal? HVit tube med grønn skrifte fra apoteket. Anonym lukt og helt uten vann.


Denne anbefaler jeg også

mamz76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 15:19   #19
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Jeg tror det er like bra, om ikke bedre, å vente med å smøre til man har kommet inn fra kulda. Da kan man smøre med hva som helst, for det er fuktigheten som er det viktigste. Hvis man skal bruke kuldekrem riktig (for å unngå frostskader), så skal man jo smøre såpass lenge før man går ut at det er like greit å smøre om kvelden og etterpå (det blir ofte kvelden igjen, det, for vår del). Hvis man smører for kort tid i forveien i fht når man går ut kan det dannes svetteperler under kremen, som igjen kan forårsake frostskader. :fram og tilbake er like langt: Og kulda blir jo ikke mindre bare fordi man har på krem.

Men vi har brukt Weleda sin ett rå, den lukter litt og er seig å smøre ut. Så forsøkte vi Ceridal et år eller to, men den har vel silikon i seg (?), og jeg har endt opp med at vi bruker Ceridal ved ekstrem tørr hud, ellers er det Xomega (aderma sin), og da smører vi når vi kommer inn/om kvelden/når huden er tørr.

Jeg har også forstått at kuldekrem ikke anbefales brukt som påsmøring før man går ut. Det er enkelt å forstå hvorfor hvis man prøver på seg selv. Huden blir iskald og du øker risikoen for frostskader på huden. Mot tørr hud bør man smøre med en god fuktighetskrem om kvelden, og evt. om morgenen. Men altså ikke når man går ut.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 22:34   #20
lisebratlie
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1
lisebratlie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kuldekrem til barn

Vi bruker en kuldekrem fra Forever Living Products som er veldig bra.
Den er med AloeVera og propolis og ble best i test i Sverige i fjord.
Her er link til en nettside som deler ut gratis vareprøve: kuldekrem.info

lisebratlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no