Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Salting av veier

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 13:37   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Salting av veier

Er du for eller i mot?

Her er saltingen i gang. Jeg har en mann som er ihuga motstander, og forbanner seg over all saltinga jevnt og trutt.

Her er det ganske mye snø, og noe av problemet er at de salter, men ikke har kapasitet til å kjøre etter å ta unna etter hvert. Dermed blir det liggende masse sånn "porøs" snø på veien, som gjør kjøreforholdene ganske vanskelige. I fjor døde to ungdommer etter en utforkjøring på akkurat sånn føre. Jeg synes det er ubehagelig å kjøre på, og synes nesten det er bedre å kjøre på hard is/snø. Da vet jeg iallefall hvordan kjøreforholdene er, nå blir det litt mer usikkert.

Jeg ser at det fungerer bedre nede i Stjørdal "sentrum", der det er mindre snø, for da blir det helt bart. I tillegg er vel ikke all denne salten bra for bilene?

Er det så mye verre og vanskeligere å strø?

Her er en del argumenter mot iallefall: http://www.nei-til-salting.com/

Jeg har også fortstått det sånn at Statens vegvesen sier de ikke salter når det er en del snø på veien, men det blir det definitivt gjort her iallefall!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:39   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Her fra Tromsø: http://www.nordlys.no/motor/article4698593.ece

400 tonn salt!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 02-12-09 kl 13:51.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:42   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Jeg syns det er vanskelig å være konsekvent for eller i mot, fordi det kommer helt an på temperaturen og veien om det funker eller ikke. Mange steder i Oslo hadde vært helt ufremkombare uten salting, men jeg ser at mange av veiene der min mor bor på landet ikke hadde behøvd det siden de har jevnere kald temperatur der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:43   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er vanskelig å være konsekvent for eller i mot, fordi det kommer helt an på temperaturen og veien om det funker eller ikke. Mange steder i Oslo hadde vært helt ufremkombare uten salting, men jeg ser at mange av veiene der min mor bor på landet ikke hadde behøvd det siden de har jevnere kald temperatur der.

Men det må jo gå an å gjøre begge deler?
Altså, salte mer i sentrumsnære områder, og mindre på "landet"?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:44   #5
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salting av veier

Jeg er IMOT. Helt klart.

Det er vel ikke akkurat miljøvennlig og det er jo skadelig for bilene. Med mindre man passer på å tektylbehandle og vaske bilen og spyle den under med jevne mellomrom.

Her salter de også selv om det er snø.

På E39/E18 er det vel ikke aktuelt å strø med grus/sand. Men på andre veier synes jeg de kan strø, og ikke bruke salt. Jeg synes nå vi mennesker kan bli flinkere til å kjøre på lovlige og gode dekk.

Vet dette er enkelt og korttenkt løsning. Salting slutter de nok ikke med.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:45   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Og et sted må jo alt saltet bli av? Er det bra for jorda/veiene?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:46   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men det må jo gå an å gjøre begge deler?
Altså, salte mer i sentrumsnære områder, og mindre på "landet"?

Ja, det burde absolutt være mulig å ta hensyn til omkringliggende faktorer. Jeg vet ikke om det også kan være forskjell på hvordan bilene opplever de saltete/strødde veiene?
Noen som vet hvordan strøing virker inn på miljøet? Jeg tenker på støv og slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:48   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Er det bra for jorda/veiene?

Jeg vet at det mange steder hvor det saltes mye har begynt å vokse andre planter som man før kun så på strender, på grunn av det høye saltinnholdet i jorda. Andre planter som ikke er vant til så mye salt dør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:50   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salting av veier

Jeg er ambivalent. Mot fordi det ikke alltid gjør føret bedre, som du sier, fordi saltsuppa trenger ned i jorda og kan ødelegge grunnvannet (skummelt) og fordi det er dårlig for bilene som ruster fortere med saltingen og som igjen gir mindre sikre biler.

For de dagene holka ligger som et speilglatt belegg over hele Trondheim og ingen strøing, antispinn, firhjulstrekk eller piggdekk kan hjelpe deg hjem

Konklusjon: Salting kan unngås så lenge man har ærlig vinterføre med tettpakket sne og minusgrader. Men, ta gjerne frem saltet på de dagene der temperaturen har bikket plussiden på gradestokken og regnet pøser ned!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:50   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det burde absolutt være mulig å ta hensyn til omkringliggende faktorer. Jeg vet ikke om det også kan være forskjell på hvordan bilene opplever de saltete/strødde veiene?
Noen som vet hvordan strøing virker inn på miljøet? Jeg tenker på støv og slikt.

Står litt her: http://miljo.toi.no/index.html?25835

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:26   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Her blir europaveien saltet et godt stykke og det synes jeg er bra. Den er så trafikkert at jeg ikke tror strøing og bare vanlig brøyting hadde vært hensiktsmessig. På riksveien her vi bor saltes det av og til og da særlig ved det føret vi hadde for noe uker siden, tynt islag som var livsfarlig.
Nå har vi hatt et snøfall og har en del minusgrader og nå er det ikke saltet. På småveiene brøytes og strøes det. Det er OK på kalde dager og på veier som ikke er så trafikkert. Hvis det blir mye kjørt på strødd vei så varer ikke strøingen særlig lenge, særlig om ikke det er varmstrødd.

Jeg er veldig glad for saltet en del dager i året, men er også glad for å slippe salt på snøføre og minusgrad-dager. Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig å beregne når saltet skal kjøres ut og når det ikke skal. Været kan jo forandres på null komma niks.

Vi har småveier nå med rent snøføre/sparkføre og det er ålreit å kjøre på i 50 kmt., men jeg kunne ikke tenkt meg det på europaveien hvor det kjøres i 80.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:57   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Men når det er 15 cm snø synes jeg det bør være logisk at man ikke skal salte, men heller brøyte.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:03   #13
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Her fra Tromsø: http://www.nordlys.no/motor/article4698593.ece

400 tonn salt!

De har saltet i flere måneder allerede. Bilene ser ikke ut, og man må til stadighet stoppe for å vaske frontruta fordi man ikke ser ut.
Å drive å salte midt i byen, på bar asfalt, er idioti.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:16   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salting av veier

Tja, i byområdene og på motorveiene, så er jeg for salting, for å strø på islagt asfalt funger ikke. Sanden sklir av, og veiene er like blanke.

Men ut over dette kunne de godt spart litt på det ja. Det ødelegger miljøet og det er skadelig for bilene. Og så er det helt forferdelig å kjøre på veiene når det er saltet... Gørra spruter opp på frontruta, og det legger seg en hinne som vindusviskerne sliter med å ta, med det resultat at man knept ser ut.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:10   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salting av veier

Her jeg bor på tjukkeste Østlandet er jeg helt klart for salting.

Men andre steder er det absolutt ikke nødvendig. Mine besteforeldre bodde i alle år i Østerdalen hvor det stort sett var godt med snø og det ble så og si aldri saltet. Det fungerte helt fint og jeg kan ikke huske noen ubehagelige episoder som følge av mangel på salting.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:14   #16
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salting av veier

For salting. Det er mannens levebrød, så jeg må bare være enig.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:49   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg er IMOT. Helt klart.

Det er vel ikke akkurat miljøvennlig og det er jo skadelig for bilene. Med mindre man passer på å tektylbehandle og vaske bilen og spyle den under med jevne mellomrom.

Her salter de også selv om det er snø.

På E39/E18 er det vel ikke aktuelt å strø med grus/sand. Men på andre veier synes jeg de kan strø, og ikke bruke salt. Jeg synes nå vi mennesker kan bli flinkere til å kjøre på lovlige og gode dekk.

Vet dette er enkelt og korttenkt løsning. Salting slutter de nok ikke med.

En bil som er godt behandlet og har en gjennomtenkt konstruksjon i utgangspunktet blir det beste. Det er en del ting som kan ruste som ikke lar seg etterbehandle på noe vis også. Det man videre kan si er at en god sjekk etter rust ved jevne mellomrom også er en løsning, slik at evt. påbegynt skade kan fikses før det blir et problem og evt. behandle det området.

Problemet med å spyle er at man ikke kommer godt nok til. En del steder hvor det legger seg salt kan det være nesten umulig å komme til via spyling - det er f.eks. deksel som må monteres av.

For meg virker saltingen overdreven. Mange plasser har det fungert helt greit bare ved å brøyte. Mulig saltingen har en "lengre effekt" - salt heller 1 gang i stedet for å brøyte 2-3 ganger...

Tar man svært trafikkerte veier i høy hastighet kan man litt mer se hensikten, type E18 og E6 rundt Oslo. Skjer det noe på disse veiene er det ganske store konsekvenser og det er alt for mange som anser hastigheten som det man i minimum må kjøre i, uansett veiforhold, samt ellers overdreven tro på egne kjørekunnskaper og kjøretøyet.

Mange steder kan man også spørre om gevinsten av pikkfrie dekke tapes helt av all saltingen, både i henhold til støv og slitasje (salt skal i teorien kunne øke slitasjen ganske mye...).

I stedet for at det nå brukes ressurser på å finne varebiler der eierne har flyttet veggen i bilen 10 cm for å kunne sitte på skikkelig vis (og med økt sikkerhet) ville jeg heller sett mer tekniske kontroller, der man har fått bort en del biler med dekk som er alt alt alt for dårlige. Problemet er også at mye lovlig også er alt for dårlig - spesielt de som har kjørt med sine piggfrie vinterdekk gjennom ( i hvert fall store deler av) sommeren.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:50   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

For salting. Det er mannens levebrød, så jeg må bare være enig.

Tja, produserer han saltet eller kjører han bilen? Mindre salting gir behov for mer brøyting, så det kan gå ganske opp i opp vil jeg tro?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:51   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

De har saltet i flere måneder allerede. Bilene ser ikke ut, og man må til stadighet stoppe for å vaske frontruta fordi man ikke ser ut.
Å drive å salte midt i byen, på bar asfalt, er idioti.

Det går noen dunker spyleveske i løpet av vinteren ja, men frontruta skal ikke være noe problem med spyleveske + ok viskere. Kanskje på tide å bytte viskerne?

*huske at jeg skal kjøpe ny visker til bakruta*

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 22:53   #20
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Salting av veier

Jeg er i mot salting på fortau. Når det ligger så mye salt at det knaser under føttene, har det gått for langt, altså. Støvlettene mine blir ødelagt!

Men sånn over til det egentlige temaet:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no