Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Det er bra det gikk godt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 23:41   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Ja, hun får sikkert samfunnsstraff ved mordtiltale. :råll:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:44   #2
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, hun får sikkert samfunnsstraff ved mordtiltale. :råll:

Uansett hva slags straff hun får så fortjener hun ikke å gå ustraffa. Det står i nesten alle lovverk over alle land at så lenge personen var gal i jerningsøyeblikket så skal dem ikke straffes. Og desverre er det sikkert det som blir å skje nå.
Det virker som vi er ganske uenige på dette området, så det er i grunn bare å sette strek der. For enige blir vi nok sikkert ikke. Og da ender det sikkert bare opp med mye kjeft og bråk
Nå skal jeg ta kveld, du får ha en god natt

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:48   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Uansett hva slags straff hun får så fortjener hun ikke å gå ustraffa. Det står i nesten alle lovverk over alle land at så lenge personen var gal i jerningsøyeblikket så skal dem ikke straffes. Og desverre er det sikkert det som blir å skje nå.
Det virker som vi er ganske uenige på dette området, så det er i grunn bare å sette strek der. For enige blir vi nok sikkert ikke. Og da ender det sikkert bare opp med mye kjeft og bråk
Nå skal jeg ta kveld, du får ha en god natt

Du antar vel ikke det er straff i seg selv å leve med det hun har gjort? Jeg tror du skal prise deg lykkelig over at du ikke trenger å gå en mil i hennes sko.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:51   #4
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du antar vel ikke det er straff i seg selv å leve med det hun har gjort? Jeg tror du skal prise deg lykkelig over at du ikke trenger å gå en mil i hennes sko.

Jo igrunn tror jeg at det hadde endt med selvmord eller avsperret avdeling hvis jeg hadde gjort det hun gjorde. Tror vi alle skal være glad for at vi ikke gjennomgår det hun gjør. Men når man tenker på barnet i denne situasjon, skal man da på noen måte sette seg ned å unnskylde hennes handling?

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:56   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Jo igrunn tror jeg at det hadde endt med selvmord eller avsperret avdeling hvis jeg hadde gjort det hun gjorde. Tror vi alle skal være glad for at vi ikke gjennomgår det hun gjør. Men når man tenker på barnet i denne situasjon, skal man da på noen måte sette seg ned å unnskylde hennes handling?

Å dømme moren nedenom og hjem hjelper ikke barnet.
Man kan syns at en handling en person gjør er grusom, men ikke dermed sagt at personen må bli stemplet som det mest grusomme menneske på denne jord.
I denne saken vet vi ikke hvrofor moren gjorde som hun gjorde.
Var det noe hun planla og gjorde full bevistt er det grusomt og hun bør få en streng straff.
Men dersom hun gjorde det av årsaker som hun ikke klarte å kontrollere selv, vil ik en fengselsstraff ha noe hensikt i det hele tatt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:49   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Uansett hva slags straff hun får så fortjener hun ikke å gå ustraffa. Det står i nesten alle lovverk over alle land at så lenge personen var gal i jerningsøyeblikket så skal dem ikke straffes. Og desverre er det sikkert det som blir å skje nå.
Det virker som vi er ganske uenige på dette området, så det er i grunn bare å sette strek der. For enige blir vi nok sikkert ikke. Og da ender det sikkert bare opp med mye kjeft og bråk
Nå skal jeg ta kveld, du får ha en god natt

Når man er gal i gjerningsøyeblikket g dermed ikke er klar over hva man gjør så mener du altså at de skal straffes uansett?
Det er da jammen godt vi har et lovverk da som gjør at slike mennesker får hjelpen de trenger og ikke straff.
For hva vil straff hjelpe på når personen ikke hadde kontrollen over det mentale når det skjedde?
Hindre at andre gjør det samme?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:54   #7
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Når man er gal i gjerningsøyeblikket g dermed ikke er klar over hva man gjør så mener du altså at de skal straffes uansett?
Det er da jammen godt vi har et lovverk da som gjør at slike mennesker får hjelpen de trenger og ikke straff.
For hva vil straff hjelpe på når personen ikke hadde kontrollen over det mentale når det skjedde?
Hindre at andre gjør det samme?

Ja jeg er faktisk overlykkelig for at norge har et lovverk som dem har. Men er det virkelig så galt at selv om hun var metalt syk der og da, og sikkert sliter veldig med det nå. Er det rett å ikke la henne innse hennes handlinger med konsekvenser for det hun har gjort?

Dere har deres meninger, jeg har mine.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:58   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Ja jeg er faktisk overlykkelig for at norge har et lovverk som dem har. Men er det virkelig så galt at selv om hun var metalt syk der og da, og sikkert sliter veldig med det nå. Er det rett å ikke la henne innse hennes handlinger med konsekvenser for det hun har gjort?

Dere har deres meninger, jeg har mine.

Om hun er klar over sine handlinger s klart hun må ta konsekvensene.
Men når man ikke er lar over sine handlinger, hvordan skal man da kunne tenke over konsekvensene?

Du skriver at du er overlykkelig over at vi har slike lover, men skriver alikevel at de ikke skal følges i slike tilfeller..................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no