Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilket instrument trakterer du?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 23:51   #41
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Akkurat i dag satt jeg faktisk og snakket om dette med poden, som har lært en god del musikkuttrykk av Små Einsteins [snip]

Må bare fruste over Små Einsteins i denne tråden også. Ideen er ikke så dum, men hvorfor i heite hule kan dem ikke finne noen barneskuespillere som kan synge rent! :arg:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:06   #42
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg var engang flink på blokkfløyte, men har ikke spilt et på mange år.
(om man da ikke tar med "Lisa gikk til skolen" på ungne sin blokkfløyte, for det er den eneste jeg kan utenatt.) Men har lært den bort til mellomste da.
Kunne også spille orgel, men også det er mange år siden, med untak av noen få sanger jeg kan uten noter på lekeorgel saken til mellomste.

Lærte å spille gitar på ungdomsskolen (hadde musikk som valgfag ved siden av utplassering) men det var ikke helt min greie.
Jeg elsket juksegrep, men måtte nesten knekke løs fingrene for å skrifte grep ellers.

Ellers synger jeg mye for ugne (ike de størtse lengre gitt), jeg har ikke sangstemme men det er ikke så viktig.
Men ble faktisk beskylt av gubben for å synge en ren tone her og at jeg klarte å holde den.
Tror han tok feil der jeg da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:29   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Nå for tida spiller jeg bare litt gitar - visesang for Liv, stort sett. Jeg blir skikkelig hekta når jeg først begynner. Ellers var jeg aktiv (tverr)fløytespiller i over 15 år; det var også sånn jeg traff Blåmann. Jeg spilte mye piccolo og drømte om å kjøpe meg en Yamaha grenadilla-variant. Som barn spilte jeg også orgel og filolin, og naturligvis blokkfløyte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:32   #44
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Spilte piano i mange år - har det stående i stua og planlegger stadig å gjenoppta gamle kunster. Ellers er jeg en grei nachspiel-gitarist.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:09   #45
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Spiller tverrfløyte, og har vært gjennom rekka fra trompet til baryton i korpset for mange år siden. Blokkfløyte og orgel har jeg også spilt en gang i fordums tid.

Skulle blitt superglad hvis jeg fikk henda mine i en sax, for det har jeg skikkelig lyst å spille. Ellers har jeg lyst å lære meg å spille piano. Prøver å overbevise mannen min om at det å kjøpe et piano til stua er lurt, men han er ikke helt med på den, siden vi bor i leilighet. Jentungen er superflink til å spille piano!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:35   #46
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Har spilt tverrfløyte i ca ti år og var litt innom pikkolo. Mista helt motivasjonen når jeg var 18-19 og har nesten ikke tatt i fløyta siden... Fikk dyyyr fløyte til konfirmasjonen som bare ligger i kassa. Litt dumt egentlig, men syns det er mye mer morro å klimpre på gitaren enn å dra fram fløyta...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:53   #47
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Saksofon for ca 100 år siden. Gikk på musikkskole fra jeg var 9 til jeg var tenåring.
Kan noen grep på gitar også, så enkle barnesanger spiller jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 11:31   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Har spilt tverrfløyte i ca ti år og var litt innom pikkolo. Mista helt motivasjonen når jeg var 18-19 og har nesten ikke tatt i fløyta siden... Fikk dyyyr fløyte til konfirmasjonen som bare ligger i kassa. Litt dumt egentlig, men syns det er mye mer morro å klimpre på gitaren enn å dra fram fløyta...

Ja, slik er det for meg også. Gitar er jo litt mer sosialt og anvendelig. Det er for øvrig veldig mange gamle fløytespillere her inne. (Her i huset er det for øvrig mannen som har utstyret i orden - en Miyazawa med gullmunnstykke, mens jeg har hatt en billig sak i over 20 år.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 11:40   #49
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg spilte horn i mange år, men en stund siden nå. Og kan vel strekke meg ti lå si at jeg får til å spille flygelhorn også.
Blokkfløyte kan jeg også spille.

Mannen har kjøpt gitarer så nå skal jeg lære meg det håper jeg.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 12:56   #50
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Blokkfløyte og klarinett. Ikke særleg god, men god nok til å imponere ungane, og til å gje nokre gode tips til eldste som no prøvar å lære seg desse instrumenta.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 13:20   #51
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Nei, jeg spiller ikke.
Tok pianotimer i noen år uten nevneverdig fremgang, så jeg fant ut at jeg kanskje bare ikke hadde talent for det.
Og klarinetten min og jeg ble heller aldri spesielt gode venner, så jeg droppet hele ideen om å være med i skolekorpset.
Så bestemte jeg meg for å holde meg til det jeg var god til:
Å synge.

Og det har jeg gjort siden!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 13:21   #52
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg kan jo legge til blokkfløyte og litt piano, da. Og så har jeg lært meg noen grep på gitar, men jeg husker ikke akkurat i farten hvordan de er. Så har jeg spilt litt kornett og waldhorn (kan grepene, men er veldig dårlig på lyd ) og tverrfløyte. Men det er klarinett og sax jeg liksom kan.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 13:21   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg eier ikke sangstemme. Den vil bare ikke. Inni hodet mitt kan jeg synge veldig pent.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 13:29   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg spilte fiolin for ørten år siden, men har ikke hatt den fremme på veldig lenge nå. I tillegg hadde jeg pianoundervisning i noen år, og jeg spilte blokkfløyte på musikkskolen frem til jeg var 16.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 13:30   #55
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Har spilt piano i mange år, har et stående i stua som blir brukt titt og ofte, og spiller en del for sangere o.l. Stemmen min kan brukes til å lede allsang eller legge på en stemme, ingen noe solist her.

Har også en saksofon som tas frem til høyst spesielle anledninger, pluss et par småinstrumenter som melodika og et par trommer.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 17:17   #56
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Piano, trombone og tverrfløyte. Nivåmessig var jeg ganske bra, har vært med i NM (for korps) med begge de to siste. Jeg slapper veldig av når jeg får spille piano, ønsker meg et slikt digitalpiano med "ekte" lyd og høretelefoner.

Ellers var jeg en kløpper på blokkfløyte (om jeg kan si det selv ), og har opptrådt med det som solist en rekke ganger på juletrefester, skoleavslutninger etc. Blokkfløyte var moro! Bortsett fra meg og min venninne hatet alle i klassen blokkfløyta av uvisse grunner...

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 00:27   #57
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg kan spille piano og kan i de fleste grep på gitaren.

De fleste grep på gitaren? Hva vil det si? Alle susser og plusser og majer og minuser og alt?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 00:32   #58
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Jeg synger, kan spille gitar og piano. Var også meget god på blokkfløyte en gang i verden.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 00:35   #59
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

De fleste grep på gitaren? Hva vil det si? Alle susser og plusser og majer og minuser og alt?

Akkorder med tall i er bare show off, altså!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 00:38   #60
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket instrument trakterer du?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Akkorder med tall i er bare show off, altså!


Jeg blir imponert når jeg hører folk si de kan de fleste grep på gitaren, da de gitaristene jeg kjenner sier at de sliter med enkelte grep (men da kan de vel kanskje de fleste allikevel? )

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no