Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-07, 19:49   #1
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Indisk Tandoori Chicken fra Toro.

Den inneholder saus, marinade og ris.

Bland marinaden med 3 spiseskjeer olivenolje.
Skjær 3-4 kyllingfilèter i passe biter
Mariner i ca 20 min, gjerne litt lenger.
Stek dem i wok.

Lag saus, tilsett ca 125 gr Creme Fraishe på slutten.
Hell over kyllingen i en form.

Server med nydelig ris.

Vin: Marques de Chivès.

Absolutt nydelig, og man tenger ikke tilbehør. Denne retten står godt alene med vin til.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 20:06   #2
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales!

Da tror jeg heller jeg ville ha kjøpt kyllingfilet, tandoori paste, yoghurt naturell og basmatiris.

Like lett å lage det selv og så slipper man alle tilsettningsstoffene til TORO.

Kylling tandoori er kjempegodt!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 23:00   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefales!

Toro er min gode venn når vi har Tandoori kylling.
Vi pleier å kjøpe en ekstra pose med saus (får kjøpt bare saus på butikken)
To poser med saus blandes med en boks lettrømme.

Ved siden av serverer jeg hjemmelagde naanbrød. Det er nam nam det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:39   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!

Ja, det er skikkelig god smak i den Toro tandoorien. Ble veldig overrasket den gangen jeg prøvde den bare for å lage noe i full fart.

Takk for tips om ekstra pose med saus.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:40   #5
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Da tror jeg heller jeg ville ha kjøpt kyllingfilet, tandoori paste, yoghurt naturell og basmatiris.

Like lett å lage det selv og så slipper man alle tilsettningsstoffene til TORO.

Kylling tandoori er kjempegodt!

Jeg synes ikke basmati er så godt...
Jasmin er mye bedre. Men smaken er jo som baken.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:42   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Da tror jeg heller jeg ville ha kjøpt kyllingfilet, tandoori paste, yoghurt naturell og basmatiris.

Like lett å lage det selv og så slipper man alle tilsettningsstoffene til TORO.

Kylling tandoori er kjempegodt!

Veldig enig. Jeg viker unna tilsetningsstoffer så snart jeg har en sjans.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:48   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!

Hva slags tilsetningstoffer i dette er dere så veldig redde for da?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 17:04   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales!

Jeg har smakt den pakken, og jeg syns den smakte skikkelig rart. Lignet jo ikke på ekte vare i det hele tatt. Det er jo kjempelett å lage dette fra scratch, og så blir det mye bedre. Og sunnere.

Glutamat er et av stoffene jeg prøver å ligge unna, og det er i denne Toromiksen. Som i så mange andre ferdigprodukter. Og hva som ligger i "aroma" må gudene vite.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:06   #9
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!



Ja, ja. Jeg synes i hvertfall at den er kjempegod. Godt ment.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:10   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.



Ja, ja. Jeg synes i hvertfall at den er kjempegod. Godt ment.

Du er ikke alene.
Har blitt så gammel jeg nå at jeg trenger alle konserveringsmiddler jeg kan få i meg. :knegg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 18:33   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Du er ikke alene.
Har blitt så gammel jeg nå at jeg trenger alle konserveringsmiddler jeg kan få i meg. :knegg.

Jeg har hørt at man holder seg godt etter døden om man spiser mange E-stoffer. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:14   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!

Strengt tatt skal det IKKE være saus til tandoori-kylling... Tandoori er måten de griller/steker kjøttet på etter å ha blitt marinert i krydder (eller krydderpaste ,som forøvrig også er ferdigvare dere! )

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:19   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Strengt tatt skal det IKKE være saus til tandoori-kylling... Tandoori er måten de griller/steker kjøttet på etter å ha blitt marinert i krydder (eller krydderpaste ,som forøvrig også er ferdigvare dere! )



Men, man kan altså lage paste/marinade selv:

10 hele nellik
2 ts korianderfrø
2 ts spisskummenfrø
frø fra ti kardemommekapsler
2 løk, hakkede
4 hvitløksfedd, finhakkede
5 cm frisk, skrelt og finhakket ingefær
2 ts mildt chilipulver eller 2 ts paprikapulver
1/4 ts sterkt chilipulver
2 ts nykvernet pepper
1 1/2 ts gurkemeie
3 1/2 dl yoghurt naturell

Ha alt i hurtigmikser

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 28-01-07 kl 19:27.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:10   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.



Men, man kan altså lage paste/marinade selv:

10 hele nellik
2 ts korianderfrø
2 ts spisskummenfrø
frø fra ti kardemommekapsler
2 løk, hakkede
4 hvitløksfedd, finhakkede
5 cm frisk, skrelt og finhakket ingefær
2 ts mildt chilipulver eller 2 ts paprikapulver
1/4 ts sterkt chilipulver
2 ts nykvernet pepper
1 1/2 ts gurkemeie
3 1/2 dl yoghurt naturell

Ha alt i hurtigmikser

Ferdig laget som i navnet "paste" var det jeg mente Paste ER det ferdige produktet, Hønni, og over her har du oppskriften på det. Flott!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:21   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales!

Line da.....du må ikke drasse Toro inn på dette forumet.

Her holder man kjeft om alt som ikke begynner på økologisk, fullkorn eller totalt hjemmelaget. Man bruker ikke poser til bernaise engang.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:31   #16
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Du er ikke alene.
Har blitt så gammel jeg nå at jeg trenger alle konserveringsmiddler jeg kan få i meg. :knegg.

Samme her

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:37   #17
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales!

Tandoori fra scratch er veldig godt - og ikke så komplisert. Jeg synes det er aller best å bruke kyllinglår fremfor fileter.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:58   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Line da.....du må ikke drasse Toro inn på dette forumet.

Her holder man kjeft om alt som ikke begynner på økologisk, fullkorn eller totalt hjemmelaget. Man bruker ikke poser til bernaise engang.

Å, hjelp!

Mams:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 10:24   #19
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Line da.....du må ikke drasse Toro inn på dette forumet.

Her holder man kjeft om alt som ikke begynner på økologisk, fullkorn eller totalt hjemmelaget. Man bruker ikke poser til bernaise engang.

Ok, da skal jeg holde mine oppskrifter langt unna.

Eller, dvs, på maten fra Algerie, kan dere jo bare late som om det står økologisk forran alle matvarene.

Jeg kjøper tandoori-krydder på jallasjappene, og så lager jeg marinade med den og yogurt selv.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:10   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefales!

Vi har også vært veldig forelsket i denne Toro pakken men nå kjøper jeg Tandooripaste og bruker Tandoorisausen fra Toro. NAM!!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, toro

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no