Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta fri fra skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 12:09   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta fri fra skolen

Hvor vanlig er det å ta fri ungene fra skolen, og hvilke grunner har dere?

Skjønner de kanskje må ha fri for tannlege, lege osv. Hva med ferie? Feks ei uke eller to til syden, eller for å besøke besteforeldre osv.

Hege har tatt fri tre dager i løpet av førsteklassen; en dag til hjertekontroll (hjerteoperert) og to dager til homøopat i Trondheim.

Vurderer å ta fri ei uke i mai for å dra til syden, men er usikker....

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:23   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg er ganske streng på det. Hvis guttungen er hjemme fra skolen, er han syk resten av dagen/kvelden også! Stedattera har tydeligvis andre regler hos mamma'n. En gang var hun hjemme fordi mora ikke hadde fått vasket jakken hennes..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:23   #3
Zita
Fullverdig medlem
 
Zita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 66
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg tar ungene fri fra skolen kun hvis de er syke.
eller har time til tannlege, lege.

Å ta ungene fri for å reise til syden synes jeg ikke noe om.
Det er mange som gjør det detsverre.

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:24   #4
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Her har ungene tatt en uke fri da vi har vært i syden, ene gangen var vi borte i 2 uker, men de måtte bare ha 6 fridager, reiste i mai mnd som det var noen fridager fra før
Hun eldste fikk en del lekser å gjøre på turen.

Nå går hun eldste på vidregående, og har vært noe syk denne skoleåret, så vi ville ikke reise til syden i skoletiden dette året,

Tannlegetimer og legetimer spør jeg gjerne om de har noe ledig etter skoletid, hvis jeg er der da jeg bestiller time, eller ringer å bestiller, timer vi får beskjed om i posten tar vi da da de er

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:37   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Siden din eldste går i første klasse og har misset bare tre dager hittil i skoleåret, så hadde jeg tatt den uka fri uten å bekymre meg.

Når de blir eldre og skolehverdagen blir mer krevende, ville jeg lagt feriene til de ferieukene de faktisk har.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:02   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Siden din eldste går i første klasse og har misset bare tre dager hittil i skoleåret, så hadde jeg tatt den uka fri uten å bekymre meg.

Når de blir eldre og skolehverdagen blir mer krevende, ville jeg lagt feriene til de ferieukene de faktisk har.

Jeg signerer Jolie.
Jeg er lærer og f.eks i 5. klasse går de glipp av ganske mye i løpet av en uke. Spesielt de elevene som ikke tilhører det øverste sjiktet skolelys. Det er helt umulig å sende med tilsvarende arbeidsmengde på ferien, slik at de er ajour når de kommer tilbake.

Men det finnes selvsagt en annen måte å se det på; det er mange spennende steder å dra, hvor barnet får en unik sjanse til å lære om noe helt spesielt. På en tur får man inn både språk, matte (bl.a valuta), kultur, matopplevelser og mye mer.

I første klasse er det ikke så vanskelig å få med seg det faglige på turen: kanskje et par bokstaver, oppdrag å skrive et postkort til klassen eller noe slikt. Så søk på ferieturen med god samvittighet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:07   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg har et avslappet forhold til at mine egne eller andres barn får permisjon fra skolen for ferietur eller familiebesøk. Så lenge man følger opp det som blir gjennomgått på skolen synes jeg at det er helt ok.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:59   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.823
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Våre barn kommer neppe til å få mye fri fra skolen for å dra på ferie. Jeg vokste opp med foreldre som sjelden lot meg slippe skolen, da måtte jeg være ordentlig syk. PÅ barneskolen går de kanskje ikke glipp av all verden, men jeg synes det er greit at de lærer seg å ta skolen alvorlig. Da jeg gikk på skolen var det forresten som regel de samme som alltid ble borte en uke i mai for å reise på billig sydentur.

Men jeg har nok lavere terskel for å ta et skoleflinkt barn ut noen dager.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:44   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg aner ikke noe om sånt "nå til dags" egentlig, men jeg skjønner ikke helt at det heter "ta fri". I min tid het det "søke om fri". Og jeg husker at den eneste i min klasse som gjorde det for å dra på ferie, var en som hadde foreldre som jobbet på en sånn måte at de ikke kunne ta sommerferie om sommeren (hadde gartneri).

Det er godt mulig det er mer akseptert nå, men jeg synes ikke umiddelbart noe om å ta fri for å dra på ferie utenom skoleferiene; de har jo en god del ferie som det er og det er jo ikke "meningen" at man skal ta ferie utenom dette såvidt jeg kan skjønne med mindre det er spesielle forhold som tilsier det.

Selv tenker jeg at jeg kun vil søke om fri for barna mine for lege, tannlege etc, og selvsagt hvis det skulle være mer "alvorlige" ting i familien etc.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:56   #10
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Det er ikke mere akseptert nå, apan. Tvert imot er det skjerpet inn. Skal i alle fall være det, men om det i praksis er det er nå en annen sak. Dette kom vel nettopp fordi mange tok barna ut en uke før skoleslutt, f.x., fordi de da kunne få en rimeligere ferie om de bestilte ferieturen da.

Vi reiser jo generelt også mye mere, lengre og oftere på ferie nå enn tidligere, så det er vel derfor skolene nettopp har måttet sette ned foten og innført regler på dette.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 13:06   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg har heller ikke noe til overs for å ta ungene ut av skolen for å reise til syden.
På den andre siden; Vi har reist på besøk til besteforeldrene i England i skoleåret. Søkte da skolen om fri først. :dobbeltmoral:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:43   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Det er ikke mere akseptert nå, apan. Tvert imot er det skjerpet inn. Skal i alle fall være det, men om det i praksis er det er nå en annen sak. Dette kom vel nettopp fordi mange tok barna ut en uke før skoleslutt, f.x., fordi de da kunne få en rimeligere ferie om de bestilte ferieturen da.

Da jeg fikk på barneskolen sluttet jeg ofte en uke før de andre om sommeren med at pappa sin ferie startet da, og vi dro nordover til bestemor da.Var aldri noe problem.Samme med påske, ofte tok jeg påskeferie en del dager før skoleferien startet om vi skulle hjem til finnmark.
Samme før påske når jeg gikk på ungdomsskolen. Var ikke mere en 2-3 dager før, og vi gjore aldri noe da uansett, uten om å se filmer og sånt...

Ser ikke noe problem å ta ferie i et skoleår om man gjør det de andre gjør på skolen mens man har ferie.
Men teit å ta ferie eks siste året på uskolen og på vidregående om det er eksamens tider og sånt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:59   #13
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Og da ser jeg av Snippa at i praksis betyr de nye reglene null, niks og nada...

Tenker forøvrig som apan jeg da. Det skulle nok mye til før vi tok en uke fritt faktisk...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 14:20   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg aner ikke noe om sånt "nå til dags" egentlig, men jeg skjønner ikke helt at det heter "ta fri".

Det heter ikke det heller. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det er som sagt ikke bare å "ta fri". Det er ikke noe som heter skolefri, men man må søke om permisjon. Det kan man få inntil 10 skoledager i året og man må være klar over at man overtar undervisningsansvaret for barnet. Man må også dokumentere hvilke opplæringstiltak man har planlagt for permisjonsperioden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:57   #15
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det heter ikke det heller. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det er som sagt ikke bare å "ta fri". Det er ikke noe som heter skolefri, men man må søke om permisjon. Det kan man få inntil 10 skoledager i året og man må være klar over at man overtar undervisningsansvaret for barnet. Man må også dokumentere hvilke opplæringstiltak man har planlagt for permisjonsperioden.

Vi har ikke fått beskjed om å dokumnetere noe som helst.
Kun klar beskjed om at det er nå vi som foreldre som har et stort ansvar for at vår sønn skal få opplæring og ikke henge etter i de 3 ukene han blir skrevet ut av skolen.
Ikke akkuratt avanserte greier de driver med i 2 klasse, noe som vi helt fint klarer selv.
Ukeplaner og mnd planene til hver enkelt klasse ligger på internett på skolens side her. Også årsplanen.
Der kan jeg ogås ta kontakt med lærer pr e-mail.
Så vi skal nok klare å holde tritt ja.
Pluss at han får mange andre innputt fra det landet vi kommer til, blandt annet språk,geografi, kultur og valuta for å nevne noe.


Innvandrere tar jo ungene sine ut av skolen når de skal til hjemlandet.
Noen blir borte i flere mnd av gangen, uten noen form for skole i det hele tatt.
Mange er flinke til å følge opp barna sine der og med skolegang, men langt i fra alle.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:52   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg er lærer, og kan bare si at det er veldig vanlig å ta ut ungene for ferie. Jeg har vært lærer på ungdomsskolen og videregående, og er relativt sjokkert over en del foreldre. Det er mange som har null forståelse for at det ikke er greit å ta seg fri den uka det er heldagsprøver eller det skjer andre viktige ting -har til og med hatt foreldre som mener det må være mulig for skolen å endre på datoer for muntlig og skriftlig eksamen fordi familien har lyst på en tur til syden...

Men å la ungene ta en uke fri når det ikke skjer noe annet viktig, eller i lavere skoleklasser, synes jeg er greit nok -så lenge det ikke skjer mange ganger i året. Fri pga møkkete jakker eller frisørtimer synes jeg derimot ikke er ok....

Reglene er for øvrig at skolen skal vite om fravær over 3 dager i forkant, men søknaden er uten praktisk betydning. Skolen har ikke lov til å si nei -bortsett fra i eksamensperioder o.l. Ved fri over 14 dager skal egentlig barnet skrives ut av skolen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:56   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Skjønner, Snippa. Jeg må likevel si jeg reagerer litt på at såpass mange tar fri for å dra på ferie, men jeg er kanskje gammeldags. Selv ville jeg aldri drømt om det, så jeg synes jo det er litt irriterende å tenke på at alle de som kunne drømt om det får Sydenturen til halve prisen av det oss som holder oss til feriene gjør .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 13:04   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg tror ikke du er gammeldags, Apan, det er bare mange som tar fri likevel. De fleste synes det er en uting, tror jeg.

Smelt: det som kanskje er litt strengere, er kravet til å selv sørge for at skolearbeidet blir gjort, og at det er du selv/foreldre som er ansvarlig for å få med seg eventuelle beskjeder.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 13:06   #19
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Men før var det vel nok å si fra til læreren og så dra? Var det ikke?
Mens nå man - i alle fall i teorien - søke rektor (eller noen andre?) om det? Og ikke minst få tillatelse.. men det skjønner jeg jo at man uansett får da.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 13:11   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Men før var det vel nok å si fra til læreren og så dra? Var det ikke?
Mens nå man - i alle fall i teorien - søke rektor (eller noen andre?) om det? Og ikke minst få tillatelse.. men det skjønner jeg jo at man uansett får da.

Du har antageligvis skrevet under på skolens reglement ved skolestart. De fleste skoler skriver der at man skal underette skolen om fravær utover 3 dager, og at ved behov for fri skal man søke skolen v/rektor. Det er egentlig bare en skinnregel, fordi skolen ikke har krav på noen begrunnelse, og de MÅ gi fri i inntil 14 dager.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no