Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Da har vi vært en tur hos dyrlegen.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 14:57   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har vi vært en tur hos dyrlegen.

Dakkar lita snuppe.

Litt dehydrert var hun også, så hun fikk litt væske under huden.
2 kupler med vann under huden fikk hun.

Zarah begynte å bli litt slapp fredag.
Ringte venninnen min som jobber hos vetrinær og vi ble enige om å ringe vaktrelefonen.
Men han ville at jeg skulle ta feberen hennes og vurdere etter det,siden hun malte da vi koset med henne og at hun drakk litt.

Jeg var litt uenig i det da katter ikke skal gå lenger enn 2 dager uten mat pga
de kan få fettlever, som ikke er bra.
Men ville han ikke så ville han ikke.
Så venninnen min anbefalte å tvangsfore henne litt.
Zarah spiste litt mat av skje som jeg ga henne, men etter 30 minutter kom dette opp igjen.

Hun hadde feber på det høyeste 40 (normalen er opp til 39-39.5)

Men idag ville jeg ikke vente lenger, så jeg ringte ned til venninnen min og sa at nå kom vi.
Feberen er nede, men hun vil fortsatt ikke spise sa jeg og vil bare sove.

Så vi dro ned.

Blodprøve viste virus, så da er det bare å vente til hun blir bra.
Hun fikk ZooLac (levende baktierier) som skulle forhindre at hun kastet opp og for å gjennoppta/holde bakteriefloraen ved like, samt at hun fikk
Intestinal Formula- som er kroppen rekker å ta opp mye raskere enn vanlig mat, og den inneholder mye energi, som jo hun trenger nå.
5 ml i timen skal hun ha av dette.
Så nå har vi jobben.
Skal øke mengden hvis hun beholder 5 ml og minske hvis hun kaster det opp.

Dakkar jenta min ligger som et slakt å sover.
Tok på være hos doktoren.

Får håpe at hun kommer seg fort og at hun ikke har smittet Mira og Kenai.
Satser på at det går bra, for de to andre er i storform.


1 gang hun er syk, hun er 4 år.

Ikke gøy når dyra er syke, ikke alltid like enkelt å fange opp heller, da de ofte gjemmer seg.

Men jeg la merke til det da hun ikke gadd å gi Kenai en på tygga da han kom for nære henne, han dulta til henne med snuta uten at hun gadd å bry seg.
Da forsto jeg at noe ikke var som det skulle.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:24   #2
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Da har vi vært en tur hos dyrlegen.

Nei, det er ikke noe hyggelig når dyrene blir syke.
Har en katt som ble skadet mye i slosskamp før fordi han var så liten og alltid fikk bank (og jypler opp til det selv )
Måtte til dyrelegen tre ganger på ett år. Gjett om det var en som gjemte seg godt da buret ble tatt frem! Litt lettere med hunder kanskje? Men likevel...leit at de blir syke eller skadet. Ikke noe gøy!!

Håper alt går bra!!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:22   #3
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Da har vi vært en tur hos dyrlegen.

Hun har smakt på mat skålen som står fremme av eget initiativ ikveld, så det er fremgang.

Hun likte godt ZooLac, slikket på tuppen etter jeg sprøytet det inn...mer mer...
hehe..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:10   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Da har vi vært en tur hos dyrlegen.

Jeg håper det går bra med snuppa di. Syke dyr er ikke morsomt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:32   #5
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Da har vi vært en tur hos dyrlegen.

Hun har kommet seg betraktelig.
Hun ville ut idag også.
Var med henne og hun gikk på do, spankulerte litt rundt før hun ville inn igjen.
Turde ikke slippe henne helt ennå.

Spist flere ganger, så det ser lyst ut.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:34   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da har vi vært en tur hos dyrlegen.

Det er leit når dyrene en er glad i er syke! God bedring til pusen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no