Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 09:35   #161
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.777
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns ingen kler camo, men når det kommer til krig og jakt ser jeg at funksjon må gå foran stil.

Næsj. På jakt går det helt fint med grønne og brune klær. Man trenger ikke kamo. Krig har jeg ingen forutsetning for å ta stilling til hva som er praktisk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:37   #162
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Næsj. På jakt går det helt fint med grønne og brune klær. Man trenger ikke kamo. Krig har jeg ingen forutsetning for å ta stilling til hva som er praktisk.

Nei, jeg har aldri vært på jakt så jeg kan ikke si at jeg er superbevandret i jaktmote. Jeg mente bare at jeg stygt og harry, uansett sammenheng, men i krig og jakt (som det er ment for) så kan jeg akseptere at noen syns det er mer praktisk enn annet tøy.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:40   #163
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.777
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg har aldri vært på jakt så jeg kan ikke si at jeg er superbevandret i jaktmote. Jeg mente bare at jeg stygt og harry, uansett sammenheng, men i krig og jakt (som det er ment for) så kan jeg akseptere at noen syns det er mer praktisk enn annet tøy.

Jeg skjønte jo egentlig det. Jeg bare følte for å kverulere litt. :kamo er stygt uansett:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:42   #164
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

:kamo er stygt uansett:

Ja, hvorfor kan ikke disse soldatene ha noe mer kledelig, liksom?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:43   #165
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:47   #166
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Jeg forbinder ikke kamo med jakt. Det er ikke mange jegere som går i kamo, og det er nok et ganske nytt fenomen. Stort sett så går vel jegere i helgrønne/brune klær. Ikke engang i krig så har kamo vært vanlig før etter annen verdenskrig. Så for meg så er kamo bare krig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:03   #167
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

En ting som jeg synes er både fjollete og upraktisk, men som jeg åpenbart er ganske alene om å synes, er kjoler på jenter som ikke kan stå/gå. Kjolene er søte på kleshengeren, men når barna har dem på blir de liggende som en uformelig klump rundt magen både når barnet ligger og når man bærer dem. Ikke synes jeg det er særlig pent og ikke synes jeg det er praktisk. Ergo fjollete.

Men gitt det uendelige utvalget av kjoler i jentebabyavdelingen, som langt overgår utvalget av sparkebukser, skjønner jeg at jeg i beste fall er i mindretall om denne meningen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:12   #168
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men gitt det uendelige utvalget av kjoler i jentebabyavdelingen, som langt overgår utvalget av sparkebukser, skjønner jeg at jeg i beste fall er i mindretall om denne meningen.

Da kan vi være i mindretall sammen

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:21   #169
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En ting som jeg synes er både fjollete og upraktisk, men som jeg åpenbart er ganske alene om å synes, er kjoler på jenter som ikke kan stå/gå. Kjolene er søte på kleshengeren, men når barna har dem på blir de liggende som en uformelig klump rundt magen både når barnet ligger og når man bærer dem. Ikke synes jeg det er særlig pent og ikke synes jeg det er praktisk. Ergo fjollete.

Men gitt det uendelige utvalget av kjoler i jentebabyavdelingen, som langt overgår utvalget av sparkebukser, skjønner jeg at jeg i beste fall er i mindretall om denne meningen.

Jeg er helt enig med deg. Storesøster har aldri hatt på kjoler før hun var nærmere to år. Det nytter jo ikke krabbe heller med kjole på, hos de allerminste.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:26   #170
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg er helt enig med deg. Storesøster har aldri hatt på kjoler før hun var nærmere to år. Det nytter jo ikke krabbe heller med kjole på, hos de allerminste.

Nei, det å iføre krabbende barn kjole, er direkte dårlig gjort, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:46   #171
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.777
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, hvorfor kan ikke disse soldatene ha noe mer kledelig, liksom?

Ikke sant. Egentlig så burde jo Homsepatruljen tatt for seg alle de militære styrkene og sørget for at ”våre menn i uniform” fikk på seg noe som var mer behagelig å se på.





Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En ting som jeg synes er både fjollete og upraktisk, men som jeg åpenbart er ganske alene om å synes, er kjoler på jenter som ikke kan stå/gå. Kjolene er søte på kleshengeren, men når barna har dem på blir de liggende som en uformelig klump rundt magen både når barnet ligger og når man bærer dem. Ikke synes jeg det er særlig pent og ikke synes jeg det er praktisk. Ergo fjollete.

Men gitt det uendelige utvalget av kjoler i jentebabyavdelingen, som langt overgår utvalget av sparkebukser, skjønner jeg at jeg i beste fall er i mindretall om denne meningen.


Jeg har ikke hatt jentebaby, så jeg har ikke helt tatt stilling til det. Men jeg konstaterer at jeg nok aldri hadde satt på en (eventuell) egen jente kjole før hun begynte å gå. Jeg syns generelt plagg som havner opp under armene på babyer er håpløse og brukte så og si aldri annet enn body på Snupp før han begynte å gå.

Og, for å komme tilbake til hovedinnlegget - jeg syns egentlig bodysuits er ganske kule. Og veldig praktiske.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:55   #172
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En ting som jeg synes er både fjollete og upraktisk, men som jeg åpenbart er ganske alene om å synes, er kjoler på jenter som ikke kan stå/gå. Kjolene er søte på kleshengeren, men når barna har dem på blir de liggende som en uformelig klump rundt magen både når barnet ligger og når man bærer dem. Ikke synes jeg det er særlig pent og ikke synes jeg det er praktisk. Ergo fjollete.

Men gitt det uendelige utvalget av kjoler i jentebabyavdelingen, som langt overgår utvalget av sparkebukser, skjønner jeg at jeg i beste fall er i mindretall om denne meningen.

Det har du rett i, kjoler på krabbende babyer er fjollete og helt unødvendig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:58   #173
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Dette minner meg om et genialt utsagn fra et annet forum, hvor det var ei som var som var så utålmodig og håpet jenten hennes snart begynte å gå, fordi da kunne hun ha på seg kjoler og skjørt. Fantastiske prioriteringer.

Selv synes jeg det var gøy når barna begynte å gå fordi de mestret noe stort og spennende, men nå har jeg aldri hatt jenter, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 13:14   #174
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Får du ei jente en gang kommer du i hvert fall til å måtte svelge kameler på denne. Jeg endte til slutt opp med å tenke at det var praktisk med alt det rosa. Da kunne hun fritt velge selv hva hun ville ha på for alt passet jo sammen.

Kameler er noe jeg har spist jevnlig etter jeg ble mamma!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:00   #175
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Jeg er enig med Teo der. Jeg fikk en veldig tøff og fin dongerikjole til Snorkfrøken, og etter en halv dag, kastet Rhett den veggimellom og ba meg aldri ta den på igjen. Den var bare ubehagelig og i veien, dessverre.

Ellers, etter å ha lest denne tråden og fundert litt på den i dag, synes jeg egentlig det mest fjollete er selvrettferdige mammaer som rynker på nesen over hva andres barn har på seg. Det være seg dødninghoder, kamo, paljetter eller feil tegneseriefigurer. Og slår fast at jeg antagelig er ganske alene om å være totalt uvitende om hva andre har på seg.


Egentlig husker jeg ikke hva Sneipen har på seg i barnehagen i dag heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:00   #176
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det har du rett i, kjoler på krabbende babyer er fjollete og helt unødvendig.

Her er jeg igjen en av de ytterst få som syns kjoler er praktiske. Jenta vår var en gulper av dimensjoner. Det var da meget praktisk å ha på henne ullbody og strømpebukse, og så tre en kort kjole over. Når hun gulpet var det kjapt å skifte kjolen, og klærne under var rene. Selvsagt var kjolene så korte og myke at hun kunne bevege seg i dem.

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:07   #177
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Her er jeg igjen en av de ytterst få som syns kjoler er praktiske. Jenta vår var en gulper av dimensjoner. Det var da meget praktisk å ha på henne ullbody og strømpebukse, og så tre en kort kjole over. Når hun gulpet var det kjapt å skifte kjolen, og klærne under var rene. Selvsagt var kjolene så korte og myke at hun kunne bevege seg i dem.

Enig.
: praktisk:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:18   #178
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Her er jeg igjen en av de ytterst få som syns kjoler er praktiske. Jenta vår var en gulper av dimensjoner. Det var da meget praktisk å ha på henne ullbody og strømpebukse, og så tre en kort kjole over. Når hun gulpet var det kjapt å skifte kjolen, og klærne under var rene.

Det bruker jeg sparkebukser til. Og de legger seg ikke i en ball rundt magen heller. Men for all del, jeg har ikke noe i mot at andre har kjoler på sine barn altså. Jeg får det bare ikke til å fungere på mine barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:41   #179
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Det meste er sagt, men jeg føler et veldig behov for å kategorisere det jeg ikke liker.

1. Ting som signaliserer helt andre ting enn det et barn skal signalisere.
Som bikini, stringtruser, (provoserende) politiske synspunkt.

2. Ting som er upraktisk eller i verste fall farlig.
Som smykker, hetter (når man klatrer i trær), kjoler på babyer, trange jeans, høyhælte sko på skogtur.

3. Ting som jeg synes er teite
Som bløtkakekjoler, hårgele på babyer, hårbånd når det ikke finnes hår.


Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg må bare kommentere meg selv - for jeg må få presisere at ungene selvsagt skal få leke og herje og søle like mye selv om de har lakksko på seg.

Jeg er sånn nesten enig. Klart unger skal få leke. Samtidig synes jeg det er greit at det finnes noe i verden man skal være forsiktig med. Som for eksempel et verdifullt klesplagg.

Jeg ville aldri tatt på 2 åringen min noe rådyrt og uerstattelig, og forlangt at han skulle være i ro. Men 5 åringen min hadde jeg kanskje utstyrt med bunad og beskjed om å være litt forsiktig. Det er noe med å lære seg å ta vare på ting, og at ikke alt kan erstattes.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg "kaller" ikke unger i kamoklær for barnesoldater.
Jeg liker det ikke fordi jeg synes det gir uheldige assosiasjoner, i likhet med miniskjørt og korte topper på treårige jenter.

Jeg synes det med kamoklær er ganske interessant. Jeg satte kaffen i halsen da naboens gutter sprang rundt med fullt krigsutstyr - kamoklær, hjelm, våpen. Men så tenkte jeg - hadde jeg reagert dersom det var indianer og hvit? Næh, det hadde jeg ikke! Er det fordi kamo og gerilja er nærmere oss i tid? Det er hendelser som faktisk skjer, i motsetning til cowboylek.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:58   #180
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Sånne pannebånd med sløyfer og stasj på til jentebabyer uten hår. :æsj:

Det var akkurat det jeg tenkte når jeg så denne tråden.
Ellers intet som jeg kan komme på...

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no