Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som kan det med bikkjer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 21:27   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som kan det med bikkjer?

Vi har en hannbikkje (Dachs)

Han blir 6 mnd nå den 30 januar.

Han er jo verdens herligste UNNTATT når har driter og pisser INNE

Han skvetter overalt, samt pisser skikkelige dammer.
Han legger fra seg lange kabler med drit inne også.
Vi tar han ut etter mat, lek, hvile og ellers hver 45/60minutt nettopp for å unngå dette tullet.
Men neida. Holder ikke det.

Har tatt eddik der han har skvettet/pisset men det hjelper ikke.
Tar han ut med en gang, hvis vi oppdager at han gjør det.
Men det ender med at vi oppdager det med at vi tråkker i en dam, og da er det jo for sent.
Vi kjefter heller ikke på han (et råd som jeg har fulgt) men tar han ut med en gang når vi tar han på fersken.

Vi må gjete han når han er løs her.
Når han er i buret, ja DA sier han ifra når han må på do, og det skikkelig og.
Men ikke ellers


Noen som har gode råd her.

Markering og at han gjør fra seg inne vil jeg ha meg frabedt.

Han gjør dette også 5 minutter etter han har vært på do ute.
Akkuratt som han sparer litt til å legge fra seg inne og.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:40   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

canis.no

Der kan du sikkert få både gode råd og hjelp.

Lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:40   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Det er bare hardt arbeid som virker, det er absolutt ikke farlig å kjefte på en så gammel hund i ettertid. Har dere hatt han hele tiden, eller nettopp fått ham.

En bekjent av meg overtok en 1 år gammel hanhund som ikke var stueren. Det er nå 1 år siden, go de har holdt på å blir sprø av og til, men det ser ut som om han fortstår det nå.

Hvis noen av mine hunder gjør fra seg inne, er det som regel at de har vært for lenge alene (aldri mere enn 4 timer), eller at det feiler dem noe. Med 3 stykker er det ikke godt å vite hvem som er synderen, men hvis jeg oppdager noe brummer jeg og forteller dem bebreidende hva jeg mener om det. Det er lett å se på uttrykkene deres hvem som er synderen.

Det er ikke det at han ikke får lov å gjøre noe i buret, så når dere slipper han ut derfra, tror han at han er "ute"? Jeg ville tatt han i nakken å pekt på avføringen og bebreidet han, "nå blir mor lei seg"-tonen. Hos oss har det hjulpet.

Den yngste hunden vår er 3 r nå, og jeg husker godt valpetiden hvor vi skulle få henne stueren. Det var arbeid, ja.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 23-01-07 kl 21:54.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:53   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Signerer kisha.

Har ikke hatt det problemet med mine hunder etter at de ble "store" og veldig lite de gjorde fra seg inne som valper forøvrig.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:57   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Unnskyld, jeg leste 6 år i stedet for 6 mnd.
Han er jo bare valp. Det er lettere å få en hund stueren på sommeren, så jeg ville holdt ut og fortsatt "treningen".
Mange gnir snuten i avføringen mens de kjefter på hunden, det gjør vi aldri!
Lykke til!. Du greier det sikkert.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:02   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Men har dere hatt hunden så lenge enda da?

Mulig den kan være litt "ny" enda i familien eller husker jeg feil..

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:29   #7
Zita
Fullverdig medlem
 
Zita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 66
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Ikke ta hunden ut hvis den pisser på gulvet. Det vil hunden opfatte som belønning.
Tørk opp uten noe oppmerksomhet til hunden.

Ros å gi godbit når den har vært flink å gjort seg ren ute.

Prøv å følg hundens kroppsspråk å ta den ut når den blir "urolig".
Hvis den virrer frem og tilbake og helst i hjørnene er det på tide å gå ut.

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:40   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Opprinnelig lagt inn av Zita, her.

Ikke ta hunden ut hvis den pisser på gulvet. Det vil hunden opfatte som belønning.
Tørk opp uten noe oppmerksomhet til hunden.

Ros å gi godbit når den har vært flink å gjort seg ren ute.

Prøv å følg hundens kroppsspråk å ta den ut når den blir "urolig".
Hvis den virrer frem og tilbake og helst i hjørnene er det på tide å gå ut.

Signerer dette!
I tillegg er det kjekt å vite at mange unge hunder skvetter rett etter at de har blitt lekt og herjet med. Det kan derfor være lurt med en luftings etter morroa
Lykke til!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 00:47   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Masse belønninger når han er flink g sier fra når han skal ut.
(selv om han da er i buret)
Man kan jo godt si nei til en såpass stor valp.
Si nei og lei han ut (ikke løft opp, med "dra" etter halsbåndet)
Men igjen, veldig viktig med belønning når ha faktisk sier i fra.

Legg merke til hvor lang tid etter mat/søvn han bæsjer og tisser og ta han ut litt før den tiden. Det er ikke alltid de er like klar for "doen" rett etter mat/søvn.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 01:50   #10
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Grunnen at vi har tatt han ut hver gang han har gjort fra seg inne er pga oppdretteren sa at det var det vi skulle.
Og at det ikke nyttet å kjefte på han, da det ville gjøre vondt verre.
Vi skulle ta han ut, for da ville han etterhvert skjønne at slike ting gjør vi ute, ikke inne.

Han er ikke så fan av å være ute heller, han fryser og vil inn fortest mulig, tisse og bæsje å rett inn.

Han blir ikke urolig før han gjør fra seg inne.
Han bare plutselig setter seg pal ned og driter.
Når han tusler rundt 5-15 min etter han har tisset MASSE ute, så tisser han på klær, møbler, leker etc. Noen ganger små dammer, andre ganger store.

Noen ganger med korte mellomrom. Når det er små dammer tror jeg han markerer, og ikke det at han må på do.

Han sier ikke ifra på noen måte unntatt i buret, da synger han ut, og han kjenner rutinen at når han kommer ut av buret så er det rett ut å lufte seg og da tisser han alltid masse, + markering rundt om i hjørner.

Vi har hatt han i 3 mnd nå, han ser ut til å trives.
Spiser og drikker godt, veldig kosen, hengiven og glad hund.

Vi gir oss ikke, men er dritt lei.
Må gjete han hele tiden for å redde gulv og møbler.
Hoppet oppi sengen til minsten og tisset der også kort tid etter tisse tur ute.

Er det rart jeg blir sprø---
Men ja, han er bare valpen, men de som jeg kjenner som har hunder så er det nesten ingenting av dette problemet ved samme alder som han er i nå.
Synes det blir verre og ikke bedre.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 09:05   #11
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Da ser det ikke ut til å være "faste plasser" han gjør ifra seg?

For det var det jeg hadde tenkt å svare på, han er jo forholdsvis liten enda. Om han har noen faste plasser å gjøre fra seg på, kan du legge en avis der, og om han bruker det stedet, kan du sakte flytte avisen mot døra(selvfølgelig ikke samme avisen hele tiden da... eventuelt en kattekasse) når du endelig får den utenfor døra så er mye gjort. Da kan du flytte kattekassen dit du helst vil at hunden skal gjøre fra seg, så slipper du også å ha "sånt" i hele hagen.

Du kan jo også prøve å massere hunden litt på magen før dere går ut, så kommer det ofte lettere!

Lykke til!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 13:41   #12
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Han har ikke problemer med å gå på do ute i det hele tatt.
Ute har han faste plasser som han går til med en gang og gjør fra seg.
Og vi er ute ekstra lenge så vi er sikkre på at han har tømt seg, men utrolig nok er det alltid litt ekstra til å legge fra seg inne og.
Og vi er ofte ute med han for å prøve å unngå dette, men det hjelper ikke.
Noen minutter etter vi kommer inn så tisser han inne.

Holdt på å klikke nettopp.
Mellomste oppdaget at han hadde tisset på kleskurven som sto på stuegulvet.
Jeg tok han, men han bare logret og sleiket.
Jeg vasket det opp og Kenai sto å så på.
Så reiste jeg meg opp for å hive papiret etc, så bare løftet han opp benet og tisset på akkuratt samme plass, bare dobbelt så mye, og det er 15 minutter siden han var ute på do og tisset og bæsjet MYE.
Og 2 ganger på 15 min er mye synes jeg.
Jeg snakket til han med en gang og han forsvant som en pil under stuebordet, som han pleier å gjøre når han vet han har gjort noe galt.
Dro han ut og tok han.
Han la seg flat, men logret samtidig.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 14:04   #13
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

prøv å rose han max, helt ekstatisk, når han er ute og gjør fra seg og gi masse godbit, og vær ordentlig morsk når du tar han i det inne. Da er ett stort NEI på sin plass.

Og prøv å forbinne det å "gå på do" ute som noe veldig fint å flott.

Spør før dere går ut, skal du på do? og benevn det ute når han gjør det.

Hadde ei tispe som jeg spurte:"må du på do?" og måtte hun det gikk hun rundt i ring, måtte hun ikke sto hun bare og så på meg.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 19:06   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg snakket til han med en gang og han forsvant som en pil under stuebordet, som han pleier å gjøre når han vet han?har gjort noe galt.
Dro han ut og tok han.
Han la seg flat, men logret samtidig.

På hvilken måte tok du han? Noen hunder kan irettesettes kraftig, mens andre har ikke så sterk psyke og blir da lett nervøse hvis de får røfft tilsnakk... Når han la seg flat var det da for å vise deg underkastelse? Viste han magen ? Hvis han viser underkastelse i hytt og pine, så er han kanskje litt nervøs av seg... Og da kan skvetting etc fort bli en konsekvens av dette....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 23:41   #15
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

På hvilken måte tok du han? Noen hunder kan irettesettes kraftig, mens andre har ikke så sterk psyke og blir da lett nervøse hvis de får røfft tilsnakk... Når han la seg flat var det da for å vise deg underkastelse? Viste han magen ? Hvis han viser underkastelse i hytt og pine, så er han kanskje litt nervøs av seg... Og da kan skvetting etc fort bli en konsekvens av dette....

Neida, han viser ikke underkastelse i hytt og pinevær.
Når han skal ha kos, er det rett på rygg for at han vil bli kost på magen, er det beste som finnes.
Han virker som en trygg, utspekulert liten ramp. Som valper flest.

Jeg tok han ut fra bordet, ba han sitte, men han la seg ned på magen og kikket opp unnskyldene og med logrende hale istede, mens jeg sa nei med morsk, mørk og bebreidende stemme. Så han inn i øynene.

Vi er flinke til å rose han hele tiden på det han gjør riktig og ellers, og tar han når han er ramp, som å stjele bleier fra søpla, gå på bordet, hopper opp etc.
Han er en eksemplarisk hund utenom denne tissingen.

Han er veldig tillitsfull, men jobber veldig på at han skal høre på ungene når de sier nei til han ang.biting tar ting, komme når han blir ropt på etc, det virker som han tror han er høyere enn dem i rangstigen, og hører dermed ikke på dem.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 00:16   #16
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Hmmmm... da har ikke jeg flere forslag
Flott at han er tillitsfull Tissingen gir seg nok etterhvert skal du se. Dere følger jo "oppskriften" ser jeg!

Det med klatring på rangstigen er velkjent, ja. Minnes enda den gangen vår flotte Rotweiler hann kom i ungdomsopprør, og skulle prøve å bestemme over meg...Han flekket tenner til meg en gang jeg gav han beskjed om å gå på plass og legge seg Da tenkte jeg nå, eller aldri og så måtte jeg tvinge han til å underkaste seg. For å si det slik, det var ikke så lett. Men jeg klarte det, og etter den episoden forstod han hvor sin plass i familien var.

Hva slags hund er det dere har?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 00:24   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Har du noen erfaring med hund fra tidligere? Hva med valpekurs?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 01:45   #18
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Har du noen erfaring med hund fra tidligere? Hva med valpekurs?

Nei, ikke jeg, men mannen min har.

Oppdretteren anbefalte oss ikke noen kurs, da vi skal kun ha han til kos.

Dette kurset er for eierne ikke bikkja sa han.
Naboen har vært på valpekurs med sin hund, og det var bortkastede penger sa han.

tror neppe et kurs hjelper på tissingen hans, han er jo en flott hund foruten den tissingen.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 01:47   #19
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Hmmmm... da har ikke jeg flere forslag
Flott at han er tillitsfull Tissingen gir seg nok etterhvert skal du se. Dere følger jo "oppskriften" ser jeg!

Det med klatring på rangstigen er velkjent, ja. Minnes enda den gangen vår flotte Rotweiler hann kom i ungdomsopprør, og skulle prøve å bestemme over meg...Han flekket tenner til meg en gang jeg gav han beskjed om å gå på plass og legge seg Da tenkte jeg nå, eller aldri og så måtte jeg tvinge han til å underkaste seg. For å si det slik, det var ikke så lett. Men jeg klarte det, og etter den episoden forstod han hvor sin plass i familien var.

Hva slags hund er det dere har?


Det er en dachs.
Snakket med min venninne nå ikveld, og hun sa at skvetting (markering) for den rasen ikke var uvanelig.
Hvis det ikke gav seg når han var rundt året, så var kastrering et alternativ.
Vetrinæren har en lik hund og hun hadde vanvittig problemer med markering overalt. Og det gikk over etter han ble kastrert.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 10:45   #20
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Oppdretteren anbefalte oss ikke noen kurs, da vi skal kun ha han til kos.

Dette kurset er for eierne ikke bikkja sa han.
Naboen har vært på valpekurs med sin hund, og det var bortkastede penger sa han.

tror neppe et kurs hjelper på tissingen hans.

Tøys, tøys, og atter tøys!

Gå et valpekurs, og gjerne også flere lydighetskurs hos noen som vet hva de driver med.

Hunder har bare godt av å bruke hodet sitt, og eierene har godt av forholdsvis lydige hunder. Finner dere noen som virkelig KAN hunder som holder kurs, kan det meget godt hende at dere får bukt med dogåingen inne også. Dessuten har hunden veldig godt av den sosialtreningen det er å være på kurs.

Lykke til!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no