Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang reisevei har du til jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 20:50   #21
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bruker bil - 40min ca hver vei. Jobben er ca 5 mil unna der jeg bor. Vi er flere som jobber der jeg jobber og som bor her jeg bor så vi deler på kjøringa. Veldig lurt, sparer både lommeboka og miljøet for mye uhumskheter.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:52   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg har femten minutter å gå, eller knapt fem minutter med bil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:55   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bruker vel en 10-15 minutter med bil tenker jeg. Må innom barnehagen på vei til og fra, så da tar det litt lengre tid ja.
Det går vel an å sykle på 30-40 minutter om man er i form.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:55   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bruker mellom 11 og 15 minutter på jobb, og kjører i motsatt retning av rushen. Tidligere brukte jeg ca 30-40 minutter, jeg synes jeg merker stor forskjell på hverdagen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:02   #25
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg har sikkert rekorden i kortest vei.
Jeg bruker to minutt å gå til byggningen som kontoret ligger i.Fra jeg går hjemmenfra, innom postboksen og er inne på kontoret, tar det fire minutter.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:05   #26
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Bruker alt i fra 1 til 2 timer på å kjøre til jobben.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:32   #27
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Om jeg kjører direkte til jobb, så tar det 5 minutter. Som regel leverer jeg på skolen og i barnehagen, så da regner jeg en halvtime. Er vi ute av døra halv åtte, så er jeg på jobb kl åtte. Ingen kø - verken til eller fra jobb, noe som er ganske godt gjort i Trondheim

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:36   #28
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

De dagene jeg leverer unger har jeg bil, og da tar det rundt 15 minutter å komme seg fra barnehagen til jobben. Når jeg tar bussen bruker jeg ca 40 minutter inkl 10 minutter spasering.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:49   #29
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

7 minutter til fots.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:52   #30
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Tjue minutter å gå til toget - har hørt rykter om at det lar seg gjøre på 11, men gidder ikke prøve ettersom det går ti tog i timen om morgenen. 11 minutter med toget til Oslo sentrum.

Alternativt: seks minutter å kjøre til barnehagen, noen minutter på å levere ungene, ti minutter til togstasjonen, og deretter 11 minutter med toget.

Så gjelder det bare å finne seg en sentral jobb når den tid kommer.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:56   #31
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Rett til jobb er det eit par kilometer, så det tek ikkje lang tid å køyre, men når ein skal innom ein barnehage 7-8 km ein annan veg tek det sjølvsagt lenger tid.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:11   #32
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Sju minutter med bil.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:13   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg kan strengt tatt ta bussen, men det lar seg ikke kombinere med barnehage ettersom den IDIOTISKE bussen ikke er ment for folk som skal på jobb.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:23   #34
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg har ca. 10-15 min. biltur til jobben, men siden det som regel er meg som både leverer og henter ungene i bhg. så går det kjapt en halvtime hver vei. Likevel, jeg skal vel ikke klage.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:24   #35
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Nå er jeg i permisjon, men det er litt over 4 mil til jobben min.

Det tar ca. 30 min å kjøre på søndags formiddag, men fra mandag-fredag tar det mellom 1-3 timer. En vei!
Dette inkluderer ikke bringing/henting i b.hage.
Synd jeg aldri jobber lørdager og søndager...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 23:06   #36
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg bruker mellom 11 og 15 minutter på jobb, og kjører i motsatt retning av rushen. Tidligere brukte jeg ca 30-40 minutter, jeg synes jeg merker stor forskjell på hverdagen.

Jeg er redd jeg kommer til aa mislike aa miste den timen som er i forskjell, ja. Samtidig saa er jeg interessert i denne jobben Og det er lite sannsynlig at jeg faar mannen til aa flytte denne veien...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 23:10   #37
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Ingen kø - verken til eller fra jobb, noe som er ganske godt gjort i Trondheim

Det må jeg si, ja. Hilsen hun som henger på omkjøringsveien på vei hjem.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 00:18   #38
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Temmelig nøyaktig 30 minutter fra jeg låser døren til jeg har logget på PCen. Ca. 15 minutter ekstra dersom jeg henter/leverer. Jeg antar at jeg kommer til å korte ned med minst 10 minutter når sykkelsesongen er her.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 00:45   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Kjører uten rush: 8 minutter. Med rush: 12 minutter.

I tillegg utgjør turen opp og ned til barnehagen 5-10 minutter ekstra, pluss tiden selve leveringen og hentingen tar, selvsagt.

Jeg KAN sykle til jobb og gjorde det innimellom før jeg ble gravid. 10-15 minutter nedoverbakke og en halvtime hjem igjen. Men til barnehagen må vi dessverre ha bil (bratt og akkurat litt for langt).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 01:13   #40
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

En gåtur på 15 minutter.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no