Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang reisevei har du til jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 08:17   #41
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Nå bruker jeg 35 minutter med bil uten rush og opptil en time i rushen. Om tre måneder, derimot, kan jeg begynne å ta tog til jobb, og da vil det ta en liten halvtime.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:26   #42
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Tja, en vei så bruker jeg..15 minutter med bil, 50 minutter med buss.

Men, jeg sykler hele året og det tar 40 minutter på sommeren, og ca. 1 time på vinteren (alt etter hvor mye de brøyter).

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:27   #43
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

5 min kjøring til togstasjonen + 27 min med tog Og jeg er fornøyd med tilbudet til NSB. Det er ikke SÅÅÅ mye forsinkelser, kun snakk om et par minutter hver dag.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:40   #44
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Ti minutters kjøring i morgentrafikken. Ikke langt med andre ord.
Ble tilbudt en undervisningsstilling (som jeg egentlig godt kunne tenkt meg) en times reisevei herifra. Jeg syns det ble for langt å kjøre hver dag og takket nei.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:57   #45
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

7 minutter med bil. Buss er ikke noe alternativ.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:14   #46
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

5 minutter med bilen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:29   #47
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

VI har flyttet, så nå bor jeg hele 6 km fra arbeidsstedet mitt. Det synes jeg er litt langt. *bortskjemt*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:39   #48
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Akuratt nå, og frem til sommeren; 2 timer hver veg med buss og ferge. Men dette er praksisplass. Så jeg skal ikke fortsette der nei,..... Har hybel og overnatter mellom A og D vakter. Hva gjør man ikke for utdanning.....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:41   #49
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg kjører stort sett. Da bruker jeg 6 minutter.

Når jeg en gang i blant busser, bruker jeg 8 minutter på bussen og 6 minutter på å gå.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:46   #50
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Ca 12 min med bil, ca 25 minutter med buss (kjører en skikkelig melkerute).

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:48   #51
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bruker ca 40 minutter til jobb, mener det er bortimot 6 mil.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:42   #52
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Jeg bor i Drammen og har de siste 11-12 årene jobbet på Alnabru. Bruker ca. halvannen time inn til jobb med bil (inkl. levering i bhg), og ca. 1 time hjemover. Reiseveien er ca 5,4 mil.

Jeg tør ikke å regne ut hvor my "fritid" jeg har kastet bort på å reise frem og tilbake til jobb.

Kollektivt er ikke et alternativ da jeg da må ta bil til bhg og togstasjon, tog til Oslo, bytte til buss til Alnabru....

Vurderer sterkt å finne jobb nærmere hjembyen!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:51   #53
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Jeg bor i Drammen og har de siste 11-12 årene jobbet på Alnabru. Bruker ca. halvannen time inn til jobb med bil (inkl. levering i bhg), og ca. 1 time hjemover. Reiseveien er ca 5,4 mil.

Himmel! Du har jo lengre reisevei enn meg. Jeg har en reisevei på 37 km én vei. Men med tanke på at jeg som regel stanger i køa på E18, så tar det mye lengre tid enn hva antall kilometer skulle tilsi. Uten kø tar det 40 min. én vei, med kø tar det over en time. På fredager kan det ta over to timer å komme seg hjem. Mannen min jobber på Alnabru, forresten. Han har ca. ti minutter kortere reisevei enn meg.

Jeg kan godt forstå at du vil bytte jobbe. Sitter du også i køen på E18 hver dag? Jeg jobber heldigvis hjemme to dager i uken nå.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:55   #54
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Himmel! Du har jo lengre reisevei enn meg. Jeg har en reisevei på 37 km én vei. Men med tanke på at jeg som regel stanger i køa på E18, så tar det mye lengre tid enn hva antall kilometer skulle tilsi. Uten kø tar det 40 min. én vei, med kø tar det over en time. På fredager kan det ta over to timer å komme seg hjem. Mannen min jobber på Alnabru, forresten. Han har ca. ti minutter kortere reisevei enn meg.

Jeg kan godt forstå at du vil bytte jobbe. Sitter du også i køen på E18 hver dag? Jeg jobber heldigvis hjemme to dager i uken nå.

Har mistet hjemmekontor (prøver nå å få en kompensasjon på dette, men vet ikke om jeg har "krav" på det?), så jeg stanger i kø 4 dager i uken....

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:58   #55
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

En halvtime er øvre grense for meg. Jeg bruker 25 minutter på å gå til jobb, det er vel rundt 2,5 km. Jeg sitter ofte på med kollegaer, og da tar det bare noen minutter. Barnehagen ligger på veien, så vi er heldige sånn sett.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:31   #56
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Gå 10 min, tog 35 min, gå 5 min. Totalt 50 min hvis alt "går på skinner".

Ønsker meg kortere reisetid, men dustejobben må selvfølgelig ligge midt i et område hvor vanlige folk ikke har råd til å bo.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:57   #57
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Hvis jeg ikke leverer i barnehagen, 6 minutter med Tbane+et par minutter spasering hver vei.

Hvis jeg leverer (som jeg stort sett gjør), rundt 45 minutter (gå til barnehage, buss til sentrum, Tbane til Majorstua). Helt greit.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:32   #58
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Til vanlig:
Trikk: Sentrum-Grefsen-Bislett, inkl levering i bhg - 1t 10 min.
Til fots: 10 min.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:32   #59
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Kjøre 2 min for å levere minsten i park, kjøre 7 min for å levere datter på skole, 20 min m bil til jobb. Ikke gæli når en har drømmejobben!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:56   #60
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang reisevei har du til jobb?

Dersom det ikke er trafikk bruker jeg ganske nøyaktig 6 min til jobben med bil Det er kjempeherlig. Har enda ikke dratt fram sykkelen, men regner med jeg bruker rundt 15-20 min med sykkel....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no