Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Verdens minste leiebil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 09:05   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Verdens minste leiebil

Var å leverte volvobilen til lakkeren i dag(les. guttungen tegnet ut bilen med stein!)

Fikk leiebil siden dette tar en ukes tid. En vw polo. Er det mulig, har ikke tjangs i havet til å få alle ungene inn der. Jaja, blir mye gåing på meg den kommende uken, ellers får jeg kjøre de i puljer.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:13   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens minste leiebil.

Så bra at du fikk leie en bil i mellom tiden da ihvertfall.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:17   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens minste leiebil.

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Så bra at du fikk leie en bil i mellom tiden da ihvertfall.


Jo var jo det da. Har jo full kasko på bilen, så da inngår jo det i avtalen. Det som var mest morsomt, var når jeg ringte inn og fortalte at vi har tre barn som bruker barnesete. Han jeg pratet med skulle si i fra at vi trengte så stor bil som mulig pga. barn. Definisjonen på stor bil ble da en polo.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:21   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens minste leiebil.

Hm, det er ikke enkelt å få med seg ungene da, nei i en så liten bil.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:21   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens minste leiebil.

Jeg hadde krevd en større bil var jeg deg, ærlig talt!
Man må vel kunne forvente å få låne en bil i noenlunde tilsvarende størrelse som den man har fra før, ved slike leiebilavtaler? Vi fikk det da vi hadde vår Zafira til service nylig, tok det som en selvfølge!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 09:29   #6
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Eg fekk tilbod om å låne ein splitterny bil av storleiken "fire-vakumpakka-seter" då eg hadde bilen vår til service. Eg berre såg på den med store auger og sa "jammen her går det då ikkje an å få med seg ei barnevogn!". Eg fekk umiddelbart tilbod om å låne ei stasjonsvogn istaden....

Eg ville prøvd å byte til ein større bil dersom det hadde vore meg. Eit poeng med å få ein låne-/leige-bil må vel vere at den faktisk dekker det behovet for transport som de har?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:10   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Jeg er så sær og vanskelig at jeg ville ringt og mast. Er det en del av forsikringen så ER det det. Makan!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:23   #8
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Jeg fikk også utlevert en polo når firmabilen var på verksted. Firmabilen var da en stor varebil med lasterom på 13 kubikk, så jeg spurte fint om det fulgte med tilhenger så jeg fikk plass til alle varene.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:35   #9
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Ringte inn og sjekket. Har jo ikke sjangs i havet til å få med meg alle barna på en og samme gang.

Å neida, det var kun polo som fulgte leieavtalen. Skulle jeg ha større så måtte jeg betale 100 kr dagen ekstra. Så da får jeg bare overleve med den lille poloen. Lurer på om jeg skal knyte vogna fast på taket når vi skal avgårde.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:41   #10
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ringte inn og sjekket. Har jo ikke sjangs i havet til å få med meg alle barna på en og samme gang.

Å neida, det var kun polo som fulgte leieavtalen. Skulle jeg ha større så måtte jeg betale 100 kr dagen ekstra. Så da får jeg bare overleve med den lille poloen. Lurer på om jeg skal knyte vogna fast på taket når vi skal avgårde.

Jeg ringte til forsikringsselskapet mitt, og sa at når jeg opprettet forsikringen så hadde jeg gitt beskjed om at dersom jeg trengte leiebil så måtte jeg ha en tilsvarende bil. De hadde visst ikke fått det med seg, men valgte å tro meg så da fikk jeg heldigvis ut en større leiebil uten å måtte betale ekstra.
Det hadde tatt seg ut om jeg skulle ha levert varer med en liten polo.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:47   #11
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Hææææ det der må være feil... Jeg hadde ringt forsikringsselskapet om jeg var deg... Det som det verkstedet ditt sa var jo faktisk "Det står i forsikringsavtalen at man kun kan få en bil på str med en polo"...

Djises altså!!! dette er feil... Du betaler ikke forsikring på en polo heller, du betaler på en volvo så da er det klart at du skal ha en volvo str bil!!! det er jo det som er ditt behov...

Ring å kjeft, tydelig at det er det eneste som gjelder... Skikkelig dårlig service av dem å gi deg en liten polo...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:51   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Mener det var sånn hos oss også. Vi ble påkjørt bakfra i fjor, og måte ha bilen på verksted. I forsikringen så er det bare sånn ca minste type leiebil inkludert, en måtte visst ha noe bil ekstra eller noe i den dur for å få noe større.
Heldigvis så jobber min far hos den forhandleren som skulle reparere bilen vår, og de har også egen bilutleie. Så det ordnet seg heldigvis.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:18   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Riktignok har jeg bare to barn, men kjører nå rundt i Poloen min jeg da. Vi har en 7-seter også, men den synes jeg er for stor til henting/bringing, handling etc. Buggisen har bodd baki den, og likevel har det gått greit å handle både 6 og 7 bæreposer mat.

Men se at det blir vanskelig å sette tre barneseter baki ja. Da må man nesten koble ut airbagen foran istedet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:18   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ringte inn og sjekket. Har jo ikke sjangs i havet til å få med meg alle barna på en og samme gang.

Å neida, det var kun polo som fulgte leieavtalen. Skulle jeg ha større så måtte jeg betale 100 kr dagen ekstra. Så da får jeg bare overleve med den lille poloen. Lurer på om jeg skal knyte vogna fast på taket når vi skal avgårde.

Det lønner seg å sjekke alt med liten skrift i forsikringsavtalen.

Det har i alle fall et fremkomstmiddel da. Kan du ikke koble ut airbagen foran sånn at du kan sette en i barnesete foran? Er det nyere bil skal det gå ann. Vi har en gammel, bitteliten Mitshubishi Colt som vi fint får plass til en voksen og tre barn i når det trengs. Barnevogn i bagasjerommet går til og med til nød.


Sist redigert av Elisabet : 29-01-07 kl 15:23.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:22   #15
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det lønner seg å sjekke alt med liten skrift i forsikringsavtalen.

Det har i alle fall et fremkomstmiddel da. Kan du ikke koble ut airbagen foran sånn at du kan sette en i barnesete foran? Er det nyere bil skal det gå ann. Vi har en gammel, bitteliten Mitshubishi Colt som vi fint får plass til en voksen og tre barn i når det trengs.

Ja det er nå enda sikkert man må. Alt man tror man vet også har man ikke peiling egentlig. Jeg trodde ærlig at det fulgte hvilken bil man hadde fra før. Kjører liksom ikke volvo V70 for ingenting. Ringte inn og sjekket en gang til jeg da. Åneida, var slik jeg trodde, også må man ha en ekstra forsikring bil pluss eller hva det nå het, den kostet 4-500 kr ekstra i året. Så da går det jo opp i opp. Får se om damen fra Avis ringer og sier de har større bil, kan hende jeg går for det, selv om det blir litt ekstra.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:24   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Står nok i avtalen din at den dekker leiebil kl. A og kanskje B om du er heldig. Ikke alle vet at dette er minste type leiebil.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:15   #17
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Verdens minste leiebil

Syntes fortsatt at dette er tull jeg da...

Det er sånn at alle forsikringsselskaper betaler så og si ingenting for leiebilene til kundene sine og da sparer utleierne mest på å leie ut en billig liten bil... Har du en volvo v70 så skal du såklart ha en som er så tilsvarende som mulig... Dette var det sambo som sa til meg i dag og han er bilmekaniker, det har han vært lenge... Jeg ville klagd på forsikringsselskapet og sagt at hvis det skal være sånn så må dere gå på ny runde for å leste etter et bedre, billigere forsikringsselskap!!! Man må betale en del for en v70, sikkert det samme som oss, så jeg tror de heller vil beholde deg som kunde... Husk at du er sjefen dems

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no